
Kasvatustieteiden tohtori in
Koulutuksen tohtorin tutkinto - opetussuunnitelma, opetus- ja oppimisympäristöt Universidad Ana G. Méndez – Recinto de Gurabo

Johdanto
Opetussuunnitelmaan, opetus- ja oppimisympäristöihin erikoistuneen koulutuksen tohtoriohjelman tarkoituksena on valmistaa ammattilainen, jolla on teoreettinen ja käytännöllinen tieto, jonka avulla voit soveltaa opetussuunnitelman periaatteita ja perusteita koulutusohjelmien suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Tämän tohtoriohjelman oppimisympäristöt tarjoavat lähestymistavan opetussuunnitelman näkökohtiin, jotka vaikuttavat opetussuunnitelman asiantuntijan koulutukseen valitussa opiskeluympäristössä.
opetussuunnitelma
Sosiaalisen ympäristön kurssit (9 op)
- EDUC 714 Koulutuksen historialliset ja filosofiset näkökulmat
- EDUC 715 Koulutusorganisaatioiden sosiaaliset, kulttuuriset ja poliittiset ulottuvuudet
- EDUC 716 - Nykyaikaiset koulutuksen ongelmat ja suuntaukset
- EDUC 717 Oikeudelliset näkökohdat koulutuksessa
- EDUC 718 etiikka ja koulutus
Erikoiskurssit (27 op)
Komponenttikurssien opetus (9 op)
- EDUC 812 Opetus, oppiminen ja kognitio
- EDUC 813 -opetuksen mallit ja tyylit
- EDUC 809 -käyttöjärjestelmien suunnittelu
Opetussuunnitelman komponenttikurssit (9 op)
- EDUC 814 -opetussuunnitelman teoriat ja mallit
- EDUC 815 -opetussuunnitelman suunnittelu ja kehittäminen
- EDUC 803 Opetusohjelmien arviointi: teoria ja soveltaminen
Oppimisympäristöjen komponentin kurssit (9 op)
Oppimisympäristö: Erityisopetus
- EDUC 816 Oppimisympäristöjen luominen monimuotoiselle väestölle
- EDUC 817 -käyttäytymisen hallinta luokkahuoneessa
- EDUC 818 korkean riskin opiskelijoiden varhainen tunnistaminen
Oppimisympäristö: toisen kielen hankkiminen
- EDUC 819 -kielten kehittämisasiat Puerto Ricon julkisissa ja yksityisissä kouluissa
- EDUC 820 Lukemisen opettamisen ongelmat englannin oppimisympäristöissä Toinen kieli ja kaksikielisyys
- EDUC 821 - Englanninkielen kuin toisen kielen kirjoittamisen opettamisen ongelmat
Oppimisympäristö: tekniikka koulutuksessa
- EDUC 808 -sovellukset ja tekniikan käyttö koulutuksessa
- EDUC 810 Mediatekniikka koulutuksessa
- EDUC 811 etäopetuksen teoria ja käytäntö
Oppimisympäristö: Kirjasto ja tietojärjestelmät
- EDUC 822: n elektroniset tietokannat ja tietopalvelut
- EDUC 823 Bibliografisten resurssien edistynyt organisointi
- EDUC 824 -seminaari: Kirjasto- ja tietopalvelujen erikoisaiheet
Oppimisympäristö: Taide, kulttuuri ja koulutus
- EDUC 825 antropologiset ja kulttuuriset käsitteet Puerto Rico -opetussuunnitelmassa
- EDUC 826 -kasvatustutkimus suositun taiteen ja kuvataiteen opetukseen
- EDUC 827 -taiteelliset kulttuuri-ilmaisut Latinalaisen Amerikan ja Karibian koulutuksessa
Oppimisympäristö: lapsi, perhe ja yhteiskunta
- EDUC 720 -teknologian nykyteoria lapsuuden kehityksestä
- EDUC 721 -opetus esikoulussa / ala-asteella 2000-luvulla: suuntauksia ja innovaatioita
- EDUC 722 - Laadullinen tutkimus lapsuudenkasvatuksessa
Oppimisympäristö: korkeakoulutus
- EDUC 723 -organisaatio ja hallitus korkeakoulutuksessa
- EDUC 724 -opiskelijapalvelut korkeakouluissa
- EDUC 800 -johtaminen ja korkea-asteen hallinto
Valinnainen kurssi oppimisympäristöissä
- EDUC 828 -seminaari ja käytännön opetussuunnitelmat ja yliopisto-opetus Opiskelija voi korvata yhden oppimisympäristökursseista, jotka hän on valinnut puolivuotiselle EDUC 828 -kurssille.
Tutkimuskurssit (15 op)
- EDUC 901 -tutkimusmenetelmät
- EDUC 902 -tilastot
- EDUC 903 kvalitatiivinen tutkimus tai EDUC 904 kvantitatiivinen tutkimus
- EDUC 905 -väitöskirja I
- EDUC 906 -väitöskirja II
NeONBRAND / Unsplash

peräkkäinen
Ensimmäinen vuosi - ensimmäinen lukukausi
Ensimmäinen kausi
- EDUC 716 - Nykyaikaiset koulutuksen ongelmat ja suuntaukset
Toinen kausi
- EDUC 714 Koulutuksen historialliset ja filosofiset näkökulmat
- EDUC 812 Opetus, oppiminen ja kognitio
Ensimmäinen vuosi - toinen lukukausi
Ensimmäinen kausi
- Sosiaalinen kontekstikurssi
- EDUC 814 -opetussuunnitelman teoriat ja mallit
Toinen kausi
- EDUC 813 -opetuksen mallit ja tyylit
- EDUC 815 -opetussuunnitelman suunnittelu ja kehittäminen
Toinen vuosi - ensimmäinen lukukausi
Ensimmäinen kausi
- EDUC 809 -käyttöjärjestelmien suunnittelu
- EDUC 901 -tutkimusmenetelmät
Toinen kausi
- EDUC 803 Opetusohjelmien arviointi: teoria ja soveltaminen
- Oppimisympäristön kurssi
Toinen vuosi - toinen lukukausi
Ensimmäinen kausi
- Oppimisympäristön kurssi
- Oppimisympäristön kurssi
Toinen kausi
- EDUC 902 -tilastot
- EDUC 903 kvalitatiivinen tutkimus tai EDUC 904 kvantitatiivinen tutkimus
Kolmas vuosi - ensimmäinen lukukausi
- EDUC 905 -väitöskirja I
Kolmas vuosi - toinen lukukausi
- EDUC 906 -väitöskirja II