
PhD in
Psykologisen kehityksen, oppimisen ja terveyden tohtori Universidade Santiago de Compostela

Johdanto
Tämä tohtoriohjelma on luonteeltaan yliopistojen välinen ja siihen osallistuu tutkijoita A Coruñan ja Santiago de Compostelan yliopistoista. Tutkijat Barcelonan, Oviedon ja Valencian yliopistoista sekä Matian gerontologisesta instituutista (INGEMA) on myös integroitu ryhmiinsä.
esittely
Ohjelma ottaa vastaan yli 30 tutkijaa, ja se on rakennettu kahteen tutkimuslinjaan:
- Linja A "Kehitys- ja koulutuspsykologian tutkimus"
- Rivi B "Terveyspsykologia"
Ohjelman perustavoitteena on kehittää tutkintaosaamista aloille, jotka liittyvät kahteen ehdotettuun tutkimuslinjaan ja niiden muodostaville ryhmille (eli tietokantojen hallinta ja dokumenttien tarkastelu, kokeellisten suunnitelmien suunnittelu ja toteutus, psykologinen arviointi ja tiedotus) tietojen kerääminen, laadullinen ja määrällinen analyysi, tieteellisten raporttien kirjoittaminen ja puolustaminen sekä monialainen ryhmätyö kansallisissa ja kansainvälisissä ryhmissä).
Linja A yhdistää viisi tutkimusryhmää, jotka keskittyvät tutkimustoimintaansa:
- Kielen oppiminen ja arviointi sekä puuttuminen häiriöihin
- Oppimisprosessien parantaminen, heidän vaikeuksiensa arviointi ja psykologinen puuttuminen niistä johtuviin erityisiin koulutustarpeisiin
- Psykososiaalista kehitystä ja akateemista suorituskykyä ehdollistavat tekijät nousevassa aikuisuudessa tai nuoruudessa ja epätasapainon ehkäisy tällä kaudella
- Arviointi ja puuttuminen ikääntymisen ja dementioiden, erityisesti Alzheimerin taudin, kognitiivisten ja toiminnallisten häiriöiden suhteen.
Linja B koostuu tutkijoista käyttäytymistieteiden metodologian osaamisalueilta; Persoonallisuus, arviointi ja psykologiset hoidot; Psykobiologia; Peruspsykologia; ja sosiaalipsykologia. Nämä tutkijat kehittävät toimintaansa muun muassa sosiaalisten liikkeiden, toksiinien neuropsykologisten vaikutusten, sosiaalisten liikkeiden ja riskikäyttäytymisen analysoinnin, ympäristöpsykologian ja perheterapian aloilla.