Ph.D. antropologiassa ja sosiaalisissa muutoksissa
California Institute of Integral Studies
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
San Francisco, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
4 - 7 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Aktivismi. Tutkimus. Sosiaalinen muutos.
Antropologia ja sosiaalinen muutos on pieni, innovatiivinen jatko -osasto, jossa keskitytään erityisesti aktivisti -apurahaan, sotilaalliseen tutkimukseen ja yhteiskunnalliseen muutokseen. Ainutlaatuinen lähestymistapamme etnografiseen tutkimusmenetelmään poistaa perinteiset esteet tutkimuksen ja poliittisen aktivismin, sisäpiiriläisten ja ulkopuolisten sekä tutkijoiden ja päähenkilöiden välillä. Etnografia on työkalu "luomaan kuvatut olosuhteet". Osallistumme yhteistutkimusprosessiin tutkiaksemme olemassa olevia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia sosiaalisille muutoksille.
Lahjakkaan tiedekunnan rinnalla tohtori opiskelijat oppivat soveltamaan suoran toiminnan käytäntöä tutkimusprosessiin. Päätimme luoda kuvatut olosuhteet, kun tutkimuksemme alkaa ilmentää haluamamme maailman arvoja.
Tietoja ohjelmasta
Tietyssä mielessä olemme post-kapitalististen tutkimusten osasto. Emme kuitenkaan halua viitata johonkin unelmoituun utopiaan tai futurististen skenaarioiden spekulatiiviseen tutkimukseen. Vaikka olemme Lewis Mumfordin kanssa samaa mieltä "linnojen rakentamisen tärkeydestä taivaalle", pidämme vieläkin kiireellisempänä tarpeena tutkia vaihtoehtojen politiikkaa tässä ja nyt: tarve osallistua konkreettisiin utopioihin, joita jo rakennetaan, ja ymmärtää muita maailmoja, jotka ovat jo mahdollisia.
Yhdessä aktivistien kanssa eri puolilta maailmaa uskomme, että "toinen maailma on mahdollinen". Muistutamme, että uusien sosiaalisten liikkeiden rooli ei ole valloittaa maailmaa, vaan tehdä se uudestaan. Mikä sitten on antropologian ja muiden yhteiskuntatieteiden rooli ja vastuu? Maailmassa, jossa on niin paljon kriisejä, harvat asiat näyttävät olevan tärkeämpiä kuin hegemonisten vastaisten tietojen ja käytäntöjen järjestelmällinen tutkimus. Yhteiskuntatieteilijöiden pitäisi jättää pessimismi parempaan aikaan. Erityisesti antropologialla on hyvät edellytykset osallistua "nowtopian" tehtävään rakentaa yhteiskuntatieteellistä tietoa, joka ulottuu kapitalismin, hierarkian ja ekologisen katastrofin ulkopuolelle.
Aktivistitutkimuksen käytäntö ja tekniikka tarjoavat tärkeän mallin yhteiskuntaa edeltävästä yhteiskuntatieteestä. Kuten eräs nykyaikainen antropologi, ohjelmamme ystävä, äskettäin totesi, kun ”harjoitellaan etnografiaa, tarkkaillaan, mitä ihmiset tekevät, ja yritetään sitten kiusata piilotettuja symbolisia, moraalisia tai käytännöllisiä logiikoita, jotka ovat heidän toimintansa taustalla; päästä käsiksi siihen, miten ihmisten tottumukset ja toimet ovat järkeviä tavoilla, joita he itse eivät ole täysin tietoisia. "
Pyydämme oppilaitamme tekemään juuri tämän: katsomaan niitä, jotka luovat toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja, yrittämään selvittää, mitkä voisivat olla suuremmat seuraukset siitä, mitä he jo tekevät, ja tarjoamaan sitten nämä ideat takaisin, ei määräyksinä, vaan lahjoituksina, mahdollisuuksina-lahjoina.
Tämä ohjelma tarjoaa tilaa ja mahdollisuuden harjoittaa monia radikaalin stipendin ja vapauttavan yhteiskuntatieteen perinteitä. Uskomme, että antropologien tulisi analysoida, keskustella ja tutkia mahdollisia; että niiden olisi tutkittava vaihtoehtoisia instituutioita; että heidän on yhdessä pohdittava ja keskusteltava aktivistitutkimuksen dilemmista. Yhteinen pyrkimys ymmärtää "konkreettisia utopioita" on analyyttinen ja etnografinen tutkimus todellisista historiallisista vaihtoehdoista nykyhetkessä. Tämä puolestaan edellyttää vakavaa sitoutumista vaihtoehtoisten ratkaisujen tuottamiseen osallistuviin sosiaalisiin liikkeisiin. Opiskelijoilta odotetaan erinomaista historian hallintaa, keskusteluja ja nykyajan sosiaalisten liikkeiden näkökulmia. Nämä liikkeet ovat olemassa kolonisaation, kehityksen ja globalisaation historiallisessa, sosiaalisessa ja epistemologisessa kontekstissa. Kuten erään äskettäisen kirjan kirjoittajat muistuttavat meitä, yli joka kuudes ihminen elää nyt slummeissa, yli miljardi maailmassa, jossa työttömyys kasvaa tai ei kasva. Yleisen yhteiskuntatieteen tarjoamat ratkaisut ovat usein ongelman lähde, ja opiskelijoiltamme odotetaan hyvää ymmärrystä toisiinsa kietoutuneista historiallisista siirtomaavallan prosesseista, kehityksestä ja liberaalista nykyaikaisuudesta.
Tohtoriohjelma on erottuva siitä, että se keskittyy konkreettisiin utopioihin. Mitä niistä on? Työläisosuuskunnat Oaklandissa, sosiaalikeskukset Italiassa, autonomiset oikeusjärjestelmät Guerrerossa, yhteisöpuutarhat Detroitissa, miehitettyjä itsehallittuja tehtaita Argentiinassa, zapatistien "hyvä hallitus", buenvivir (hyvä elämä) ja monikansallisuus Boliviassa, osallistava demokratia Keralassa: Mondragonin yhteisvastuutaloustiede, osallistava talous Winnipegissä, lohkon pedagogiikka afrikkalais-amerikkalaisissa yhteisöissä, vaihtoehtoinen ympäristönsuojelu Afro-Kolumbian jokialueilla, oikeudellinen moniarvoisuus, muuttoliikkeen itsenäisyys, syrjäytyneet lääketieteelliset käytännöt Etelä-Aasiassa, solidaarisuusunionismi New York City, yhteisöviljely Malawissa, shack -asukkaan demokratia Etelä -Afrikassa, Copwatch LA: ssa, biologinen monimuotoisuus Brasiliassa, palauttava oikeus Ohiossa, tietoyhteiskunta ja globalisaatio, riippumaton media ja itsenäiset ruokajärjestelmät Japanissa ovat vain muutamia esimerkkejä esikuvallisista kulttuureista. On niin paljon enemmän, ja yksi oppilaidemme velvollisuuksista on löytää heidät.
Ohjelma on erottuva painottaen:
- Aktivistinen tutkimus konkreettisista utopioista
- Maailmanlaajuiset sosiaaliset liikkeet ja menetetyt vallankumoukselliset aarteet
- Kolonialismin, globalisaation, kehityksen kysymykset
- Anarkistinen, marxilainen ja feministinen teoreettinen näkökulma
- Poliittinen ekologia
- Aktivismin ja apurahan integrointi: tutkimustaitojen kehittäminen aktivistitutkimuksessa, kulttuurienvälinen käännös ja vapauttava ajattelu
Monet luokat sisältävät tutkimuskomponentin, ja väitöskirja perustuu aktivistitutkimukseen. Aktivistiset tutkimuskehykset sisältävät osallistavia ja yhteistyöhön perustuvia tutkimuslähestymistapoja sekä uudempia tutkimustekniikoita ja -strategioita, jotka liittyvät sotilaalliseen tutkimukseen, suulliseen historiaan ja yhteistutkimusmenetelmiin.
Meidän lähestymistapamme antropologiaan
Antropologian ja sosiaalisen muutoksen ohjelmaa voidaan parhaiten kuvata konkreettisten utopioiden aktivistitutkimukseksi. Uskomme, että hyvä antropologia alkaa ja päättyy kentällä. Antropologia ja sosiaalinen muutos on osa laajempaa liikettä, joka pyrkii palauttamaan etnografian antropologian eturintamaan. Yhdessä kapinallisten kohtaamisten, rakentavan mielikuvituksen ja kiehtovien ristiriitojen kirjaprojekteihin osallistuneiden kanssa olemme kiinnostuneita aktivistin etnografian teoreettisesta potentiaalista. Olemme erityisen kiinnostuneita aktivistien tutkimuksesta todellisista tai konkreettisista utopioista, mahdollisista vaihtoehdoista kapitalistikoloniaaliselle maailmalle, jossa elämme. Sekä tutkijoita että aktivisteja kiinnostaa vähemmän "kaiken olemassa olevan häikäilemätön kritiikki" ja enemmän " esikuvallinen "teoria, joka ilmentää organisaatiossaan sellaista apurahaa, jota kannatamme. Paluu kriittisiin käsitteisiin, jotka tuomme kentältä, ja palauttaa nuo käsitteet takaisin ihmisille, joiden kanssa teemme tutkimusta lahjana, tekee meistä sekä aktivisteja että antropologeja.
Erottuva lähestymistapa metodologiaan
Jatko -ohjelmassamme kiinnitämme erityistä huomiota tutkimukseen ja aktivistitutkimukseen. Allekirjoituksemme lähestymistapamme metodologiaan perustuu aktivistiseen tai sotilaalliseen tutkimukseen liittyvien eri tutkimusmallien ja -strategioiden tutkimiseen. Korostamme tutkimusta ja suoraa toimintaa, horisontaalisuutta ja oma-aktiivisuutta, joita pidetään olennaisena osana yhteistyöhön perustuvaa tiedontuotantoa. Aktivistitutkimus, erilainen lähestymistapamme tutkimukseen, pyrkii yhdistämään tutkimuksen kiinnostuksen sotilaalliseen etnografiaan, ajautumiseen, kartoittamiseen, yhteistutkimukseen, työntekijöiden kyselyyn ja radikaaliin suulliseen historiaan yhteistyöhön ja sitoutuneeseen osallistujatarkkailuun. Tässä kokeellisessa leikissä poliittisesti sitoutuneen yhteistyötutkimuksen eri muotojen kanssa pyrimme rakentamaan erillisen aktivistitutkimuksen mallin. Lähestymistapamme toinen elementti on aktiivinen kiinnostuksemme muihin yhteiskunnan ja elämän järjestämisen tapoihin, vaihtoehtoisiin mutta todellisiin ja konkreettisiin utopioihin.
Osallistuva lähestymistapa oppimiseen
Antropologian ja yhteiskunnallisten muutosten jatko-ohjelma kokoaa yhteen tutkijoita ja aktivisteja, jotka eivät harjoita opetusta vaan yhdessä oppimista. Meidän lähestymistapamme yhteisopetukseen on saanut inspiraationsa pitkästä ja kauniista koulutushistoriasta, joka on kehitetty suosituissa yliopistoissa, moderneissa kouluissa, maan yliopistoissa ja ilman muureja sekä ilmaisissa kouluissa. Löydämme itsemme opettajien perinteistä ja perinnöstä, kuten Leon Tolstoi, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks ja Paulo Freire. Olemme innoissamme saadessamme oppia aiemmista Bay Area -koulutuskokemuksista: Black Panther -yhteisökoulut, San Francisco Liberation School, New College of California ja Berkeley Free School - nämä ovat vain osa jännittävistä perinteistä, jotka inspiroivat kasvatuksellista näkemystämme. Mielestämme luokkahuone on miellyttävä tila helpottamiselle ja kuulemiselle, vuorovaikutteisille ja horisontaalisille tiedonvaihdon ja tuotannon prosesseille.
Viihdyttävä lähestymistapa viestintäosaamiseen
Tarjoamme useita konvivian muotoja tai miellyttäviä tietoviestintäalueita:
- Insight/Incite: kuukausittainen osallistuva elokuvateatterimme yhteistyössä Sherman Street Cineman kanssa.
- Poliittinen laboratorio: järjestetään kerran lukukaudessa viikonloppuna kestävänä iloisena kohtauksena paikallisia tai kansainvälisiä tutkijoita, jotka työskentelevät tietyn projektin, opiskelijoiden ja paikallisen yhteisön valittujen osallistujien kanssa. Yhdessä he ajattelevat yhdessä tiettyä ideaa, kirjaa, konseptia tai projektia.
- Autonominen luokkahuone: kokeellinen luokka, jonka tohtori toi miellyttävästi. opiskelijat, luokka, jossa maailma käännetään ylösalaisin, opiskelijoista tulee opettajia, opettajista tulee opiskelijoita ja kaikki jatko-opiskelijat suunnittelevat itsenäisesti luokan, jota he opettavat ja hallitsevat yhden lukukauden aikana.
- Sissityöpaja: improvisoitu tapahtuma-tila, jossa opiskelijat, opettajat tai opiskelijat ja opettajat esittelevät nykyistä työskentelyään. Tähän sisältyvät eri konferensseissa esitettävät artikkelit, raportit akateemisista tai aktivistitapahtumista sekä vuoropuhelut, jotka liittyvät antropologiaan, sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen ja kriittiseen teoriaan.
- Vuoropuhelut ja kuulustelut: Ihmisten kuulustelun sijasta tässä julkisessa vakaumuksessa, jota Sasha Lilley koordinoi, kuulustelemme ideoita. Tämä tapahtuu kahden kuukauden välein käytävän keskustelun muodossa aktivistitoimittajien ja tunnettujen järjestäjien ja aktivisti-älymystön välillä.
- Nomadic Cafe: jossa käymme nomadisia keskusteluja tiloista, paikoista ja ei-tiloista.
Tapahtumat, työpajat, tutkimusryhmät ja vierailevat tutkijat
Ohjelma isännöi säännöllisesti luentoja, konferensseja ja työpajoja erilaisista sosiaalisen oikeudenmukaisuuden aiheista, jotka tuovat yhteen tutkijoita, aktivisteja ja taiteilijoita, sekä paikallisia että kansainvälisiä. Yhden päivän poliittinen laboratorio radikaaleista tapahtumista, radikaaleista tulevaisuuksista yhdisti sosiaalisen liikkeen teoreetikkojen ja aktivistien Selma Jamesin, Peter Linenbaughin, Andayien, George Katziaficasin, Ruth Reitanin ja Scott Crowin henkisen ja poliittisen kokemuksen.
Aymara -feministi Boliviasta Julieta Paredes piti työpajaesityksen aiheesta "feminismo communitario". Viljaa vastaan tuottaja Sasha Lilley haastatteli Iain Boalia kirjassaan Pohjois -Kalifornian kunnista. Silvia Federici ja Selma James pitivät luentoja ja järjestivät poliittisen laboratorion lisääntymistyön ja yhteisten asioiden ympärille. Anarkistiantropologi David Graeber piti avainluennon ensimmäisistä 5000 vuoden veloista. Arturo Escobar esitteli antropologiasta ja jälkikapitalismista.
Vieraileviin aktivistitutkijoihimme kuuluvat John Holloway, Jason W.Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine ja Havin Guneser. Yhteisrahoitamme tapahtumia, kuten American Indian Movement West -konferenssit, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labor Heritage Festival, World-Ecology Research Network vuosikokoukset, Anarkistitutkimuskonferenssit, Vallankumouksellinen järjestäytyminen rasismia vastaan ja Institute for Social Ecology -koulu . Antropologian ja sosiaalisten muutosten ohjelmalla on nyt oma kirjajulkaisunsa- Kairos- PM Press -julkaisijoiden kanssa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Verkkokurssityöt esitetään viikoittain moduuleina, jotka sisältävät luentoja, keskustelufoorumeita sekä synkronisen ja asynkronisen videoopetuksen.
Joka lukukausi järjestetään myös viikon mittainen, kampuksella intensiivinen koulutus, jolla edistetään yhteisön rakentamista ja samalla kerätään yksiköitä. Viikon aikana sinulla on inspiroiva kokemus, joka sisältää kenttätyöharjoituksia, taitoihin perustuvia henkilökohtaisia kursseja, osallistumista julkisiin keskusteluihin ja elokuvanäytöksiin sekä muihin yhteistyöistuntoihin.