Tohtori digitaalisten pelien kehittämisestä
IADE
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Lisbon, Portugali
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Nykyään digitaalisilla peleillä on rooleja, jotka ylittävät nauru- ja viihdenäkökohdat, ja niiden merkitys yhteiskunnassa on kasvanut. Digitaalisiin peleihin perustuvat ratkaisut ovat nykyään perustyökaluja simuloinnissa ja koulutuksessa, ja niitä käytetään monilla aloilla, kuten taloustieteessä, ympäristönsuojelussa ja terveydessä.
Tekoälyn käytön kehitys digitaalisissa peleissä on muuttanut ne monimutkaisiksi simulaatiojärjestelmiksi, jotka ovat ihanteellisia strategiseen analyysiin ympäristö-, talous- ja jopa poliittisten ekosysteemien tasolla. Samaan aikaan jatkuva ultrarealistisen grafiikan etsiminen on laajentanut yhä enemmän tietokonegrafiikan rajoja.
Esimerkiksi terveyden ja erityisesti mielenterveyden alalla uudet kliiniset lähestymistavat hyödyntävät tämän tyyppistä alustaa muisti- ja tarkkaavaisuushäiriöistä kärsivien potilaiden stimuloimiseksi, masennuksen torjumiseksi, hermostoa rappeuttavien sairauksien ehkäisemiseksi ja fobioita hoidettaessa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
1. vuosi
1. lukukausi
- Pelikehitys ja interaktiivinen media
- Sukellus tutkimusprojektiin I
- Valinnainen I*
- *Kehittynyt tekoäly peleihin ja interaktiivisiin sovelluksiin
- *Tietokonegrafiikka luoviin sovelluksiin
Toinen lukukausi
- Uusia teknologioita peleille ja interaktiiviselle medialle
- Upotus tutkimusprojektiin II
- Tutkimusmenetelmät
- Valinnainen II*
- *Koneoppiminen digitaalisiin peleihin ja interaktiivisiin ympäristöihin
- *AR-virtuaali- ja sekatodellisuus luoville sovelluksille
- Valinnainen III**
- ** Äänisuunnittelu peleille
- **Vuorovaikutussuunnittelu luovissa teknologioissa
2. vuosi
3. lukukausi
- Väitöskirja / Projekti
4. lukukausi
- Väitöskirja
3. vuosi
- Väitöskirja
Neljäs vuosi
- Väitöskirja