Tämän kurssin päätavoitteena on tarjota tiedekunnan opiskelijoille suunnitella, toteuttaa ja arvioida alueellisesti eriytettyjä ratkaisuja älykkääseen, osallistavaan ja kestävään kehitykseen, joka pystyy vastaamaan erilaisten ihmisten, organisaatioiden ja yhteisöjen tarpeisiin ja odotuksiin.
Se ehdottaa innovatiivista lähestymistapaa, jossa yhdistyvät:
tieteidenvälinen lukeminen todellisuudesta;
paikallisen ja alueellisen laajuisen toiminnan niveltäminen maailmanlaajuisiin muutoksiin; ja c) tiedon yhteistuottaminen kehityksen aiheisiin.
Kehittämistyön tohtorintutkinnon osa-alueella hankitut pätevyydet: - Laajentaa sosioekonomisten kehittämismallien monimuotoisuuden ja niiden sovellettavuuden alueellista ulottuvuutta koskevan tiedon ja kriittisen ymmärryksen - Luodaan tieteidenväliset tulkinta- ja analysointikehykset ongelmat ja moniulotteiset ratkaisut, joita kehitysyhteistyöprosessit aiheuttavat yhteisöissä, organisaatioissa ja alueilla, ottaen huomioon maailmanlaajuisen mittakaavan muutoksen dynamiikan yhdistäminen - Teoreettisen ja metodologisen tiedon yhdistäminen innovatiivisten tutkimushankkeiden suunnitteluun ja toteuttamiseen tietämyksen rajalla, jotka liittyvät alan viimeisimpään kehitykseen ohjelmassa ja yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisessa, - uuden tiedon ja innovatiivisten julkisten politiikkojen rakentaminen paikallisten ja alueellisten haasteiden ratkaisemiseksi toimintatutkimuksen yhteydessä ja osallistavan lähestymistavan pohjalta monitieteinen ja tieteidenvälinen tiedon ja kokemuksen yhteistoiminta - kommunikoida ja väittävät tutkimusta tiukasti ja tunnustetaan sen vertaisryhmittäin ja tavalla, joka on ymmärrettävissä suurelle yleisölle.
aikataulu
Opetussuunnitelma - Suorituskyky, opetus ja e-oppiminen Opinnäytetyö - Täysi tai osittainen saatavuus, PhD on vastuussa tutkimustyönsä hallitsemisesta yhdessä neuvonantajansa kanssa.
kesto
3 vuotta, 6 lukukautta
op
180
Käyttöehdot
Joustavia kriteerejä sovelletaan eri alojen opiskelijoiden ottamisen mahdollistamiseksi ottaen huomioon kurssin monitieteiset profiilit;
Etusija annetaan opiskelijoille, joilla on maisterintutkinto, vaikka lisensiaatintutkinnon tai oikeudellisen vastineen haltijat tai muut hakijat, joilla on asiaankuuluva akateeminen tai akateeminen opetussuunnitelma, voidaan hyväksyä opintojakson johtoryhmän lausunnon mukaisesti;
Korostetaan ammatillista kokemusta sosioekonomisen kehityksen alalla aluekehityksessä korostamalla muun muassa yksityis- ja voittoa tavoittelemattomia organisaatioita, sosiaalisia yrittäjiä, henkilöstöä ja muita julkishallinnon ammattilaisia.