Keystone logo
University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

Johdanto

Kansainvälinen syventävien opintojen koulu

UNICAM on perustanut kansainvälisen korkeakoulujen korkeakoulun , jonka tavoitteena on lisätä tohtorikoulutuksen kansainvälistymistä.

  • International School of Advanced Studies suunnittelee, järjestää ja koordinoi kursseja tohtorin arvon saavuttamiseksi.
  • Tohtorikoulutus on kolme vuotta, ja opinnäytetyö kirjoitetaan englanniksi, ja sitä puolustetaan asianomaisten tieteenalojen professoreista koostuvassa Final Examination Boardissa. Tähän on kuuluttava tutkijoita ja muita asiantuntijoita (esim. Tutkimuskeskuksista tai yrityksistä), joista suurin osa ei ole Camerinon yliopistosta, ja vähintään yksi ei-italialainen.
  • Opinnäytetyön valmistelun lisäksi tohtorikoulutettavien odotetaan osallistuvan SAS: n järjestämään koulutukseen, kaikki englanniksi, hankkiakseen siirrettäviä taitoja (kuten viestintätaidot, tutkijauran kehittäminen, tutkimuksen johtaminen ja projektirahoitus, menetelmät taitoja) ja tohtorikoulutusta yhteistyössä teollisuuden ja muiden asiaankuuluvien työllisyysalojen kanssa.
  • On erittäin suositeltavaa suorittaa tutkimusta isäntäyliopiston ulkopuolisissa julkisissa tai yksityisissä laboratorioissa.
  • Lopullisen pätevyyden saamiseksi on oltava vähintään kuuden kuukauden kokemus tutkimus- tai korkeakoulusta, joka ei ole Camerinon yliopisto ja mahdollisesti ei italialainen.
  • Innovatiivisen tohtorikoulutuksen seitsemän periaatetta tukevat tutkimusohjelmiamme.

Seitsemän periaatetta innovatiiviselle tohtorikoulutukselle

1. Tutkimuksen huippuosaaminen

Pyrkimys erinomaiseen tutkimukseen on olennaista kaikelle tohtorikoulutukselle, ja tästä kaikki muut elementit virtaavat. Vaaditaan vertaisarviointimenettelyillä asetettuja akateemisia standardeja ja kriittistä massaa edustavia tutkimusympäristöjä. Uutta akateemista sukupolvea tulisi kouluttaa luovaksi, kriittiseksi ja itsenäiseksi henkiseksi riskinottajaksi, joka ylittää etututkimuksen rajoja.

2. Houkutteleva institutionaalinen ympäristö

Tohtorikoulutettavien tulisi löytää hyvät työolot, jotta heistä voisi tulla riippumattomia tutkijoita, jotka ottavat vastuun varhaisessa vaiheessa hankkeen laajuudesta, suunnasta ja edistymisestä. Näihin pitäisi sisältyä urakehitysmahdollisuuksia eurooppalaisen tutkijoiden peruskirjan ja tutkijoiden rekrytointia koskevien käytännesääntöjen mukaisesti.

3. Poikkitieteelliset tutkimusvaihtoehdot

Tohtorikoulutus on sisällytettävä avoimeen tutkimusympäristöön ja -kulttuuriin, jotta varmistetaan, että mahdolliset sopivat mahdollisuudet ristiinlannoitukseen tieteenalojen välillä voivat edistää tarvittavaa laajaa ja monitieteistä lähestymistapaa.

4. Altistuminen teollisuudelle ja muille asiaankuuluville työllisyysaloille

Termiä "teollisuus" käytetään laajimmassa merkityksessä, mukaan lukien kaikki tulevien työpaikkojen ja julkisen sitoutumisen alat teollisuudesta yritykseen, hallitukseen, kansalaisjärjestöihin, hyväntekeväisyysjärjestöihin ja kulttuurilaitoksiin (esim. Musea). Tämä voi sisältää harjoitteluja tutkimuskoulutuksen aikana; jaettu rahoitus; asianomaisen alan muiden kuin tiedemiesten osallistuminen opetuksen ja valvonnan tiedottamiseen/toteuttamiseen; asianomaisen alan taloudellisen osallistumisen edistäminen tohtoriohjelmiin; sellaisten alumniverkostojen tukeminen, jotka voivat tukea ehdokasta (esimerkiksi mentorointiohjelmat) ja ohjelmaa, sekä laaja joukko ihmisiä/teknologiaa/tiedonsiirtotoimintaa.

5. Kansainvälinen verkostoituminen

Tohtorikoulutuksen pitäisi tarjota mahdollisuuksia kansainväliseen verkostoitumiseen, esimerkiksi yhteistyöhön perustuvan tutkimuksen, apututellin, kaksoistutkinnon ja yhteisten tutkintojen kautta. Liikkuvuutta olisi edistettävä konferenssien, lyhyiden tutkimusvierailujen ja tilapäisten tai pidempien ulkomailla oleskelujen kautta.

6. Siirrettävien taitojen koulutus

”Siirrettävät taidot ovat yhdessä kontekstissa (esimerkiksi tutkimuksessa) opittuja taitoja, joita käytetään toisessa (esimerkiksi tuleva työpaikka, olipa kyse tutkimuksesta, liiketoiminnasta jne.). Niiden avulla voidaan soveltaa ja kehittää tehokkaasti aine- ja tutkimustaitoja. Siirrettäviä taitoja voidaan hankkia koulutuksen tai työkokemuksen kautta. ” On olennaisen tärkeää varmistaa, että riittävällä määrällä tutkijoita on osaamistalouden edellyttämät taidot. Esimerkkejä ovat viestintä, ryhmätyö, yrittäjyys, projektinhallinta, immateriaalioikeudet, etiikka, standardointi jne.

Yritysten tulisi myös osallistua enemmän opetussuunnitelmien kehittämiseen ja tohtorikoulutukseen, jotta taidot vastaavat paremmin alan tarpeita yliopistojen yritysfoorumin työn ja EUA DOC-CAREERS -hankkeen tulosten pohjalta. Yliopistoissa on hyviä esimerkkejä monitieteisistä lähestymistavoista, jotka yhdistävät taitoja tutkimuksesta talouden ja liiketoiminnan taitoihin sekä luovuudesta ja suunnittelusta kulttuurienvälisiin taitoihin.

7. Laadunvarmistus

Vastuullisuusmenettelyt on perustettava tohtorikoulutuksen tutkimuspohjaan, ja siksi niitä on kehitettävä erillään ensimmäisen ja toisen jakson laadunvarmistuksesta.

Tohtorikoulutuksen laadunvarmistuksen tavoitteena tulisi olla tutkimusympäristön laadun parantaminen sekä avoimien ja vastuullisten menettelyjen edistäminen sellaisissa aiheissa kuin pääsy, valvonta, tohtorin tutkinto ja urakehitys. On tärkeää korostaa, että tässä ei ole kyse tohtorin laadunvarmistuksesta. itse prosessi tai elinkaari, rekrytoinnista valmistumiseen.

Akkreditoinnit

Sijainnit

  • International School of Advanced Studies Polo di Alta Formazione Via Madonna delle Carceri 9, 62032, Camerino

Kysymyksiä