Biologian alan PhD-tutkimuksilla on pitkät perinteet Universidad de La Laguna . Biologista monimuotoisuutta ja luonnonsuojelua koskevaa ohjelmaa tuetaan konsolidoiduilla linjoilla ja tutkimusryhmillä, joilla on korkea tieteellinen tuotanto- ja koulutuskyky. Se tarjoaa laajaa kattavuutta tohtorikoulutuksen eri aloilla biologian, ympäristön ja säilyttämisen sekä maan ja meren alueilla. Se myötävaikuttaa korkeasti koulutetun henkilöstön työllistettävyyden edistämiseen sosiaalisen edun mukaisella alalla, jatko-opiskelijoiden ammatillisen kehittymisen, korkeakoulujen opetus- ja tutkimushenkilöstön koulutuksen sekä johdolle suunnatun henkilöstön avulla. Biologisen monimuotoisuuden ja säilyttämisen tutkimus on yksi ULL: n kolmesta strategisesta alueesta (Campus of International Excellence - Intercontinental Atlantic Campus - talouden ja kilpailukyvyn ministeriö, 2010).

Perustelu otsikko

Biotieteiden tohtori ja ympäristö, sukupuuttoon, on tällä hetkellä 74 tohtorintutkinnon suorittanutta, kaikki väitöskirjatyössä tai valmisteluvaiheessa opinnäytetyön esittelyä ja puolustusta. Viimeksi kuluneiden viiden lukuvuoden aikana (2008-2009 - 2012-2013) tässä tohtorikunnassa on luettu 66 väitöskirjaa. Biologian tohtorintutkinnon suorittaneiden lukuvuoden ensimmäisellä voimassaoloajaksolla (2012-2013) 11 jatko-opiskelijaa ja 12 jatko-opiskelijaa on ilmoittautunut nykyiseen opintojaksoon 2013-2014, jotka kaikki ovat edelleen valmistelemassa väitöskirjaansa. Ottaen huomioon, että Universidad de La Laguna biologian tiedekunnan ehdottamat ohjelmat ovat tällä hetkellä ehdottaneet tämän yliopiston aikaisempia kokemuksia vastaavanlaisten tohtoriohjelmien toimittamisessa, harkitsemme 25 tohtorikoulutettavan lukuvuoden lukemista lukuvuonna, joista 10 on osa-aikaisille opiskelijoille suunnattuja neliöitä, joita ei voi kattaa opiskelijoiden kokopäiväisesti. Ohjelman kysyntää ja kiinnostusta tukevat viimeiset bienniaa edeltävät tohtoriohjelmat vastaavat tilastotiedot.

Tutkinnot, jotka tukevat pääosin ehdotettua PhD-ohjelmaa, ovat ULL: n Biologian korkeakouluineen ja nykyisin voimassa olevat Masters in Terrestrial Biodiversity and Islands Conservation and Marine Biology: Biodiversity and Conservation. Pääsyprofiili on kuitenkin laajempi, kun otetaan huomioon, että muilla ULL-maisteriohjelmilla tai ulkomaisilla tai kansallisilla ulkomaisilla päälliköillä opetettavat tieteenalat sisältävät aiheita tutkimuslinjoista, jotka muodostavat ohjelman. Tässä yhteydessä meidän on korostettava jatkuvaa pyyntöä, jonka saavat potentiaaliset tohtorintutkinnon suorittaneet opiskelijat, jotka ovat valmistuneet eri tutkintoihin muiden espanjalaisten yliopistojen tai eurooppalaisten tai amerikkalaisten maiden kanssa. Nämä tiedot antavat tietoa ehdotetun tohtoriohjelman mahdollisesta kysynnästä.

Biologista monimuotoisuutta ja säilyttämistä koskevaa ohjelmaa tuetaan yhdistetyillä tutkimuslinjoilla ja tiimeillä sekä maanpäällisissä että merialueilla. Ohjelma tarjoaa laajan valikoiman tohtorikoulutusta valmistuneille Biologian ja ympäristön eri osa-alueilla. Se myötävaikuttaa korkeasti koulutetun henkilöstön työllistettävyyden edistämiseen sosiaaliseen etuun liittyvillä aloilla biologisten monimuotoisuutta ja luonnonsuojelua, tutkijakoulutusta ja tutkimushenkilöstöä koskevien jatko-opiskelijoiden ammatillisen kehittymisen sekä tutkijoiden koulutuksen avulla. hallintoa säilyttämiseen liittyvissä kysymyksissä.

Ehdotettu tohtoriohjelma integroidaan äskettäin perustettuun Universidad de La Laguna tohtorikouluun. Kuten virallisten virkaanastujaopetuksen asetuksessa todetaan, ULL rakentaa tohtorikoulutuksensa yhdessä tohtorikoulussa kuninkaan päätöksen 99/2011 määräysten mukaisesti tarkoituksena järjestää sen soveltamisalalla johtamisen, tohtorin opetuksen ja toiminnan. Tohtorikoulu takaa oman strategiansa kehittämisen, joka liittyy ULL: n ja tarvittaessa julkisten tutkimusorganisaatioiden ja muiden mukana olevien yhteisöjen ja instituutioiden tutkimusstrategiaan.

Koulu suunnittelee tarvittavan tohtorikoulutuksen ja kehitystyön ominaisuuksista, joita joko yliopiston yhteistyökumppanit tai yksiköt edistävät ulkoisten ammattilaisten, vierailevien professorien tai tutkijoiden avulla ja takaavat johtajuuden omalla alallaan. ja riittävän kriittisen massan tohtoreita ja tohtoreita.

Biologista monimuotoisuutta ja säilyttämistä koskeva tutkimus on yksi ULL: n kolmesta strategisesta alueesta erityisesti meriekosysteemeihin liittyvissä asioissa, kuten opetusministeriön vuoden 2010 kansainvälisen huippuosaamisen kampuksen (Intercontinental Atlantic Campus) raportissa todetaan. joka sisältää osa-alueita opetuksen ja tieteellisen parantamisen sekä EHEA: n mukauttamiselle. ULL: n omien resurssien lisäksi tällä tohtorintutkinnolla on kehittämisresurssit muilta osallistuvilta keskuksilta tai keskuksilta, jotka tekevät jatkuvasti yhteistyötä tässä ohjelmassa mukana olevien tutkijoiden kanssa. Osallistuviin tutkimusryhmiin kuuluu tällä hetkellä 9 aktiivista tutkimusprojektia, jotka rahoitetaan kansallisten julkisten elinten ja 5 eurooppalaisten hankkeiden avulla.

Luonnonsuojelun ja biologisen monimuotoisuuden hallintaa koskeva tutkimus on parhaillaan selviytymisen kannalta erityisesti Kanariansaarten kaltaisella alueella, jossa väestötieteellinen paine on erittäin korkea. Saariympäristöt ja erityisesti valtameren saarilla on erityisiä ominaispiirteitä (eristys, yksinkertaiset ekologiset yhteisöt, suuri määrä endemismia, niukkuus tai petoeläinten puuttuminen, lajien sujuvuus jne.), Jotka tekevät niistä alttiimpia erilaisille Uhanalaisia ​​tekijöitä.

Kanariansaarten maanpäällinen ja meren biologinen monimuotoisuus on erityisen kiinnostavaa kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Kanariansaaret yhdessä Madeiran ja Macaronesian muiden saaristoluettelojen kanssa muodostavat mielenkiintoisen kiinnostuksen tutkijoille kaikkialta maailmasta ja etenkin eurooppalaisista. Erityisesti viime vuosikymmenellä näihin saariin liittyvä tutkimus on kolminkertaistunut asiantuntijoiden yhteistyöstä eri puolilta maailmaa. Tämä merkitsee sitä, että biologisen tutkimuksen tieteellisellä tutkimuksella ei ole vaikutusta vain saaren mittakaavaan vaan myös kansalliseen, eurooppalaiseen ja maailmanlaajuiseen mittakaavaan, ja on olemassa lukuisia viittauksia jatko-opintoihin ja tohtoriohjelmiin, jotka on kehitetty vastaavanlaisilla aloilla kuin tässä tutkimuksessa. ehdotusta. Merenkulun ja maanpäällisen ympäristön säilyttäminen edellyttää kokonaisvaltaista lähestymistapaa, joka vaatii sekä klassisia tieteenaloja että molekyyli- ja paleobiologisia lähestymistapoja, jotka auttavat luetteloimaan eri elollisia olentoja ja niiden suhteita sekä tietämään niiden ajalliset ja spatiaaliset jakautumat. Lisäksi elävät olennot ovat myös rikkauslähteitä, kuten uusia molekyylejä, joilla on useita sovelluksia eri aloilla.

Tällä hetkellä julkisista ja yksityisistä järjestöistä vaaditaan erittäin pätevien teknikoiden olemassaoloa sekä luonnonympäristön tuntemuksen että sen säilyttämisen osalta: uhanalaisten lajien arviointi, seuranta ja hyödyntäminen, rappeutuneiden luonnon tilojen ennallistaminen, ympäristövaikutukset, eksoottisten lajien hävittäminen, julkisen käytön suunnittelu suojelualueilla, suojeltujen ekosysteemien ekologinen seuranta. Selitettyjen todisteiden luettelo tukee ehdotetun ohjelman elinkelpoisuutta niin opinnäytetyön kriittisen massan saavuttamiseksi kuin opiskelijoiden vähimmäismäärän mukaan.

toimivaltaa

perustiedot

  • CB11 - järjestelmällinen ymmärrystä alan tutkimuksen ja hallintaa taitoja ja tutkimusmenetelmät alaan liittyvät.
  • CB12 - Kyky ajatella, suunnitella tai luoda, toteuttaa ja hyväksyä huomattavan prosessi tutkiminen ja suunnittelu.
  • CB13 - Kyky edistää laajeneva tiedon rajoja kautta tutkimustyöhön.
  • CB14 - Kyky tehdä kriittinen analyysi ja arviointi ja synteesi uusia ja monimutkaisia ​​ideoita.
  • CB15 - Kyky kommunikoida akateemisen ja tiedeyhteisön ja koko yhteiskunnan heidän osaamisalueille tapoja ja kieliä käytetään yleisesti kansainvälisessä tiedeyhteisössä.
  • CB16 - kyky edistää puitteissa akateeminen ja ammatillisissa yhteyksissä sekä tieteen ja teknologian, sosiaalisten, taiteellista tai kulttuurista edistymistä osaamiseen perustuvassa yhteiskunnassa.

Taidot ja henkilökohtaiset taidot

  • CA01 - Liikkuminen meidän yhteyksissä, joissa on vain vähän tietoja.
  • CA02 - Etsi keskeisiä kysymyksiä, joihin on vastattava ratkaista monimutkainen ongelma.
  • CA03 - Suunnitellaan, luoda, kehittää ja käynnistää uusia ja innovatiivisia hankkeita alansa asiantuntemusta.
  • CA04 - Työ laitteet ja itsenäisesti kansainvälisen tai monitieteistä kontekstissa.
  • CA05 - tietojen yhdistämiseen, käsitellä monimutkaisia, ja muotoilla tuomioiden rajoitetusti tietoa.
  • CA06 - Kritiikki ja että henkisen ratkaisuja.

koulutustoiminta

  • Osallistumista seminaareihin Tutkimus
  • Seminaarin osallistuminen
  • Tukea kansallisten tai kansainvälisten konferenssien
  • Liikkuvuus (oleskelu muissa tutkimuskeskuksissa)

tutkimusalueet

Tutkimuslinja: Biologinen monimuotoisuus ja suojelu maapallon ympäristössä

alilinjat

  1. Systemaattinen, biogeografinen ja niveljalkaisten kehitys.
  2. Saarten ekologia ja biogeografia.
  3. Kasvien suojelu ja biogeografia.
  4. Maaperän mikrobiologia: bakteerien monimuotoisuus ja sen bioteknologinen potentiaali.
  5. Kasvien ekophysiologia.
  6. Ekologia ja evoluutio saarilla.
  7. Maaperän huonontuminen ja säilyttäminen.
  8. Maaperä ja vesivarat.
  9. Saaristometsien metsän dynamiikka.
  10. Ihmisen patogeeniset mikro-organismit: genominen ja geneettinen karakterisointi.
  11. Keskushermoston regenerointi: matelijoiden visuaalinen tapa ja rotta.
  12. Merenkulkualan geologia: Kanariansaaret.
  13. Geneettinen vaihtelu

Tutkimuslinja: Biologinen monimuotoisuus ja merentutkimus

Tutkimuksen osa-alueet

  1. Kanariansaarten ja Makaronesian biologinen monimuotoisuus ja meren ekologia.
  2. Phytobenthos: koostumus, rakenne ja muutokset.
  3. Ihmisen vaikutukset meriekosysteemeihin.
  4. Ravitsemuksen, lisääntymisen ja stressin fysiologia eurooppalaisessa vesiviljelyssä kiinnostavista lajeista.
  5. Merellisten mikro-organismien genomiikka.
  6. Geneettinen vaihtelu

valintaperusteista

Tuloprofiilina on suositeltavaa, että niillä on seuraavat ominaisuudet: (1) biologisen monimuotoisuuden ja säilyttämisen tuntemus, (2) havainnointikapasiteetti ja biologisen monimuotoisuuden tietojen analysointi, (3) kyky etsiä ja käyttää yhteisiä tietolähteitä näissä (4) Luova ja innovaatiokyky, (5) suullinen ja kirjallinen siirto kapasiteetti, (6) uuden tekniikan ymmärtäminen ja käyttö monimuotoisuuden ja säilyttämisen alalla, (7) vieraiden kielten tuntemus (8) kykyä työskennellä yksin ja yhdessä, ja Yleensä on suositeltavaa, että he ovat hankkineet taitoja, joiden avulla he voivat suorittaa tutkimustyönsä mistä tahansa ohjelmien tutkimuslinjasta, joten suositeltavat tutkintotodistukset ovat biologia, ympäristötieteet, meritieteet tai niihin liittyvät. On asianmukaista, että opiskelijoilla on eurooppalaisen parametrin mukaan vähintään englantilainen B1-taso.

Mikäli kysyntä ylittää ohjelmalle vuosittain vahvistetut opiskelijaryhmät, valintakriteerit ovat seuraavat:

  • Akateeminen ennätys kandidaatin ja maisterin tutkinnoissa ennen tohtorin tutkintoa (80%)
  • Tutkimuskokemus tai muu tutkimukseen liittyvä ansio (10%)
  • Ohjelman tutkimuslinjan professorin raporttiraportti (10%)

Lisäksi, kun akateemisen komitean niin vaatii, henkilökohtainen haastattelu voidaan järjestää hakijoiden kanssa, jotta se voi antaa lisätietoja valintamenettelystä.

Haastattelun arviointiperusteet ovat:

  • Tohtoriohjelman tuntemus (25%)
  • Tohtorintutkinnon suorittaneiden kiinnostus hänen tutkimustyöhönsä ja haastattelun johdonmukaisuus toimitettujen vertailukertomusten (raporttien) kanssa (50%)
  • Ehdokkaan valmius, motivaatio ja henkilökohtainen sitoutuminen opinnäytetyön suorittamiseen (25%)

Tulevien jatko-opiskelijoiden valinnasta vastaava elin on biologisen monimuotoisuuden ja säilyttämisen tohtoriohjelman akateeminen komitea.

Vammaisuuteen perustuvien erityisopetusta tarvitsevien oppilaiden osalta ULL: n asianmukaisia ​​tuki- ja neuvontapalveluja arvioidaan mahdollisten opetussuunnitelmien, reittien tai vaihtoehtoisten opintojen tarpeiden arvioimiseksi. ULL on kehittänyt vammaisten opiskelijoiden huomion ohjelmaa (PAED) vuodesta 1999 lähtien opettajien ja hyvinvointipalvelujen vararehtorin kautta. Tämän ohjelman tavoitteena on taata yhtäläiset mahdollisuudet ja edistää opiskelijoiden integroitumista erityisiin koulutustukitoiminnan tarpeisiin. EL PAED edistää suoraa ja yksilöllistä huomiota konkreettisia toimenpiteitä näiden opiskelijoiden kokonaisvaltaiseen kehittämiseen avoimessa ja helppokäyttöisessä ympäristössä. PAED ylläpitää vakaata tukirakennetta puhelun kautta. Henkilökohtaisten haastattelujen kautta tunnetaan tarpeet ja suunnitellaan yksilöllisiä toimintasuunnitelmia, opettajille kerrotaan vaikeuksista ja neuvoja sekä teknistä tukea. Kolme ohjelmaa on parhaillaan käynnissä, joista toinen on tukea opiskelijoille, joilla on auditiivisyys (viittomakieli), toinen liikkuvuuden alijäämiin kuuluvien opiskelijoiden kuljetuksesta ja toinen koulutusalan

Osa-aikatyöntekijöiden osalta on ilmoitettava hakemuksesta tai sen myöntämisen jälkeen, kun osa jäljempänä mainituista olosuhteista ja tämän ehton tunnustaminen sallitaan, sanotun kuitenkaan rajoittamatta ULL: n perustama pysyvä:

a) työskennellä ja dokumentoida työsuhde;

b) kärsii fyysisestä tai aistillisesta vammaisuudesta, joka määrää osa-aikatyön tarpeen;

c) suorittaa erikoistumiskoulutusta tässä tai toisessa yliopistossa osa-aikainen omistautuminen;

d) on riippuvainen huollettavien alaikäisen hoitajan asemasta tai alle 3-vuotiaista lapsista;

e) olla korkean tason kilpailutettu urheilija;

f) muut asianmukaisesti perustellut perhe- tai sosiaaliluontoiset ehdot. Kaikissa näissä tapauksissa tarvitset sertifikaatin, joka hyväksyy sinut. Osa-aikainen omistajuuden tunnustamista tarkastellaan ja tarkistetaan vuosittain. Joka tapauksessa oppilas voi pyytää muutosta omistautumisjaksosta ohjelman kehittämisen aikana. Samoin opiskelijat, jotka menettävät ohjelman kehittymisen aikana ehtoa, jolle heille myönnettiin osa-aikainen omistautuminen, tulee automaattisesti kokopäiväisiksi opiskelijoiksi.

Ohjelman opetuskielet:
Espanjalainen

Katso 16 muuta ohjelmaa kohteelta Universidad de La Laguna »

Tämä kurssi on Kampuksella tapahtuva
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Duration
Request Info
Part-time
Full-time
Hinta
Deadline
Sijaintien mukaan
Päivämäärän mukaan
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Päättymispäivämäärä
Haun määräaika

Syys 2019

Location
Haun määräaika
Päättymispäivämäärä