Keystone logo
Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

Johdanto

Universidad de Sonora on etuoikeutettu tila tukemaan YK: n hyväksymän kestävän kehityksen tavoitteeseen 2030 sisältyvien tavoitteiden ja tavoitteiden saavuttamista. Kaikkien sen toimintojen täysimääräisestä noudattamisesta sillä on mahdollisuus myötävaikuttaa tärkeimpiin ihmisyyttä haittaaviin ongelmiin, kuten köyhyyteen, eriarvoisuuteen ja ympäristöongelmiin.

Universidad de Sonora on vuonna 1942 perustettu itsenäinen ja julkishallinnon korkeakoulu. Se on Sonoran valtion arvokkain sosiaalinen perintö, joka johtuu henkilöstön ja aineellisten voimavarojen suuruudesta ja laadusta, opiskelijoiden määrästä, laadusta. sen tarjoama koulutus, sen valmistuneiden läsnäolo ja sen vaikutus historiaan ja alueelliseen kehitykseen.

Sen kuusi kampuksella, jotka sijaitsevat strategisessa maantieteellisessä sijainnissa, mahdollistavat toimielimen keskeisen roolin laajalla vaikutusalueella ja edistävät uusia ja monipuolisia koulutusmahdollisuuksia, luovat ja soveltavat uusia löytöjä globaalin kehityksen aiheuttamiin haasteisiin nykyisellä vuosituhannella .

Kunnianosoituksena alma materin koulutus-, kulttuuri- ja tieteellisestä perinnöstä sen nimi on merkitty kullan kirjaimilla valtion kongressin päämajassa.

Universidad de Sonora : 75 vuotta tietoa.

tehtävä

" Universidad de Sonora on itsenäinen julkinen laitos, jonka tehtävänä on kouluttaa laadukkaiden ja merkityksellisten opetusohjelmien puitteissa kansallisia ja kansainvälisiä kokonaisvaltaisia ja päteviä ammattilaisia, jotka kuvaavat opetusta tiedon ja teknologian tuottamiseen, soveltamiseen ja siirtämiseen. samoin kuin yhteys tuotannollisiin ja sosiaalisiin aloihin, edistää yhteiskunnan kestävää kehitystä. "

Universidad de Sonora sosiaalisen vastuunsa osana etuoikeutettu tukemaan YK: n asettamien 17 tavoitteen saavuttamista kestävän kehityksen toimintasuunnitelmassa vuonna 2030. Täten yliopiston tarkoitus on edistää seuraavien toimintojen toteuttamista, jotta voidaan auttaa ratkaisemaan ihmiskuntaa ja erityisesti sen valtion ja alueellisen ympäristön kannalta tärkeimpiä ongelmia.

  • Kouluttaa ammattilaisia ja tutkijoita kokonaisuudessaan kaikilla osaamisalueilla, joilla on asianmukaiset arvot ja taidot vuorovaikutuksessa ja kehittymisessä yhteiskunnan eri alojen tarpeiden ja vaatimusten mukaisesti.
  • Luo, soveltaa ja siirtää tietoa ja teknologiaa kaikilla osaamisalueilla tärkeimpien ympäristöongelmien ja väestön hyvinvoinnin tason parantamiseksi.
  • Harjoittaa opetus- ja tutkimustoimintojaan tehokkaan yhteyden avulla yhteiskuntaan, tarjoamalla palveluja yhteiskunnallisille, tuottaville ja hallituksellisille aloille vastaamaan heidän tarpeitaan ja vaatimuksiaan, levittämällä taiteen ja kulttuurin eri ilmenemismuotoja sosiaalisiin tiloihin ja vahvistamalla akateeminen yhteistyö muiden toimielinten kanssa.

näkymä

" Universidad de Sonora on johtava laitos maassa ja kansainvälisesti tunnustettu sen tutkinnon suorittaneiden kapasiteetin ja luovuuden sekä innovaatiotoiminnan, taiteen, kulttuurin ja tietämyksen merkityksen ja merkityksen vuoksi. tieteellinen ja teknologinen, ja se edistää ratkaisevasti Meksikon ja erityisesti Sonoran osavaltion kestävää kehitystä. "

Tällaista näkemystä luonnehtivat seuraavat ominaisuudet:

  1. Eläkkeelle siirtymistä ja akateemisen henkilöstön habilitoitumista, päivittämistä, maahantuloa, arviointia ja edistämistä varten on olemassa sääntelykehys ja mekanismit, jotka edistävät heidän tehtäviensä tasapainoista kehitystä ja sukupolvenvaihdosta akateemisten ansioiden kriteereillä. Tämän ansiosta kaikilla PTC: llä on jatko-opinnot, yli neljä viidesosaa lääkärin tutkinnosta ja toivottavan profiilin tunnustamisesta PRODEP, kun taas yli puolet on tunnustettu kansallisen tutkijajärjestelmän piirissä.
  2. Siinä on tukimekanismeja, opiskelijoiden huomiota ja tukea, jotka mahdollistavat kouluradan parantamisen, josta valmistuminen ja valmistuminen ovat korkealla tasolla. Ulkoisten arviointilaitosten tekemät tutkimukset takaavat, että ne on koulutettu vahvasti, joten yli kaksi kolmasosaa niistä saa tyydyttäviä tuloksia.
  3. Koulutus- ja opetussuunnitelmamallit on yhdistetty osaamispohjaiseen lähestymistapaan perustuen ja joustavuuden, monitieteisyyden ja monitieteisyyden ominaispiirteet, joista opetussuunnitelmia päivitetään jatkuvasti ja joissa arvot sisällytetään, kansainvälistyminen ja kulttuurienvälisyys. Integroitu muodostuminen on vahvistunut fyysisesti, taiteellisesti ja kulttuurisesti.
  4. Kaikilla osaamisalueilla, jotka ovat yhteiskunnallisesti tärkeitä, tarjotaan monenlaisia perustutkinto- ja jatko-opinto-ohjelmia, joita arvioidaan jatkuvasti. Kaikki ne ovat laadukkaita, kansalliset ja kansainväliset järjestöt tunnustavat.
  5. Uusi, sosiaalisesti merkityksellinen opetustarjonta on luotu paitsi perinteisiin tapauksiin myös toimielinten välisiin ohjelmiin, konsortio-ohjelmiin, alan jatko-ohjelmiin ja verkko- ja yhdistelmäkoulutukseen. Kaikilla alueellisilla yksiköillä on myös jatko-optioita joko omina ohjelmina tai pääkonttoreina.
  6. On olemassa joukko fyysisiä tiloja, jotka on varustettu asianmukaisesti, sekä laaja valikoima palveluja ja tukipalveluja, riittävän määrän ja laadukkaita adjektiivien ja aineellisten toimintojen asianmukaisen kehittämisen kannalta.
  7. Tiedon ja teknologian tuottamisen, levittämisen, soveltamisen ja siirron toiminnot on yhdistetty toimielimeen ja ne on suunnattu uudelleen ensisijaisten ympäristöongelmien huomiolle, minkä lisäksi ne on yhdistetty opiskelijoiden muodostumiseen ja ne ovat sosiaaliseen, julkiseen ja yksityiseen sektoriin.
  8. Kollegiaalisia tutkimuselimiä on vahvistettu. Lähes kaikki akateemiset elimet ovat konsolidoituja tai konsolidoituja, ne osallistuvat akateemisiin verkostoihin ja ne ovat aktiivinen osa instituutioiden yhteenliittymiä tutkimukseen, joka on suunnattu valtion ensisijaisiin kysymyksiin.
  9. Yhteyksiä tuotanto- ja sosiaalialoihin on vahvistettu opiskelijoiden ja professorien koulutuksen parantamisen lisäksi tarjoamalla laadukkaita palveluja laboratorioille, työpajoille ja asianajotoimistoille, joissa testit ja menettelyt on asianmukaisesti sertifioitu. tarjoavat laajan valikoiman jatkokoulutusta; vammaisten ja haavoittuvien ryhmien hoito; arvioida uudelleen sosiaalipalveluja ja ammatillisia käytäntöjä; ja edistämään taiteellista ja kulttuurista tuotantoa ja levittämistä.
  10. Yliopiston ja muiden kansallisten ja kansainvälisten instituutioiden välinen akateeminen yhteistyö on vahvistunut, josta sen ohjelmia on vahvistettu, opiskelijoiden, opettajien ja tutkijoiden koulutus, tutkimus- ja kehityshankkeiden, teknologisen innovoinnin, sosiaalinen interventio ja liikkuvuus.
  11. Yliopisto on yksinkertaistanut mahdollisimman paljon menettelyjä ja menettelyjä, joilla tuetaan aineellisten toimintojen kehittämistä. Se on parantanut, laajentanut ja sertifioinut strategisia prosessejaan. CIEES on hyväksynyt institutionaalisen hallinnon ja hallinnon. Säännöt päivitetään ja on käytössä mekanismit niiden soveltamisen ja seurannan varmistamiseksi. Sillä on hyvät taloudet, koska ne ovat vakiinnuttaneet säännölliset resurssit ja monipuolistaneet rahoituslähteensä sekä onnistuneet hyödyntämään resursseja optimaalisesti.
  12. Yliopistossa on kehitetty tehokkaita viestintäkanavia, jotka yhdistettynä tehokkaisiin neuvotteluihin ammattiliittojen kanssa, vuoropuheluhalukkuus, konsensuksen etsiminen ja kollektiiviset päätökset ovat luoneet vakauden ja harmonian ilmapiirin.
  13. Suunnittelu ja arviointi on yhdistetty pysyväksi ja järjestelmälliseksi prosessiksi kaikkien toimielimen ohjelmien ja toimintojen tulosten seurannassa ja arvioinnissa. Avoimuutta pidetään periaatteena, joka on sopusoinnussa rehellisyyden ja sosiaalisen vastuun arvojen kanssa, jotka koskevat kaikkia yliopistotyötä. Kestävän kehityksen käsite on sisällytetty kaikkiin toimielimen aineellisiin ja adjektiivisiin tehtäviin. Sukupuolten tasa-arvo on sisällytetty laajasti institutionaalisiin toimintoihin ja rakenteisiin. Terveyden, urheilun ja liikunnan kulttuurin edistäminen on vahvistunut, mikä on parantanut yliopistoyhteisön elämänlaatua. Instituutista on tullut älykäs yliopisto, jota tukee teknologian, järjestelmien, työkalujen ja laitteiden soveltaminen.

arvot

Yliopisto tukee keskeisiä tavoitteitaan kahdentoista perusarvon avulla:

Rehellisyys ja rehellisyys

Yliopisto-opiskelijoiden sitoutuminen käyttäytymään totuuteen perustuvissa ajatuksissaan ja ilmaisuissaan ja toimimaan tehtäviään suorittaen ja totuudenmukaisesti, mikä ilmenee myös toimielimen resurssien asianmukaisessa käytössä ja hoidossa.

Kunnioitus ja suvaitsevaisuus

Yliopistojen opiskelijoiden ajattelun ja tekemisen moninaisuuden tunnustaminen ja hyväksyminen sekä institutionaalisten tavoitteiden saavuttamista mahdollistavien sattumusten löytäminen ja kehittäminen.

vastuu

Yliopisto-opiskelijat sitoutuvat täyttämään sitoumuksensa ja velvollisuutensa sekä vastaamaan niiden vaikutuksiin ja tuloksiin ja tarvittaessa korjaamaan ne.

etiikka

Tarjotaan joukko moraalisia normeja, periaatteita ja arvoja, jotka ohjaavat yliopiston kehitystä ja ohjaavat jäsentensä ideoita ja toimia tehtäviensä suorittamisessa, ja tavoitteena on yhteinen päämäärä.

solidaarisuus

Kaikkien korkeakouluopiskelijoiden sitoumus on ottaa vastaan muiden yksilöiden ja yhteiskunnallisten ryhmien, erityisesti heikoimmassa asemassa olevien, syyt, ongelmat ja haasteet sekä osallistuminen heidän huomionsa ja päätöslauselmansa.

yhteiskuntavastuu

Yliopisto-opiskelijoiden tekemät aineelliset tehtävät, joita toteutetaan yhteiskunnallisten toimijoiden osallistumisella, vastaa yhteiskunnan tarpeisiin ja sillä on myönteisiä vaikutuksia siihen.

oma pääoma

Yliopisto tarjoaa opiskelijoille yhtäläiset mahdollisuudet saada laadukasta koulutusta ja toteuttaa toimia, jotka rajoittavat sosiaalisen syrjäytymisen tilanteita.

oikeudenmukaisuus

Yliopiston päivittäisessä kehityksessä tehdään erilaisia päätöksiä aina ottaen huomioon normatiivisuus, syy ja tasapuolisuus.

kestävyys

Yliopisto on vahvasti sitoutunut parantamaan ympäristöään ja luonnonhuoltoa, muodostamaan ekologista tietoisuutta ja osallistumaan tarjoamalla ratkaisuja ympäristöongelmiin kestävän kehityksen mahdollistamiseksi ja edistämiseksi.

autonomia

Yliopiston kyky hallita itseään ja määritellä, mitä akateemista suuntaa on noudatettava ottaen huomioon ympäristön, erityisesti Sonoran yhteiskunnan vaatimukset, joihin tilit tehdään, sekä taloudellisesti että institutionaalisen työn tuloksissa.

läpinäkyvyys

Yliopiston etu saattaa yleisön saataville kaikki sen toiminnasta, resurssien käyttämisestä, sen tehtävien kehittämisestä ja tuloksista saatavilla olevat tiedot, sillä niillä rajoitetaan vain nykyisten säännösten määräyksiä.

Puheenjohtaja ja tutkimusvapaus

Opetuksen vapaus ja tiedon tuottaminen ja soveltaminen, jota harjoitetaan institutionaalisessa kehyksessä yliopiston asettamien tavoitteiden, standardien ja ohjelmien mukaisesti.

Sijainnit

  • Hermosillo

    Calle Avenida Rosales,&, 83000, Hermosillo

Kysymyksiä