Phd kemia didaktiikka
Hradec Kralove, Tšekki
KESTO
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Jatko tutkimus kemian didaktiikan huipentuu kolmiportainen yliopistokoulutus. On kohdennettu perustiedot tutkimus keskittyi opetuksen ja oppimisen kemiaa, joka perustuu syventää tietämystä kemian didaktiikan ja kyseisen alueen kemian, pedagogiikka, psykologia, tietojenkäsittelytiede ja muiden tieteenalojen, oppia menetelmiä tieteellisen työn että mainituilla aloilla ja edistää huomattavasti kokonaisvaltaista parannusta työn kemian opettajat eri koulutusjärjestelmän, asiantuntijoita opetussuunnitelma luomiseen ja sen arvioinnin mukaisesti nykyisen tieteellisen tiedon ja tutkimuksen. Branch sisältää erilaisia aiheita, esimerkiksi muutos tieteellisen tiedon kemian menetelmillä kemian opetusta ja oppimista, tutkimusta ja kehitystä koulun kemiallisia kokeita, ICT sovelluksia kemian koulutuksen, ympäristö- ja toksikologiset näkökohdat kemian opetuksen jne. Pakollinen osa tutkimuksesta liittyy hankintaan syvä tuntemus kemian didaktiikan (koulutus teoria ja käytäntö kemian), valikoiduilla alueilla erikoistuneita kemian ja pedagogisten menetelmien ja erityisesti kemian didaktinen tutkimus. HOPS mahdollistaa saada tarkempia tietoja ja taitoja, erityisesti valinnaisia kursseja.
hakija profiili
Tutkinnon maisteriohjelmaa kemian opettajankoulutuksesta Ala ja lukion tai valmistuneet Master koulutusohjelman kemian ja ohjelmat sukulaisia, jotka ovat suorittaneet ylimääräisiä pedagogiset opinnot tai muuten hankkia opetuksen pätevyys määräysten mukaisesti.
Pääsykoe
Haastattelupäivään todennetaan hakijan tietämyksen taso, syvyys hänen teoreettisen tiedon, edellytykset itsenäisen luovan tieteellistä työtä alalla kemian didaktiikan. Hakijan on toimitettava lyhyt suunnitelma hänen väitöskirja projektin ja todistaa mitään aiempaa työkokemusta ja julkaisut. Ottamista haastattelu tarkistaa tieto vieraalla kielellä (Englanti, saksa ja venäjä).
Absolvent-profiili
Tutkinnon Väitöskirjatutkimus Chemistry Didactics on laaja tietämys monimutkaisten käyttökelpoinen opetukseen, tieteelliseen tutkimukseen ja hallintaan liittyviä toimia yleisen ja ammatillisen kemiallisten koulutusta. Ne pystyvät luovasti ratkaista ongelmia koulutukseen; ne pystyvät suunnittelemaan ja toteuttamaan tutkimusta, erityisesti kemian alan koulutusta. Korkeakoulututkinnon suorittaneet voivat toimia korkeasti koulutettujen kemianopettajien (ja muiden tiedeyhteisöjen), kemian osastojen, kemianopettajien (luonnontieteiden koulutus), tutkimuslaitosten ja organisaatio-hallintoyksiköiden ammatillisen koulutuksen kanssa. yleinen ja erikoistunut kemiallinen koulutus, asianmukainen työpaikka päätöksentekoprosessissa (kemianopettajien jatkokoulutusmenetelmät, henkilökunta, kouluvalvonta, koulutuksen eri tasoilla toimivat johtajat), kansalliset ja kansainväliset laitokset ja organisaatiot, jotka keskittyvät yleiseen tutkimukseen ja erikoiskemikaaliseen (tieteelliseen) koulutukseen. Valmistuneet voivat työskennellä myös julkaisu, joka keskittyy tuotannon oppikirjojen ja yritysten suuntautunut kehitykseen ja opetusvälineitä. Jatko-opinnot edustavat merkittävää muutosta pätevyyttä opettajien lukiota, jossa opetus kemia on yleinen-kursseja, mutta myös ammatillisissa oppilaitoksissa, joissa opetuksen kemian ammatillisia kursseja. Hankkiminen tutkimukseen ja opetusansiot Ph.D. tulee oletusasentoon edelleen ammatillisen kasvun (esim Assoc. professori ja täysi professori menettelyt).
Suositeltu opiskeluoppi
BARKE, H.-D., HAZARI, A., YITBAREK, S. Epäkohdat kemia. Berliini, Heidelberg, New York: Springer, 2009
BORG, WR, GALL, MD Educational Research. New York: Longman, 1989
ABELL, SK, LEDERMAN, NG (toim.) Tiedeopetuksen käsikirja. Oxford: Routledge Taylor & Francis Group, 2007
BILEK, M. (Toim.) Tutkimus, Theory and Practice in Chemistry Didaktiikka. Tutkimus ja Research Oriented Studies. Proceedings of 23. International Conference on Chemistry Education. Hradec Kralove: Gaudeamus, 2014. [On-line] http://edu.uhk.cz/didchem/pdf/chemie.pdf [cit.15.10.2012]
ADMISSION PROCEDURE:
Hakuaika päättyy: 30. kesäkuuta (aloittaaksesi opinnot syyskuussa)
Hakijoiden on lähetettävä
- Täytetty hakulomake
- kopio korkeakoulututkinnosta, jolla todistetaan, että hakija on suorittanut master-opintoja (tämä asiakirja on kään- nettävä englannin kielellä ja notaarin vahvistama)
Tutkintotodistuksen laajuus ja sisältö:
Sisäänkäynti haastattelussa.
Kaikki asiakirjat on lähetettävä osoitteeseen:
Kansainvälinen toimisto
Hradec Královén yliopisto
Tieteen tiedekunta
Rokitanskeho 62
500 03 Hradec Kralove
Tsekin tasavalta
ja sähköpostilla: [email protected]