
Kasvatustieteiden tohtori in
Kansainvälinen tohtori rakennus- ja ympäristötekniikassa
University of Florence

Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Florence, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Tohtoriohjelma (italialaisen Dottorato di Ricercan mukaan) on akateeminen jatkotutkinto. Se edustaa kolmannen koulutuksen ja koulutuksen (Bolognan sopimuksen mukaan) täytäntöönpanoa Italian akateemisessa järjestelmässä ja tarjoaa pätevyydet ja pätevyydet, joita tarvitaan korkeasti pätevän tutkimuksen suorittamiseen yliopistoissa, julkisissa laitoksissa ja yksityisissä yrityksissä. Se tarjoaa myös korkeamman ammatillisen ja tutkimukseen suuntautuvan koulutuksen suurten yritysten ja yritysten teknisen kehityksen johtamiseen sekä kansallisella että Euroopan/kansainvälisellä tasolla.
Yleisenä tavoitteena on tutkijoiden ja asiantuntijoiden koulutus rakennus- ja ympäristötekniikan alaan liittyvistä innovatiivisista näkökohdista.
Lyhyt historiallinen katsaus
Valmistelu aloitettiin kahdenvälisessä huippukokouksessa, joka pidettiin Villa Vigonissa vuonna 1999, ja kahden vuoden kuluttua yhteisestä kansainvälisestä tohtoriohjelmasta Università di Firenze – TU Braunschweig sovittiin alun perin erityisestä aiheesta "Riskienhallinta rakennetussa ympäristössä" tehdystä aloitteesta. kahden yliopiston antaman tuen jälkeen:
- MIUR (Ministero Università e Ricerca of Italy) kansainvälistymistoimenpiteiden kautta kansainvälisten tohtorikurssien myöntämiseksi (Interlink-ohjelmat 1998-2000, art. 7 DM 21/6/1999);
- DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft, Bonn) GRK 802:n (2002-2011) kautta
Ohjelma sai suuren tukensa Saksan DFG:ltä, koska se oli ainoa, joka johti yhteiseen tohtorintutkintoon, jonka rahoitti kahdenvälisesti italialainen ja saksalainen organisaatio.
Vuonna 2010 Toscanan alue käynnisti hakemuksen yliopistoihinsa apurahojen myöntämiseksi kansainvälisille tohtoriohjelmille (Progetto PEGASO). Ensimmäisen onnistuneen ehdokkaan vuonna 2011 jälkeen tämä aloitti aluehallinnon vuosittaisen tuen koulutuksen kansainvälistämiseksi tutkijaksi Toscanan yliopistoissa. Myöhemmin PEGASO-hanke on tukenut ja myöntänyt vuosittain jopa 5, 3 vuoden stipendejä, joiden ehdolla on osallistuminen todella kansainväliseen ohjelmaan (ts. kahdenvälinen tutorointi, yksittäinen loppukoe yhteisen paneelin edessä, yhteisen tuloksen saavuttaminen tai kaksoistutkinto, 12 kuukauden tutkimusoleskelu ulkomaisessa kumppanilaitoksessa jne.).
GRK 802:n päättymisen jälkeen vuonna 2012 useat muut eurooppalaiset yliopistot liittyivät ohjelmaan yksittäisten co-tutorship-sopimusten kautta. Nykyään yli 10 johtavaa teknistä yliopistoa tai insinöörikoulua Euroopassa ja ulkomailla (TU Braunschweigin lisäksi) on verkostoitunut Firenzen ja Pisan yliopistojen kanssa yhteis- tai kaksoistutkintojen myöntämiseksi InDICEE-ohjelman tutkijoille.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Apurahojen jakamisesta päättää kunkin kurssin akateeminen lautakunta ilmoittautuneiden opiskelijaluettelon perusteella. Stipendin vuotuinen määrä on 16.243,00 €, ja se maksetaan kuukausierissä (maksu suoritetaan kuukauden viimeisenä työpäivänä).
Stipendin määrää korotetaan 50 % opinnäytetyöprojektiin liittyvän tutkimustoiminnan ulkomailla oleskeluluvan ajalta, enintään 18 kuukaudeksi.
Tähän summaan on lisättävä kurssin ensimmäisenä, toisena ja kolmantena vuonna tutkimustoiminnan budjetti Italiassa ja ulkomailla, joka on 10 % stipendin määrästä, vähintään 4 872,90 €.
Apurahansaajien on rekisteröidyttävä INPS:ään (National Institute of Social Security).
Opintoneuvoston seuraavalle vuodelle hyväksymät tohtoriopiskelijat saavat ilmoittautumisohjeet sähköpostitse tohtoritoimistosta.
Opetussuunnitelma
Tohtorikurssi on jaettu kolmeen opetussuunnitelmaan:
Kiinteä-, neste- ja materiaalimekaniikka
- Muovinen budjettimenetelmä Pathways , hajoamisen ja varastoinnin mallintamiseen joissa, rannikkoalueilla ja avomerillä
- Jokien hydromorfodynamiikka ja vuorovaikutukset kasvillisuuden, siltojen ja patojen kanssa
- Analyyttiset, laskennalliset ja todennäköisyysmallit muurauksille ja muuratuille rakenteille
- Laskennallisen mekaniikan innovatiiviset menetelmät
- Rakenteellisten materiaalien ja metamateriaalien mallinnus, kokeellinen testaus ja suunnittelu
- Mikro- ja nanorakenteiset materiaalit
- Kokeelliset, analyyttiset ja numeeriset mallit komposiitteille
- Älykkäät materiaalit ja rakenteet
Rakennussuunnittelu, tarkastus ja valvonta
- Ei-deterministinen numeerinen geotekninen seismisen kohteen vasteanalyysi
- Uusien rakennusten ja olemassa olevan rakennusperinnön energinen kestävyys, teknologiset innovaatiot ja turvallisuus
- BIM rakentamisen ja rakennusprosessin digitalisointiin
- Kuljetusinfrastruktuurien materiaalit, laitteet ja teknologiat.
- Kokeellinen työnkulku ilmaisten ja avoimen lähdekoodin ohjelmistojen avulla epätavanomaisen alustan luomiseksi GIS- ja BIM-rajoitusten ylittämiseksi rakennetun perinnön hallinnassa
- Koneoppimiseen perustuvien lähestymistapojen tutkiminen ja kehittäminen historiallisten rakennusten rakenteellisen terveyden seurannassa
- Nykyaikaiset ja historialliset rakenteet: arviointi, mallintaminen, jälkiasennus ja seuranta
- Tuulen ja rakenteen vuorovaikutusten kokeellinen ja numeerinen mallintaminen
- Teräs- ja teräsbetonirakenteiden mekaaniset ja numeeriset mallit
- Olemassa olevien siltaverkkojen riski- ja sietokykyarviointi
- Innovatiivisia ratkaisuja seismisten torjuntaan
Ympäristö, resurssit ja turvallisuus
- Menetelmät vesi – energia – ruoka – ekosysteemit Nexus-tutkimukseen ja -hallintaan
- Todennäköisyyspohjaiset menetelmät seismisten nesteytysvaikutusten arvioimiseksi.
- Monien riskien hallinta ja ilmastonmuutokseen sopeutuminen kaupunkien hotspoteissa.
- Laskennallisen mekaniikan innovatiiviset menetelmät
- Orgaanisen jätteen ja biomuovin kompostointi
- Työkaluja, menetelmiä ja malleja liikkuvuus- ja kuljetuspalveluiden ja -teknologioiden suunnitteluun, arvioimiseen, kehittämiseen ja hyödyntämiseen, mukaan lukien ITS ja automatisoitu liikkuvuus
- Turvajärjestelmät, inhimilliset tekijät, haavoittuvat tienkäyttäjät ja turvalliset tiet
- Digitaalisten kuvankorrelaatiotekniikoiden ja UAV-fotogrammetristen tutkimusten integrointi edistyneeseen kaltevuuden epävakauden valvontaan
- Jokapaikan/sisäpaikannus, navigointi ja anturien yhdistäminen
- Uusiutuvan energian rannikko-, offshore- ja meritekniikka
- Resurssien ja energian talteenotto jätevesistä ja jätteistä