Tohtori meriasioissa

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Tohtorikoulutuksen ensimmäisen vaiheen aikana hakijat suorittavat tutkimusmenetelmäohjelman ja kehittävät tutkimusehdotuksiaan. Tämän alkujakson lopussa pidetään ensimmäinen etenemisseminaari, jossa ehdokkaat esittävät kukin tutkimusehdotuksensa.

Tohtoriohjelman aikana järjestetään jatkokoulutusseminaareja, joissa ehdokkaat esittelevät tähänastisen työnsä ja tutkimussuunnitelmansa seuraavalle 12 kuukauden ajanjaksolle. Jokaisen seminaarin jälkeen edistymislautakunta kokoontuu ja pohtii ehdokkaan etenemistä. Tässä hallituksen kokouksessa päätetään siitä, sallitaanko ehdokkaan siirtyminen seuraavaan tutkimusvaiheeseen.

Kunkin väitöskirjan puolustusta arvioi erityisesti perustettu komitea, johon kuuluu vähintään yksi asianomaisen alan vanhempi ja tunnustettu ulkopuolinen asiantuntija vakiintuneesta organisaatiosta.

Ehdokkaan ilmoittautuminen voidaan lopettaa milloin tahansa, jos hänen edistymistään ei pidetä tyydyttävänä.

130827__DSC2378.jpg

© Malmön yliopisto

Advanced Standing

Ehdokas, joka on suorittanut osan tohtorintutkinnosta muualla, voi siirtyä WMU ohjelmaan edistyneellä asemalla. Heidän ilmoittautumisajansa WMU : ssä vaihtelee jo suoritetun tutkimuksen määrän mukaan, mutta ilmoitetun ilmoittautumisajan on oltava vähintään kaksi etenemisseminaaria ja väitöskirja (140 EC). Ehdokas hakija on siis rekisteröitävä vähintään 12 kuukaudeksi.

Hakemus pääsystä

Kaikkien ehdokkaiden on täytettävä hakemuksensa verkossa WMU verkkosivuston kautta liittämällä yksityiskohtainen tutkimusehdotus, jossa hahmotellaan tutkimuksen tavoitteet ja menetelmät. Lisäksi heidän tulisi järjestää kaksi akateemista viittauskirjettä ihmisiltä, jotka tuntevat heidän soveltuvuutensa jatkotutkimukseen. Lomakkeessa lueteltujen pätevyystodistusten oikeaksi todistetut jäljennökset ja todistukset (mukaan lukien kansainvälisesti tunnustetun englannin kielen testin tulokset) on ladattava.

Kun akateemisesti selvitetty ehdokas on maksanut ensimmäisen maksuerän, ilmoittautuminen voidaan viimeistellä. Tässä vaiheessa jokainen ehdokas saa lääketieteellisen raportin, joka on palautettava yliopistoon, sekä muodollisen vakuutuksen siitä, että hakija hyväksyy ilmoittautumisen ehdot.

Sisääntulovaatimukset

Pääsylautakunta käsittelee vain niitä hakijoita, jotka täyttävät yleiset pääsyvaatimukset, jotka ovat:

  • Maisterin tutkinto, väitöskirja vastaavalla tieteenalalla tai vastaava yliopistotutkinto
  • Englannin kielen taidot, kansainvälisesti tunnustetulla standardikokeella
  • Tietokoneosaaminen.

Pääsylautakunta valitsee vain parhaiten pätevät ehdokkaat ottaen huomioon kaikki heidän pätevyytensä ja saavutuksensa. Sisäänpääsylautakunta voi vaatia hakijoita saapumaan haastatteluun joko kampuksella tai etävideona osana sisäänpääsyprosessia.

Englanninkieliset testit

Hakijoiden on tarjottava yksi seuraavista englannin kielen kokeista:

Englannin vieraan kielen testi (TOEFL)

  • 96+ Internet-pohjaisessa testissä.
  • 590+ paperipohjaisessa testissä.
  • WMU : n TOEFL-instituutin koodi on 9198.

Kansainvälinen englannin kielen testausjärjestelmä (IELTS)

  • Kaista 7.0 tai uudempi.

Cambridge-tutkimukset

  • Cambridgen pätevyyskoe luokassa A tai B.

GCE O-taso tai vastaava

  • Hyvä läpäisyaste

130826_043_WMU_Fotograf_Leo_Erdfelt_181104-DSC_1046_HIGH.jpg

© Malmön yliopisto

Tärkeimmät tutkimusalat

Suurin osa tohtorintutkimuksista kuuluu johonkin seuraavista aiheista, mutta WMU ohjelma tarjoaa myös erinomaiset mahdollisuudet monitieteisiin hankkeisiin, jolloin tohtorikoulutettavat voivat harjoittaa omia ja organisaationsa erityisiä etuja.

Meriympäristön tutkimus (MER-ryhmä)

Tämä tutkimusalue kattaa ympäristöasioiden hallintaan liittyvät ongelmat rannikko- ja valtamerealueilla, erityisesti merenkulkualaan kuten meriliikenne. Tämän tutkimusalueen piiriin kuuluvat myös monitieteelliset kysymykset, joihin kuuluu meritutkimus, pilaantuminen ja ekosysteemipohjainen hallinta. Viimeaikaiset projektit sisältävät painolastiveden hoitoon liittyvät kysymykset, mukaan lukien invasiiviset lajit; PSSAs; öljyntorjuntasuunnittelu; merinisäkkäät ja merenkulku; ilmastonmuutos ja yhdennetty rannikko- ja merienhoito.

Merenkulun hallinto: laki, politiikka ja turvallisuus

Tämä tutkimusalue kattaa hallitusten ja hallintoelinten lainsäädäntö-, sääntely- ja täytäntöönpanotoimet meriteollisuuden erityisongelmien yhteydessä. Näitä ovat turvallisuus, merioikeus, merenkulkijoiden oikeudet, merenkulkualan työlaki ja -politiikka, meriympäristölaki ja muut julkisen tai yksityisen sektorin aiheet, joilla on suora vaikutus merioikeuden ja -politiikan kehitykseen. Viimeaikaiset tutkimushankkeet sisältävät vertailevat analyysit Rotterdamin säännöistä ja kriittisen arvioinnin merirosvouksen ja muun laittoman toiminnan kansainvälisestä oikeudellisesta kehyksestä.

Merenkulkualan koulutus, inhimillinen ja organisatorinen kehitys (METHOD-ryhmä)

Tämä tutkimusalue tarjoaa mahdollisuuden osallistua poikkitieteelliseen keskusteluun ja käytäntöihin, jotka liittyvät henkilöresurssien optimaaliseen kehitykseen ja hyvinvointiin merenkulkujärjestöjen ja valtioiden puitteissa. Painopisteessä ovat muun muassa seuraavat: MET-järjestelmät, niiden oikeudelliset, hallinnolliset, toimintakehykset ja politiikan perustiedot; henkilöresurssien hallinta ja kehittäminen meriympäristössä; organisaatiokulttuuri, oppiminen ja kehittäminen; organisaation sisäinen ja sisäinen tiedonhallinta; monimuotoisuutta ja viestintää koskevat kysymykset; tekniikan rooli edellisten painopisteiden tulosten välittämisessä.

Merienergian tutkimusryhmä (MarEner-ryhmä)

Energianhallinta ja tehokkuus, uusiutuva energia ja teknologinen innovaatio tukevat tämän ryhmän työtä. Ryhmän tavoitteena on tarjota ratkaisuja, jotka auttavat kansainvälistä merenkulkuyhteisöä saavuttamaan kestävän ja vähähiilisen teollisuuden. Ryhmän tutkimus keskittyy perustietämykseen energiasta ja tämän ymmärtämisen soveltamiseen kentällä kaikista aluksista satamiin ja offshore-rakenteista telakoille resurssien kustannustehokkaan, turvallisen ja ympäristöystävällisen käytön varmistamiseksi.

Meririskit ja järjestelmäturvallisuus (MaRiSa-ryhmä)

Tämä tutkimusryhmä on erikoistunut kehittämään monitieteisiä tutkimuslähestymistapoja meririskien hallinnan ja hallinnan alalla keskittyen erityisesti meriturvallisuuteen ja ihmisiin liittyviin kysymyksiin. Harkitaan myös teknistä kehitystä, kuten e-navigoinnin käsitettä tai simulaation käyttöä meririskien arvioinnin helpottamiseksi. Ryhmä on ollut erittäin aktiivinen pitkän ajanjakson ajan monissa EU: n rahoittamissa hankkeissa, mukaan lukien MarNIS, ADOPTMAN, IMPACT ja ryhmäturvallisuus, samoin kuin muissa projekteissa, kuten ProGreenShipOperation ja matkustaja-alusten SAR-tutkimuksessa.

Meripolitiikka ja hallinta

Tämä tutkimusalue tarjoaa mahdollisuuksia edistää kokonaisvaltaista ymmärrystä toisiinsa liittyvästä globaalista sosiaalis-ekologisesta rannikko- ja merijärjestelmästä ja tukea kansainvälisten tavoitteiden saavuttamista merien kestävästä hallinnosta ja vastuullisesta meriliiketoiminnasta. Tutkimusalueisiin kuuluvat muun muassa: muuttuva rannikko- ja meriekosysteemien ymmärtäminen; sinisen talouden ja kestävien meriliiketoimintakäytäntöjen tutkiminen tutkitaan alueellisia sosiaalisia ja taloudellisia suuntauksia ja niiden vaikutuksia merien terveyteen ja kestävyyteen; analysoimalla suojeltujen merialueiden hallintaa ja tehokkuutta; osallistuminen yhdennettyihin rannikkopuolustusstrategioihin; ilmastonmuutokseen sopeutumisen tukeminen; ja valtamerten kansainvälisen oikeudellisen kehyksen edistäminen.

Merenkulku ja satamahallinta

Tämä tutkimusalue tutkii kaikkia merenkulun ja satamien hallinnan aloja ja tarjoaa mahdollisuuden suorittaa syvällisiä tutkimuksia meritalouden, alusten tai satamien toiminnan ja hallinnan sekä meriliikenteen ja satamapolitiikan aloilla sekä niihin liittyvillä aloilla. logistiikka, laivarahoitus, lastinkäsittely ja satamahallinto.

Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world.

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world. Näytä vähemmän