Lue virallinen kuvaus

Kasvatustieteiden tiedekunta on yksi seitsemäntoista tiedekuntien liittyy alaisuudessa Kaarlen yliopisto. Sen ensisijaisena tavoitteena on kouluttaa opettajia ja muuta pedagogisiin henkilökuntaa kaikentyyppisissä kouluissa ja koulun järjestelmiä, eri tasoilla tutkimuksessa (Alempi ja Masters) ja lomakkeet. Vaikka viisi muiden tiedekuntien sisällä Kaarlen yliopisto ovat myös virallisesti päteviä opettajien, mikä tekee kasvatustieteiden tiedekunnan ainutlaatuiseksi span ja monimutkaisuus sen koulutus- painopiste. Tiedekunta tarjoaa yliopistotasoista esi- ja opettajien koulutusta seuraavilla aloilla: Humanistiset, Yhteiskuntatieteiden, taidekasvatus, liikunta, matematiikka ja luonnontieteet.

Tiedekunta parhaillaan kouluttaa noin 4200 opiskelijaa sekä BA ja MA koulutusohjelmien sekä lähes 10 000 opiskelijaa opetettiin monenlaisia ​​yhdistelmäavustuksina koulutusohjelmien, lähinnä osana opettajan ammatin kehittämiseen.

Tiedekunta on myös avattu opetusta-maksavat ulkomaisia ​​opiskelijoita, jotka voivat ilmoittautua ohjelmia opetetaan Englanti. Tiedekunta osallistuu kansainväliseen Erasmus Mundus -ohjelman tavoitteena on helpottaa opiskelijoiden ja opettajien liikkuvuutta.

BA ja MA koulutusohjelmat

Vuonna 2006 tiedekunnan hyväksyi op, joka on tunnustettu kaikissa EU-maissa ja siten mahdollistaa helpomman opiskelijoiden liikkuvuutta EU: ssa. Opiskelija Kasvatustieteiden tiedekunta tyypillisesti tutkii kahden aiheista.

Bachelor koulutusohjelmat

3 vuoden BA tutkimus ohjelman tarkoituksena on antaa opiskelijoille laaja tietämys kahden valitun aiheita, mutta se ei ole opetusta määrin - BA valmistuneet eivät virallisesti pätevä opettamaan. Siksi rakenne pakollisia ja valinnaisia ​​kursseja sisällä ohjelma on räätälöity siten, että rakentaa ammatillista asiantuntemusta valittu aiheita sijaan koulutus- ja opetusmenetelmiä osaamista opiskelijoille. BA oppimäärä ollen sisältää vain muutamia kursseja pedagogisia ja psykologinen aloilta. Kuitenkin oppimäärän myös pakollinen motivoiva opetusharjoittelua, jonka pitäisi auttaa opiskelijoiden päättää, haluavatko ne jatkaa seurannan MA tutkimuksen ansaita opetuksen aste.

Master koulutusohjelmat

Valmistuneet 2-vuoden seurannassa MA ohjelma on kertynyt huomattavaa kokemusta ammatillisen kattamalla alueella kaksi pääaineet heidän valintansa ja, tämän lisäksi, ne myös ovat kehittäneet pedagogista, psykologisia ja didaktisia taitoja, ratkaiseva tahansa opettajan ammatin. Siten lukuun ottamatta pakollisia ja valinnaisia ​​kursseja, jotka pyrkivät jähmettyä opiskelijan ammatillista osaamista, MA oppimäärä sisältää myös räätälöidyn didaktisiin kursseja ja täysimittainen opiskelija opetusharjoittelua, jotka kaikki on integroitu orgaaniset ja yhteenliitettyyn verkkoon. Valmistunut seurannan MA tutkimus on täysin pätevä opettamaan suuremmilla ensimmäisen ja toisen asteen kouluissa.

historia

Kasvatustieteiden tiedekunnassa Kaarlen yliopisto Prahassa perustettiin marraskuussa 1946 perustuu yksi ensimmäisistä presidentin asetuksella voidaan kulunut uudelleen perustamiseksi itsenäisen valtion Tšekkoslovakiassa, vaan myös muista äskettäin hyväksytty laki, joka on tarkoitus toteuttaa koulutuksen tiedekuntien ollenkaan yliopistoissa että päivä . Tämä huipentui kestävän pyrkimyksiä varmistaa huomattavan yliopisto-opettajien kaikilla tasoilla, sekä ensimmäisen että toisen. Kasvatustieteiden tiedekunnassa Kaarlen yliopistossa avattiin virallisesti 15. marraskuuta 1946 Praha Rudolfinum (House of Artists), ja juhlava käynnistää osallistuivat Tšekin presidentti, Dr. Edvard Benešin.

Kuitenkin vuoden 1953 koulun uudistamista onnistunut purkamisen kaikissa Czech tiedekunnissa opetuksen. Vastikään perustettu laitos koulutukseen opettajien yleisen aiheista kutsuttiin pedagoginen yliopisto - Higher School of pedagogiikka.

Vielä yksi uudistus Tsekin koulutusjärjestelmän (toteutetaan 1959) synnytti pedagoginen laitoksille Prahassa ja Brandýs nad Labem joiden tarkoituksena oli kouluttaa opettajia, kun taas tulevat lukion opettajien piti tutkia niiden pääaineet eri tiedekuntien, kuten oli asian 1946. Czech tiedekunnat koulutus ei uudelleen käyttöön vuoteen 1964. On syytä mainita, että toisen asteen opettajat taiteen, musiikin ja liikunnan alun perin koulutettiin muissa vastaavissa Kaarlen yliopistossa tiedekunnat samalla alsoattending pedagogisia ja psykologinen kursseja kasvatustieteiden tiedekunnan.

1970-luvun puolivälissä näki yhdistymistä ja yhdistämällä koulutusta verkostojen peruskoulun ja lukion opettajat ja laajentaminen kunkin kesto tutkimuksessa jopa 5 vuotta. Ne olivat melko tyytymättömiä kertaa, niin monet yksiköt purettiin tai liitettävä useita muita yliopiston tiedekunnissa.

Yli 50 vuoden tiedekunnan olemassaolon, useita huomionarvoista eri alojen asiantuntijat ovat opettaneet sen riveissä, kuten Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy ja F. Vodička, mainitakseni vain muutamia.

Ohjelmien opetuskielet:
  • Englanti
  • Czech

Tämä koulu tarjoaa myös:

PhD

Charles University Faculty of Education

Tutkimus on tarkoitettu niille, jotka ovat kiinnostuneita filosofian ja yhteiskuntatieteiden teoreettisesta ja filosofisesta jatkokoulutuksesta. Edellytyksenä on maisteri ... [+]

Tutkimus on tarkoitettu niille, jotka ovat kiinnostuneita filosofian ja yhteiskuntatieteiden teoreettisesta ja filosofisesta jatkokoulutuksesta. Edellytyksenä on maisteriohjelman asianmukainen suorittaminen, jossa keskitytään asiaankuuluvaan tai siihen liittyvään aiheeseen.

Filosofian tohtorikoulutuksen tavoitteena on kouluttaa korkeasti koulutettua tieteellistä henkilökuntaa, joka on yhteensopiva yhteiskunnan yleisten lakien tutkimukseen ontologian, gnoseologian ja etiikan näkökulmasta. Heille olisi annettava valtuudet ratkaista kokonaisvaltaisia ja yleismaailmallisia ongelmia. Useimmat valmistuneet työskentelevät yliopisto-opettajina ja niillä on tärkeä tehtävä kouluttaa opiskelijoita kohti uutta vastuuta, joka takaa hyvän sosiaalisen kehityksen kaikilla aloilla.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti,Saksan kieli
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Tohtorikoulutusohjelman tavoitteena on valmistaa asiantuntijoita kemiallisen koulutuksen laadun parantamiseksi Tšekin tasavallassa nykyisten yhteiskunnallisten tarpeiden ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Tohtorikoulutusohjelman tavoitteena on valmistaa asiantuntijoita kemiallisen koulutuksen laadun parantamiseksi Tšekin tasavallassa nykyisten yhteiskunnallisten tarpeiden mukaisesti ja tieteellisten tutkimustulosten pohjalta kehittyneiden Euroopan maiden koulutusohjelmien mukaisesti. Tohtoriohjelmassa keskitytään kemianopetuksen teorian asiantuntijoiden valmisteluun kemian, pedagogian, psykologian, sosiologian, informatiikan ja muiden tieteenalojen nykyisten tietojen mukaisesti. Se on ohjelma ilman erikoistumista.

Tarkastus- ja arviointiperusteiden kuvaus

Suullinen keskustelu kirjallisesta työstä ja tutkimushankkeeseen jätetyn hakemuksen kanssa. Pääsykokeessa hakijan on osoitettava asiaankuuluvat tiedot kemian didaktikasta, kemiasta ja pedagogisista psykologisista tieteenaloista, informaatiosta ja kielitaidosta (englannin tai muun maailman kielen tuntemuksen todentamisesta) ja tutkimustyön edellytyksistä (tarkistamalla aiheen syvempi tuntemus) , jota ehdokas haluaa opiskella tohtorikoulutuksessa).... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Ph.D. matematiikan opinnot ovat valmiita käsittelemään sekä teoreettisia että sovellusongelmia lasten ja aikuisten matemaattisessa koulutuksessa sekä toteuttamaan sekä ti ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Matematiikan didaktiikan tohtorintutkinnon ehdokkaiden odotetaan:

osoittavat kiinnostusta matematiikan opetukseen yleensä (esimerkiksi osallistumalla opettajien tieteellisiin konferensseihin ja konferensseihin),saada yleiskatsaus tärkeimmistä tieteellisistä lehdistä ja matematiikan koulutukseen liittyvistä kirjoista,on käsitys matemaattisen koulutuksen alueesta, johon he ovat halukkaita keskittymään opinnoissaan ja pystymään määrittelemään sen enintään 10 sivua koskevassa kirjallisessa hankkeessa (mukaan lukien alustavat tutkimuskysymykset, metodologia sekä teoreettinen tausta ja viittausluettelo) .

Ohjelma ilman erikoistumista

Tarkastus- ja arviointiperusteiden kuvaus... [-]
Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Musiikkiteorian ja opetuksen erikoistuminen perustuu musiikillisten ja musiikillisten opetusalojen valintaan ja synteesiin, mikä mahdollistaa korkeasti koulutettujen asia ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Musiikkiteorian ja opetuksen erikoistuminen perustuu musiikillisten ja musiikillisten opetusalojen valintaan ja synteesiin, mikä mahdollistaa korkeasti koulutettujen asiantuntijoiden tasapainoisen valmistelun tutkimuksen ja opetuksen osalta. Laajan musiikkipedagogiikan mukaisesti erikoistuminen noudattaa tavoitetta vastaavan tutkimuksen laajuutta: yleisen musiikinopetuksen, ammatillisen koulutuksen ja muun tällaista erikoistumista vaativan toiminnan asiantuntijoiden valmistelua.

Tarkastus- ja arviointiperusteiden kuvaus

Pääsykoe

Hakijat esittävät kirjallisen tutkimushankkeen ehdotuksen (mukaan lukien kirjallisuus) enintään 10 sivua hakijan valittuun ammatilliseen aiheeseen. Tutkimushanke on lähetettävä yhdessä hakemuksen kanssa tiedekunnan opetusministeriöön, Kaarlen yliopistoon. Tutkimushankkeella odotetaan olevan omat ajatuksensa ja osoitetaan olevan taitoja tieteelliseen työhön. Hankkeen tulisi sisältää tutkimusongelman ominaispiirteet, asian tavoitteiden ja rakenteen perusajatus sekä teoreettisen tutkimuksen ja ammatillisen kirjallisuuden menetelmät.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Tohtorikoulutuksen on tarkoitus olla valmistelijaohjelma tutkijoille ja tutkijoille, joiden luovilla pyrkimyksillä edistetään teorian ja tutkimuksen kehittämistä opetusti ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Tohtorikoulutuksen on tarkoitus olla valmistelijaohjelma tutkijoille ja tutkijoille, joiden luovilla pyrkimyksillä edistetään teorian ja tutkimuksen kehittämistä opetustieteiden alalla. Ohjelman tavoitteena on mieluummin parantaa heidän asiaankuuluvaa asiantuntemustaan, levittää asiaankuuluvia tutkimustuloksia ja suuntauksia koulutuksen alalla ja kasvattaa tohtorinopiskelijoiden metodologista osaamista. Opinto-ohjelman yleinen painopiste tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden tutustua syvällisemmin pedagogisiin tieteenaloihin. Tohtorikoulutuksen painopiste on väitöskirja / väitöskirja, joka on määritelty alkuperäiseksi tieteelliseksi teokseksi, jonka havainnot rikastuttavat opintoalaa laajemmalla kurinalaisuuden kehityksellä. Konsultoinnit Tutkimuksen luonteen ja sisällön vuoksi hakija voi tutustua teemaan, hankkeen rakenteeseen ja sen käsittelymahdollisuuksiin mahdollisten ohjaajien kanssa.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Tohtorikoulutuksen tavoitteena on valmistaa päteviä tutkijoita Tšekin ja Tšekkoslovakian historian alalle, joka tulee olemaan edelleen historiallisen tutkimuksen perusta. ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Tohtorikoulutuksen tavoitteena on valmistaa päteviä tutkijoita Tšekin ja Tšekkoslovakian historian alalle, joka tulee olemaan edelleen historiallisen tutkimuksen perusta. Opinnoissa kehitetään tohtorinopiskelijoiden erityisosaamista ja annetaan heille syvempi käsitys valitusta erikoistumisesta. Luentojen ja seminaarien kautta tohtoriopiskelijat tutustuvat historiallisen tieteen uusimpiin tietoihin ja nykyisiin metodologian suuntauksiin. Tohtorikoulutuksen painopiste on alkuperäisen tieteellisen työn väitöskirjan esittäminen alkuperäisen lähtökohdan pohjalta. Ph.D. opinnäytetyön tulisi laajentaa aiempia tutkimustuloksia, ja tohtoriopiskelijat osoittivat myös kykynsä käsitellä aihetta asianmukaisin menetelmin ja kansainvälisellä tasolla.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Visuaalisen taiteen koulutuksen ohjelmalla, joka on olennainen osa taiteen ja kulttuurin koulutusalaa, on suuri tieteidenvälinen potentiaali. Valmistuneet edustavat asian ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Visuaalisen taiteen koulutuksen nykyaikainen ala on integroitu tutkimukseen, jossa käsitellään visualisoinnin sosiaalisia ja kulttuurisia olosuhteita (näytetään, kuvitellaan ja luodaan) ihmisen ontogeneesin, kulttuurin ja yleissivistävän erityispiirteenä. Tutkimus edistää syvällistä ymmärrystä luovasta ajattelusta, oppimisesta ja opetuksesta visuaalisen kulttuurin alalla sekä nykytaiteen uusista yhteistyö- ja koulutustoiminnoista.

Visuaalisen taiteen koulutuksen ohjelmalla, joka on olennainen osa taiteen ja kulttuurin koulutusalaa, on suuri tieteidenvälinen potentiaali. Valmistuneet edustavat asiantuntijoita paitsi visuaalisen ja kuvataiteen aloilla kuin myös pedagogiikan, erityispedagogiikan, kehityspsykologian, median ja kulttuuritieteiden, vertailevien kulttuuri- ja pedagogisten opintojen, visuaalisen semiotiikan, kognitiivisen tieteen, estetiikan, visuaalisen teorian, tutkimusryhmien, ja muut.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Tohtorikoulutusohjelman valmistunut erityisopetus on varustettu teoreettisella tietämyksellä ja tutkimustoiminnalla erityisopetuksen alalla. Tutkija on valmis työskentele ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Väitöstutkimuksen sisältö keskittyy pääasiassa vammaisten osallistumisen lisäämiseen yhteiskunnassa sekä elämänlaadun parantamiseen. Erityistä huomiota kiinnitetään sosiaalisiin näkökohtiin.

Ph.D. Opinto-ohjelma tarjoaa koulutusta monenlaisissa erityisopetuksen aloilla. Ohjelman opiskelijat ovat valmiita kehittämään erityisopetuksen tieteellistä kurinalaisuutta edellä mainitussa uudessa perspektiivissä ja ratkaisemaan vammaisten elämänlaatuun liittyvät ajantasaiset ongelmat.

Yksittäiset kurssit kattavat myös erityisopetuksen ajankohtaiset näkökohdat kansainvälisessä kontekstissa.

Tutkimustoiminnan olisi mieluiten katettava:... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi
Charles University Faculty of Education

Ph.D. Opetuspsykologian opinnot kouluttavat opiskelijaa tieteelliseen tutkimustyöhön opetuspsykologiassa eli opetuskysymyksiin sovellettavassa psykologiassa. Opinnoissa e ... [+]

Tutkimusten ominaisuudet

Ph.D. Opetuspsykologian opinnot kouluttavat opiskelijaa tieteelliseen tutkimustyöhön opetuspsykologiassa eli opetuskysymyksiin sovellettavassa psykologiassa. Opinnoissa ei pyritä kompensoimaan psykologian esiharjoitusta (Master Degree) koskevaa opetusta, jos kamarit tai psykologien liitot pyytävät sitä psykologian käytännön tai jatkotutkimusten ehtona (erityisesti lääketieteessä). Ne lisäävät tutkijoiden pätevyyttä koulutuksen alalla psykologian avulla ja tarttumalla muiden opetustieteiden kontekstiin.

Tarkastus- ja arviointiperusteiden kuvaus

Pääsykoe

Keskustelu hakijan tutkimushanke-ehdotuksesta jopa 10 sivua, mukaan lukien kirjallisuus, joka osoittaa niiden painopisteen tutkijateemassaan, jota he haluaisivat käsitellä tohtorintutkimuksissaan. Tutkimushanke on lähetettävä yhdessä hakemuksen kanssa tiedekunnan opetusministeriöön, Kaarlen yliopistoon. Hankkeen tulisi sisältää tutkimusongelman piirteet, aiheen tavoitteiden ja rakenteen perusajatus sekä käsitellyt menetelmät teoreettisesta, tutkimus- ja ammattikirjallisuudesta. Hankkeen allekirjoittaisi mieluiten opettaja, aiheen asiantuntija.... [-]

Tšekki Prague
Lokakuu 2019
Englanti
Full-time
4 vuotta
Kampus
Kampuksella ja verkossa
Lue lisää suomeksi

Charles University in Prague