Psykologisen kehityksen, oppimisen ja terveyden tohtori
Universidade Santiago de Compostela
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Santiago de Compostela, Espanja
Kieli (kielet
Espanja, Galicialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 200 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämä tohtoriohjelma on luonteeltaan yliopistojen välinen ja siihen osallistuu tutkijoita A Coruñan ja Santiago de Compostelan yliopistoista. Tutkijat Barcelonan, Oviedon ja Valencian yliopistoista sekä Matian gerontologisesta instituutista (INGEMA) on myös integroitu ryhmiinsä.
Ohjelma ottaa vastaan yli 30 tutkijaa, ja se on rakennettu kahteen tutkimuslinjaan:
- Linja A "Kehitys- ja koulutuspsykologian tutkimus"
- Rivi B "Terveyspsykologia"
Ohjelman perustavoitteena on kehittää tutkintaosaamista aloille, jotka liittyvät kahteen ehdotettuun tutkimuslinjaan ja niiden muodostaville ryhmille (eli tietokantojen hallinta ja dokumenttien tarkastelu, kokeellisten suunnitelmien suunnittelu ja toteutus, psykologinen arviointi ja tiedotus) tietojen kerääminen, laadullinen ja määrällinen analyysi, tieteellisten raporttien kirjoittaminen ja puolustaminen sekä monialainen ryhmätyö kansallisissa ja kansainvälisissä ryhmissä).
Linja A yhdistää viisi tutkimusryhmää, jotka keskittyvät tutkimustoimintaansa:
- Kielen oppiminen ja arviointi sekä puuttuminen häiriöihin
- Oppimisprosessien parantaminen, heidän vaikeuksiensa arviointi ja psykologinen puuttuminen niistä johtuviin erityisiin koulutustarpeisiin
- Psykososiaalista kehitystä ja akateemista suorituskykyä ehdollistavat tekijät nousevassa aikuisuudessa tai nuoruudessa ja epätasapainon ehkäisy tällä kaudella
- Arviointi ja puuttuminen ikääntymisen ja dementioiden, erityisesti Alzheimerin taudin, kognitiivisten ja toiminnallisten häiriöiden suhteen.
Linja B koostuu tutkijoista käyttäytymistieteiden metodologian osaamisalueilta; Persoonallisuus, arviointi ja psykologiset hoidot; Psykobiologia; Peruspsykologia; ja sosiaalipsykologia. Nämä tutkijat kehittävät toimintaansa muun muassa sosiaalisten liikkeiden, toksiinien neuropsykologisten vaikutusten, sosiaalisten liikkeiden ja riskikäyttäytymisen analysoinnin, ympäristöpsykologian ja perheterapian aloilla.
tutkimusalueet
- Psykososiaalinen kehitys ja akateeminen suorituskyky nousevassa aikuisiässä
- Kielen kehitys: Hankinta ja häiriöt
- Ikääntymisen ja dementian psykologinen tutkimus
- Tutkimus akateemisesta oppimisesta ja sen vaikeuksista koulutusympäristöissä
- Oppimisvaikeudet ja erityiset koulutustarpeet
- Terveyspsykologia
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Ohjelmaan hyväksyttävillä hakijoilla on etuoikeutettu pääsy, kun he ovat suorittaneet vähintään 60 opintopistettä jossakin seuraavista maisterin tutkinnoista:
- Gerontologian maisterin tutkinto (yliopistojenvälinen: UdC, USC)
- Innovoinnin, ohjauksen ja koulutuksen arvioinnin maisterin tutkinto (UdC)
- Vammaisuuden ja riippuvuuden interventioiden maisterin tutkinto (UdC)
- Virallinen maisterin tutkinto kielen, viestinnän ja niiden patologioiden syventävistä tutkimuksista (yliopistojenvälinen: UdC, USC, USAL).
- Maisterin tutkinto pakollisessa toisen asteen koulutuksessa ja ylioppilastutkinnon opettamisessa, ammatillisessa koulutuksessa ja kieltenopetuksessa (UdC/USC).
- Sovellettavan psykologian maisterin tutkinto (UdC)
- Psykogerontologian maisterin tutkinto (yliopistojen välinen: USC, UV, USAL, UB).
- Maisterin tutkinto interventiossa psykologisessa kehityksessä ja oppimisessa (USC).
Opiskelijat, joilla on DEA-tutkinto, jotka on saatu sukupuuttoon kuolleista tai katoavista ohjelmista, jotka liittyvät kehitys- ja kasvatuspsykologian (USC ja UdC) sekä UdC:n psykologian osastoihin, pääsevät myös etusijalle ohjelmaan.
Vaaditun kielitaidon tason osalta sekä UdC että USC määräävät, että opiskelijoilla on oltava englannin B1-taidon taso, joka on hyväksytty yhteiseen eurooppalaiseen kielten viitekehykseen liittyvissä asiakirjoissa. Opiskelijoille, jotka oleskelevat tutkimuskeskuksissa ulkomailla PD:n sisällä, määritetään seuraavat tietotasot:
- Ranska tai englanti: Vähimmäistaso B2.
- Saksan vähimmäistaso B1.
- Italia: Vähimmäistaso A2.
- portugali: kielitaitoa ei vaadita.
Vaadittava kielitaidon taso voidaan akkreditoida tutkimusjakson jälkeen 1 vuoden sisällä.
Ulkomaalaiset opiskelijat:
Valmistuneet voivat käyttää sitä ulkomaisten koulutusjärjestelmien mukaisesti ilman hyväksyntää sen jälkeen, kun yliopisto on varmistanut, että se akkreditoi koulutustasoa, joka vastaa virallista espanjalaisen yliopiston maisterin tutkintoa ja että se oikeuttaa tutkinnon myöntäneelle maalle. tohtoriopintoihin. Tämä pääsy ei missään tapauksessa tarkoita asianomaisen osapuolen hallussa olevan aikaisemman tutkinnon hyväksymistä tai sen tunnustamista muihin tarkoituksiin kuin tohtorikoulutukseen pääsyyn.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
koulutustoiminta
- Tietokantojen ja sähköisten dokumenttiresurssien hallinta (USC) E3111A01
- Käyttäjien koulutuskurssit (UDC) E3111A02
- Julkinen esittely tutkimusaiheessa E3111A03 tekniikan tasoa käsittelevästä katsauksesta
- Suullisen tieteellisen viestinnän ja/tai posterin laatiminen ja esittäminen kansallisessa tai kansainvälisessä tieteellisessä kokouksessa tutkimusaiheeseen liittyvistä aiheista E3111A04
- Suullisen tieteellisen viestinnän valmistelu ja esittäminen kansainvälisessä tieteellisessä kokouksessa tutkimusaiheisiin liittyvillä aiheilla E3111A05
- Julkinen esittely tutkimustyön edistymisestä E3111A06
- Yöpyminen kansallisissa tai ulkomaisissa tutkimuskeskuksissa arvostettujen tutkijoiden kanssa valitulla tutkimusalalla E3111A07
- Tieteellisten artikkeleiden valmistelu ja hyväksyminen vaikuttavissa julkaisuissa JCR E3111A08
Koulutus täydentää
- Terveyspsykologiaan sovelletut tutkimussuunnitelmat P2151201
- Terveyspsykologiaan sovelletut monimuuttuja-analyysimallit P2151202
- Ikääntyminen sekä henkilökohtainen ja emotionaalinen kehitys P2171101
- Ikääntyminen ja sosiaalinen kehitys P2171102
- Kognitiiviset muutokset normaalissa ja patologisessa ikääntymisessä P2171103
- Normaalin ja patologisen ikääntymisen psykobiologiset perusteet P2171104
- Toiminnallinen ja kognitiivinen arviointi ja interventio P2171105
- Ikääntymisen mielenterveyshäiriöiden arviointi ja kliininen interventio P2171106
- Neuropsykologinen arviointi ja interventio dementiaan ja muihin sairauksiin P2171107
- Psykososiaalinen ja kasvatuksellinen arviointi ja interventio P2171108
- Bioetiikka ja deontologia P2171202
- Psykogerontologisen tutkimuksen kvantitatiiviset ja laadulliset metodologiat P2171204
- Kielentutkimuksen menetelmät ja mallit P3321101
- Käytännön tapausten analysointi tilastopaketin P3321102 kautta
CAPD arvioi niiden hakijoiden koulutuksen soveltuvuuden, jotka voivat osoittaa suorittaneensa vähintään 60 op toisessa virallisessa maisterintutkinnossa, jos opiskelijoiden etuuskohtelun jälkeen on vapaita paikkoja. CAPD analysoi tohtoriopiskelijoiden koulutusprofiilia ottaen huomioon heidän perustutkinto- ja jatkokoulutuksensa ja määrittelee heidän ilmoittautumistensa tutkimuslinjan perusteella erityiset koulutuskokonaisuudet (CF), jotka jatko-opiskelijan on suoritettava. saatavilla olevasta tarjouksesta.
Koulutuksen täydennykset laaditaan jokaiselle jatko-opiskelijalle ottaen huomioon kolme peruskoulutuksen osa-aluetta: Tutkimussuunnitelmat ja -menetelmät, Tietojen analysointi sekä Tietokantojen hallinta ja tieteellisten raporttien laatiminen.
Ohjelman tulos
Ohjelman perustavoitteena on kehittää tutkimustaitoja niillä alueilla, jotka liittyvät ehdotettuihin kahteen tutkimuslinjaan ja niistä koostuvaan ryhmiin (eli tietokannan hallinta ja dokumenttien tarkastelu, kokeellisten suunnitelmien suunnittelu ja toteutus, psykologinen arviointi ja tiedonkeruu, laadullinen ja kvantitatiivinen tiedon analysointi, tieteellisten raporttien kirjoittaminen ja puolustaminen sekä monitieteinen ryhmätyö kansallisissa ja kansainvälisissä ryhmissä).
Tietoja koulusta
Kysymyksiä
Samanlaisia kursseja
Ed.D Maaseudun koulutus, opetus ja oppiminen
- Livingston, Yhdysvallat