PhD in
Tohtori oppimisen innovaatiossa Tecnológico de Monterrey - ITESM

Johdanto
Kasvatustieteellisen innovaatiotoiminnan tohtoriohjelma pyrkii kouluttamaan tutkijoita, jotka kykenevät antamaan uutta tietoa, joka edesauttaa heidän taipumuksensa kehittämistä ja julkaisemista, siirtoa ja soveltamista. Tässä suhteessa ohjelma on suunniteltu kouluttamaan ihmisiä, jotka pystyvät suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan koulutusratkaisuja maan ja nyky-yhteiskunnan monimutkaisiin ongelmiin. Ohjelmassa on neljä tutkimuslinjaa, joiden avulla voidaan luokitella sekä opettajien että opiskelijoiden hankkeet: psykopedagogiset tutkimukset, teknologian kehittämiseen ja käyttöön liittyvät tutkimukset, sosiokulttuuriset opinnot ja kurinpitotutkimukset. Se on ohjelma, joka edellyttää opiskelijoilta täysipäiväistä opiskelua, asumaan Monterreyn suurkaupunkialueella heidän tohtorintutkintonsa aikana ja tekemään akateemisen vierailun Meksikossa tai ulkomailla yliopistolla, jonka kanssa Tecnológico on sopinut. Se kestää kahdeksan lukukautta tai vähemmän riippuen aikaisemmista tutkimuksista, jotka hakija on.
hyöty
akkreditoinnit
- Tällä ohjelmalla on akkreditointeja ja tunnustuksia kansallisilta ja kansainvälisiltä laitoksilta, kuten:
- Ohjelma, joka on hyväksytty CONACyTin kansallisen korkeakoulututkinnon laatusertifikaatin (PNPC) avulla.
- Yhdistyneiden Kansakuntien koulujen ja yliopistojen liiton (SACS) korkeakoulujen komissio.
- Tecnológico de Monterreyn on akkreditoinut Yhdysvaltojen eteläisten koulujen ja korkeakoulujen yhdistysten korkeakoulujen komissio myöntää ammattitutkintoja ja akateemisia master-ja tohtorintutkintoja. Ota yhteys College Commissioniin osoitteessa 1866 Southern Lane, Decatur, Georgia 30033-4097, tai soita (1) 404-679-4500 (1) 404-679-4500 teknnologian de Monterreyn akkreditointia koskeviin kysymyksiin.
- Kansallisen tieteellisen tiede- ja teknologianeuvoston kansallinen jatkokoulutusohjelma (CONACyT).
- Meksikon julkisen koulutuksen sihteeristön virallisen pätevyyden tunnustaminen.
osoitettu
Kasvatustieteellisen innovaatiotoiminnallisen tohtorin tavoitteena on:
- Korkeakoulututkinnon suorittaneet tutkijat, jotka ovat kiinnostuneita urasta tutkijoina julkisessa tai yksityisessä korkeakoulussa ja / tai koulutuskeskuksissa tai muissa yhteiskuntatieteissä
- Korkeakouluopetuksen oppilaitokset, jotka ovat kiinnostuneita hallinnollisesta urasta laitoksissa, jotka tarvitsevat suoritetun tohtorin päällikön.
- Tällä hetkellä ja ainakin keskipitkällä aikavälillä tulevaisuudessa (seuraavien 50 vuoden aikana) Meksikon ja muiden latinalaisamerikkalaisten valtioiden tohtorintutkinnon suorittaneiden professorien määrä tarvitsee yksinkertaisesti varmistaa instituutioiden vähimmäisvaltuutuksen, joka tarjoaa jatko-ohjelmia Koulutus on sellainen, että kysyntä ylittää tarjonnan yli 15 kertaa. Jos kaikki nykyiset Meksikon koulutusohjelmat hyväksyvät opiskelijat täydelliseen kapasiteettiinsa, ei ole mahdollista täyttää opetuslääkärin tiedekunnan laitostarpeita seuraavien 25 vuoden aikana. Koulutuksen lääkärien alijäämä on vielä suurempi Latinalaisessa Amerikassa.
Ohjelmaan osallistuville on odotettavissa seuraavia ominaisuuksia:
- Saatavuus opiskeluun täysipäiväisesti (tämä tarkoittaa vähintään 36 yksikköä lukukausittain).
- Saatavuus asuu Monterreyn suurkaupunkialueella tohtorikoulutuksen aikana.
- Henkinen uteliaisuus koulutuskysymyksistä, jotka johtavat häntä tekemään järjestelmällistä tutkimusta ja uuden tiedon tuottamista.
- Kriittinen ja luova henki koulutuskysymyksissä, jotka johtavat häntä tekemään innovaatioprosesseja ja jatkuvaa parantamista.
- Halu toimia muutoksen tekijänä työpaikalla, jossa kehität ammattimaisesti.
- Kiinnostusta väitöskirjan suorittamiseen mistä tahansa tämän ohjelman tarjoamista nykyisistä tutkimuslinjoista.
- Suullisessa ja kirjallisessa viestinnässä, sekä espanjaksi että englanniksi, kyetään ymmärtämään ja tuottamaan akateemisia tietoja tällä kielellä.
- Saatavuus akateemiselle vierailulle Meksikossa tai ulkomailla, jolla on kokemus, jonka avulla voit tietää, mitä muissa toimielimissä tehdään koulutuksellisissa asioissa, ja jakaa, mitä tehdään omassa toiminnassaan.
tavoitteet
Koulutuksen innovaatiotohtoriohjelman yleisenä tavoitteena on kouluttaa tutkijoita, jotka pystyvät tarjoamaan uutta tietoa koulutuksen aloilla. sekä suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan koulutusratkaisuja maan ja nyky-yhteiskunnan monimutkaisiin ongelmiin.
Tietämyksen tuottaminen ja soveltaminen
Ohjelmassa on neljä sukupolven sukupolvea ja tietämyksen soveltamista, jotka kuvataan alla:
- Psykopedagogiset tutkimukset
Tämä tutkimuslinja sisältää yleisesti oppimiseen ja opettamiseen liittyviä tutkimuksia. Pedagogisesta näkökulmasta tämä rivi sisältää opintoja, joihin sisältyy opetussuunnitelma, osaamispohjaiset koulutusmallit, opetussuunnittelu, erilaisten didaktisten tekniikoiden ja menetelmien käyttö sekä muun muassa koulutuksen arviointi. Psykologisesta näkökulmasta tutkimukset, joihin liittyy erilaisia kognitiivisia, affektiivisia ja motivoivia prosesseja, ovat mukana. - Tutkimukset teknologian kehittämisestä ja käytöstä
Tämä tutkimuslinja sisältää tutkimuksia, jotka liittyvät tekniikan käyttöön ja vaikutukseen koulutuksessa sekä henkilökohtaisesti että etäältä. Eräitä aiheita, joita tässä tutkimuksessa tarkastellaan, ovat mm. Avoin pääsy, digitaalinen lukutaito, mukautuva oppiminen, pelihygieninen oppiminen, hybriditutkimus, etälaboratoriot, audiovisuaaliset resurssit, MOOC: t, lisääntynyt todellisuus, sähköiset portfoliot ja mobiililaitteet. - Kurssitutkimukset koulutuksessa
Tämä tutkimuslinja sisältää muun muassa matematiikan, luonnontieteiden, tekniikan, kirjanpidon, liiketoiminnan ja englannin kielen opetussuunnitelman ja opetus-oppimisprosessin tutkimuksia. Tietyissä erityisaiheissa, joita käsitellään tässä tutkimuksessa, ovat matemaattinen mallinnus, ongelmanratkaisu, käsitteellinen ymmärrys ja tekniset sovellukset näiden oppiaineiden oppimisen edistämiseksi. - Sosiokulttuuriset tutkimukset
Tämä tutkimuslinja sisältää tutkimuksia, joissa korostetaan sosiokulttuurista kontekstia, jossa koulutusprosessi tapahtuu. Tietyistä kulttuureista suuntautuvista lähestymistavoista ja kansainvälisistä tutkimuksista tämä työryhmä sisältää tutkimuksia tiedon yhteiskunnallisesta rakentamisesta, yhteistyöverkostoista, käytäntöyhteisöistä, connectivismista, dialogismista, sosiaalisesta osallisuudesta, monikulttuurisesta, moraalisesta ja eettisestä, kouluväkivalta ja koulutuspolitiikka.