Ph.D. antropologiassa ja sosiaalisissa muutoksissa

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Aktivismi. Tutkimus. Sosiaalinen muutos.

Antropologia ja sosiaalinen muutos on pieni, innovatiivinen jatko-osasto, jossa keskitytään erityisesti aktivistisen apurahan, militanttisen tutkimuksen ja yhteiskunnallisen muutoksen. Ainutlaatuinen lähestymistapa etnografiseen tutkimusmenetelmään lakkauttaa perinteiset esteet tutkimuksen ja poliittisen aktivistisen toiminnan, sisäpiiriläisten ja ulkopuolisten sekä tutkijoiden ja päähenkilöiden välillä. Etnografia on väline "luomaan kuvatut olosuhteet". Käsittelemme yhteistyötutkimuksen tutkimaan olemassa olevia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia yhteiskunnalliseen muutokseen.

Lahjakkaan tiedekunnan ohella tohtori opiskelijat oppivat soveltamaan suoran toiminnan käytäntöä tutkimusprosessiin. Lähdimme luomaan kuvaamamme olosuhteet, kun tutkimuksemme alkavat ilmentää haluamamme maailman arvoja.

Tietoja ohjelmasta

Tietyssä mielessä olemme post-kapitalististen tutkimusten osasto. Emme kuitenkaan halua viitata unelmoituun utopiaan eikä futurististen skenaarioiden spekulatiiviseen tutkimiseen. Vaikka olemme yhtä mieltä Lewis Mumfordin kanssa "taivaan linnojen rakentamisen tärkeydestä", mielestämme on vielä kiireellisempää tarvetta tutkia vaihtoehtopolitiikkaa täällä ja nyt: tarve olla tekemisissä konkreettisten jo rakennettavien utopioiden kanssa, ja ymmärtää muita jo mahdollisia maailmoja.

Yhdessä aktivistien kanssa eri puolilta maailmaa uskomme, että "toinen maailma on mahdollinen". Muistutamme, että uusien sosiaalisten liikkeiden rooli ei ole valloittaa maailmaa, vaan tehdä siitä uusi. Mikä sitten on antropologian ja muiden yhteiskuntatieteiden rooli ja vastuu? Maailmassa, joka on täynnä niin monia kriisejä, harvat asiat näyttävät olevan merkityksellisempiä kuin systemaattinen vastahegemonisen tiedon ja käytäntöjen tutkimus. Sosiaalitieteilijöiden tulisi jättää pessimismi parempiin aikoihin. Erityisesti antropologialla on hyvät valmiudet osallistua "nowtopian" tehtävään rakentaa yhteiskuntatieteellistä tietoa, joka ulottuu kapitalismin, hierarkian ja ekologisen katastrofin ulkopuolelle.

Aktivistitutkimuksen käytäntö ja tekniikka tarjoavat tärkeän mallin prefiguratiivisesta yhteiskuntatieteestä. Kuten eräs nykypäivän antropologi, ohjelmamme ystävä, äskettäin huomautti, kun "suoritetaan etnografia, tarkkaillaan mitä ihmiset tekevät ja sitten yrittää kiusata piilotettua symbolista, moraalista tai käytännöllistä logiikkaa, joka on heidän toimintansa taustalla; yritetään saada aikaan tapa, jolla ihmisten tottumukset ja toimet ovat järkeviä tavoilla, joista he eivät itse ole täysin tietoisia. "

Pyydämme oppilaitamme tekemään juuri tämän: katsomaan niitä, jotka luovat elinkelpoisia vaihtoehtoja, yrittämään selvittää, mitkä voivat olla jo tekemänsä suuremmat seuraukset, ja sitten tarjota näitä ideoita takaisin, ei resepteinä, vaan lahjoituksina, mahdollisuuksina.

Tämä ohjelma tarjoaa tilaa ja mahdollisuuden harjoittaa monia radikaalin tutkimuksen ja emancipatorisen yhteiskuntatieteen perinteitä. Uskomme, että antropologien tulisi analysoida, keskustella ja tutkia mahdollista; että heidän tulisi tutkia vaihtoehtoisia laitoksia; että heidän on pohdittava ja keskusteltava yhdessä aktivistitutkimuksen ongelmista. "Konkreettien utopioiden" yhteinen pyrkimys ymmärtää analyyttinen ja etnografinen tutkimus todellisista historiallisista vaihtoehdoista nykyhetkessä. Tämä puolestaan vaatii vakavaa sitoutumista vaihtoehtoisten tuotteiden tuottamiseen osallistuvien sosiaalisten liikkeiden kanssa. Opiskelijoiden odotetaan hallitsevan erinomaisesti historiaa, keskusteluja ja nykyajan sosiaalisten liikkeiden näkökulmia. Näitä liikkeitä esiintyy kolonisaation, kehityksen ja globalisaation historiallisessa, sosiaalisessa ja epistemologisessa kontekstissa. Kuten yhden äskettäisen kirjan kirjoittajat muistuttavat, enemmän kuin joka kuudes ihminen elää slummeissa, yli miljardi maailmassa, jossa kasvu on työttömää tai ei kasvua. Sosiaalitieteiden valtavirran tarjoamat ratkaisut ovat usein ongelman lähde, ja opiskelijoiltamme odotetaan olevan hyvä käsitys kolonisaation, kehityksen ja liberaalin modernisuuden toisiinsa kietoutuneista prosesseista.

Tohtorikoulutusohjelma on erilainen keskittymällä konkreettisiin utopioihin. Mitkä niistä ovat? Työntekijäosuuskunnat Oaklandissa, sosiaalikeskukset Italiassa, autonomiset oikeusjärjestelmät Guerrerossa, yhteisöpuutarhat Detroitissa, miehitetyt tehtaat Argentiinassa, zapatistien "hyvä hallinto", buenvivir (hyvä elämä) ja moniarvoisuus Boliviassa, osallistava demokratia Keralassa, Mondragonin solidaarinen taloustiede, osallistava taloustiede Winnipegissä, lohkon pedagogiikka afroamerikkalaisissa yhteisöissä, vaihtoehtoinen ympäristökysymys Afro-Kolumbian jokialueilla, oikeudellinen moniarvoisuus, muuttoliikkeen autonomia, syrjäytetyt lääketieteelliset käytännöt Etelä-Aasiassa, solidaarisuusunionismi New York City, kunnallinen maatalous Malawissa, shack-asukkaiden demokratia Etelä-Afrikassa, Copwatch LA: ssa, biologinen monimuotoisuus Brasiliassa, korjaava oikeus Ohiossa, tietoyhteiskunta ja globalisaatio, itsenäiset tiedotusvälineet ja autonomiset ruokajärjestelmät Japanissa, ovat vain joitain esimerkkejä esivalintakulttuureista. Niitä on niin paljon, ja yksi opiskelijoiden velvollisuuksista on löytää heidät.

Ohjelma on erottuva painottaessaan:

  • Konkreettisten utopioiden aktivistitutkimus
  • Globaalit sosiaaliset liikkeet ja menetetyt vallankumoukselliset aarteet
  • Kolonialismin, globalisaation, kehityksen kysymykset
  • Anarkistiset, marxilaiset ja feministiset teoreettiset näkökulmat
  • Poliittinen ekologia
  • Aktivismin ja stipendin integrointi: tutkijataitojen kehittäminen aktivistitutkimuksessa, kulttuurienvälisessä käännöksessä ja emancipatorisessa ajattelussa

Monissa luokissa on tutkimuskomponentti, ja väitöskirja perustuu aktivistitutkimukseen. Aktivistien tutkimuskehykset sisältävät osallistavan ja yhteistyöhön perustuvia tutkimusmenetelmiä sekä tuoreempia tutkimustekniikoita ja strategioita, jotka liittyvät militanttitutkimukseen, suulliseen historiaan ja rinnakkaisiin tutkimuksiin.

protest, models, art

Lähestymistapamme antropologiaan

Antropologia ja sosiaalinen muutos -ohjelmaa voidaan parhaiten kuvata konkreettisten utopioiden aktivistitutkimukseksi. Uskomme, että hyvä antropologia alkaa ja päättyy kentällä. Antropologia ja sosiaalinen muutos on osa laajempaa liikettä, joka pyrkii palauttamaan etnografian antropologian eturintamaan. Olemme yhdessä kapinallisten kohtaamisten, perustavanlaatuisen mielikuvituksen ja kiinnostavien ristiriitojen kirjaprojektien avustajien kanssa kiinnostuneita aktivistisen etnografian teoreettisesta potentiaalista. Olemme erityisen kiinnostuneita aktivistitutkimuksista, jotka koskevat todellisia tai konkreettisia utopioita, mahdollisia vaihtoehtoja kapitalistiselle ja siirtomaa-maailmalle, jossa elämme. Sekä tutkijoina että aktivisteina meitä kiinnostaa vähemmän "kaiken olemassa olevan armoton kritiikki" ja enemmän " prefiguratiivinen "teoria, joka ilmentää organisaatiossaan sellaista apurahaa, jota kannatamme. Paluu kriittisiin käsitteisiin, jotka tuomme kentältä, ja palauttaa nämä käsitteet ihmisille, joiden kanssa teemme tutkimusta lahjana, tekee meistä sekä aktivisteja että antropologeja.

Erottuva lähestymistapa metodologiaan

Jatko-ohjelmassa kiinnitämme erityistä huomiota tutkimukseen ja aktivistitutkimukseen. Allekirjoituksemme metodologiasta perustuu aktivistien tai militanttien tutkimukseen liittyvien eri tutkimusmallien ja strategioiden tutkimiseen. Korostamme yhteistutkimusta ja suoraa toimintaa, horisontaalisuutta ja omatoimisuutta, joita pidetään olennaisina ainesosina yhteistoiminnallisessa tiedontuotannossa. Aktivistitutkimus, erillinen lähestymistapamme tutkimukseen, yritykset yhdistää tutkimuksen kiinnostus militanttiin etnografiaan, ajautumiseen, kartoitukseen, yhteiseen tutkimukseen, työntekijöiden kyselyihin ja radikaalin suulliseen historiaan yhteistyössä ja sitoutuneella osallistujahavainnolla. Tässä kokeellisessa näytelmässä, jossa käytetään erilaisia poliittisesti sitoutuneen yhteistyötutkimuksen muotoja, pyrimme rakentamaan erillisen mallin aktivistitutkimuksesta. Lähestymistapamme toinen elementti on aktiivinen kiinnostuksemme muihin yhteiskunnan ja elämän organisointitapoihin, vaihtoehtoisiin mutta todellisiin ja konkreettisiin utopioihin.

Osallistava lähestymistapa oppimiseen

Antropologian ja sosiaalisen muutoksen jatko-ohjelma kokoaa yhteen tutkijoita ja aktivisteja, jotka eivät ole mukana opetuksessa vaan yhteisopetuksessa. Lähestymistapamme yhteisopetukseen on saanut inspiraation pitkästä ja kauniista koulutuksen historiasta, joka on kehitetty suosituissa yliopistoissa, nykyaikaisissa kouluissa, maan ulkopuolisissa ja muurittomissa yliopistoissa sekä vapaakouluissa. Löydämme itsemme opettajien, kuten Leon Tolstoi, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks ja Paulo Freire, perinnöstä ja perinnöstä. Olemme innoissamme oppia aikaisemmista Bay Arean koulutuskokemuksista: Black Panther -yhteisökoulut, San Francisco Liberation School, New College of California ja Berkeley Free School - nämä ovat vain joitain jännittäviä perinteitä, jotka inspiroivat koulutusvisioamme. Luemme luokkahuoneen miellyttäväksi helpottamisen ja kuulemisen tilaksi, vuorovaikutteisille ja horisontaalisille tiedonvaihdon ja tuotannon prosesseille.

Tunnustava lähestymistapa viestintäosaamiseen

Tarjoamme useita konvivian muotoja tai miellyttäviä tietoviestintätiloja:

  • Insight / Incite: osallistuva elokuva-kuukausitapahtumamme yhteistyössä Sherman Street Cineman kanssa.
  • Poliittinen laboratorio: pidetään kerran lukukaudessa tietyn projektin parissa työskentelevien paikallisten tai kansainvälisten tutkijoiden, opiskelijoiden ja paikallisen yhteisön valittujen osallistujien viikonloppuisin. Yhdessä he ajattelevat yhdessä tiettyä ideaa, kirjaa, konseptia tai projektia.
  • Autonominen luokkahuone: kokeellinen luokka, jonka Ph.D. opiskelijat, luokka, jossa maailma käännetään ylösalaisin, opiskelijoista tulee opettajia, opettajista tulee opiskelijoita, ja kaikki jatko-opiskelijat suunnittelevat itsenäisesti luokan, jota he opettavat ja hoitavat itse yhden lukukauden aikana.
  • Sissityöpaja: improvisoitu tapahtumapaikka, jossa opiskelijat, tiedekunnat tai opiskelijat ja tiedekunnat esittävät nykyistä työtä. Tähän sisältyvät erilaisissa konferensseissa esitettävät artikkelit, akateemisten tai aktivististen tapahtumien raporttien selitykset ja antropologian, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja kriittisen teorian kannalta merkitykselliset vuoropuhelut.
  • Vuoropuhelut ja kuulustelut: Sen sijaan, että kuulusteltaisimme ihmisiä, kuulustelemme ideoita tässä Sasha Lilleyn koordinoimassa julkisessa keskustelussa. Tämä tapahtuu kahden kuukauden välein käytävän aktivistitoimittajien sekä merkittävien järjestäjien ja aktivistien älymystön välisen keskustelun muodossa.
  • Nomadic Cafe: jossa käymme nomadisia keskusteluja tiloista, paikoista ja muista kuin tiloista.

Tapahtumat, työpajat, tutkimustyöryhmät ja vierailevat tutkijat

Ohjelma isännöi säännöllisesti luentoja, konferensseja ja työpajoja erilaisista sosiaalisen oikeudenmukaisuuden aiheista, jotka kokoavat yhteen tutkijoita, aktivisteja ja taiteilijoita, sekä paikallisia että kansainvälisiä. Yhden päivän poliittinen laboratorio radikaalisista menneisyydestä, radikaalisista tulevaisuuksista yhdistivät sosiaalisen liikkeen teoreetikkojen ja aktivistien Selma Jamesin, Peter Linenbaughin, Andayien, George Katziaficasin, Ruth Reitanin ja Scott Crow'n älyllisen ja poliittisen kokemuksen.

Bolivialainen Aymara-feministi Julieta Paredes piti työpajaesityksen "feminismo communitario" -tapahtumasta. Viljaa vastaan tuottaja Sasha Lilley haastatteli Iain Boalia hänen kirjassaan kunnista Pohjois-Kaliforniassa. Silvia Federici ja Selma James pitivät luentoja ja organisoivat poliittisen laboratorion lisääntymistyön ja yhteisöasioiden ympärille. Anarkistinen antropologi David Graeber piti avainluennon ensimmäisten 5000 vuoden velasta. Arturo Escobar esitteli antropologiaa ja post-kapitalismia.

Vieraileviin aktivistitutkijoihimme kuuluvat John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine ja Havin Guneser. Tuemme yhdessä tapahtumia, kuten American Indian Movement West -konferenssit, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labor Heritage Festival, World-Ecology Research Network Annual Conferences, Anarchist Studies Conferences, Revolutionary Organizing Against Racism Conference ja Institute for Social Ecology summer school . Antropologia ja sosiaaliset muutokset -ohjelmassa on nyt oma kirjajälki - Kairos - PM Press -julkaisijoiden kanssa.

Opintojen suuntaus

36 vaadittavaa yksikköä kursseja

  • Vaihtoehtoiset poliittiset järjestelmät
  • Aktivistinen etnografia I
  • Aktivistinen etnografia II
  • Vaihtoehtoiset taloudelliset järjestelmät
  • Muita tapoja olla ihminen: Vaihtoehtoiset seksuaalisuus, perhe ja sukulaisuusjärjestelmät
  • Muita tietotapoja: Vaihtoehtoiset epistemologiat, kilpaileva tieto ja oikeusjärjestelmät
  • Autonominen seminaari (1 yksikkö, otettu kolme kertaa opintojen aikana)
  • Sosiaalisen tutkimuksen menetelmät
  • Ohjattu tutkimuksen seminaari

9 yksikköä neuvonantajan hyväksymiä yleisvalinnaisia

Kaksi kattavaa tenttiä

Väitösehdotus

Väitösseminaari

Pääsyvaatimukset

Pääsy Ph.D. antropologian ja sosiaalisen muutoksen ohjelma edellyttää maisterin tutkintoa. Opiskelijat, joilla on MA toisessa koulussa tai muulta CIIS : n CIIS voivat vaatia enintään yhden vuoden kursseja osana Ph.D. ohjelmoida. Opiskelijat, joilla on antropologian ja sosiaalisen muutoksen maisteri CIIS eivät vaadi ylimääräisiä kursseja.

Antropologia ja sosiaaliset muutokset Ph.D. keskittyminen on asuinohjelma. Olemme kiinnostuneita luomaan miellyttävän tutkijoiden yhteisön, ei kilpailevien tutkijoiden; uskomme älymystön eikä ammattilaisten kouluttamiseen. Uskomme, että professorit ja opiskelijat ovat oppijoita ja että oppiminen ja tiedon tuottaminen ovat osallistavaa, osallistavaa ja horisontaalista prosessia. Ohjelma ei todennäköisesti sovi parhaiten niille, jotka haluavat opettaa perinteisen luokkahuoneen pystysuorassa tilassa. Pikemminkin tämä on ainutlaatuinen ja inspiroiva paikka aktivistitutkijoille, jotka ovat intohimoisia luomaan hyödyllistä, merkityksellistä ja kiinteää tietoa.

Hakijoiden on täytettävä instituutin yleiset pääsyvaatimukset. Lisäksi vaaditaan kaksi suosituskirjainta, yksi akateemiselta neuvonantajalta tai joku, joka tuntee hakijan kyvyn tehdä akateemista työtä, ja yksi esimieheltä äskettäisissä ammatti- tai vapaaehtoisympäristöissä. Hakijoita pyydetään myös sisällyttämään tuore otos tieteellisestä kirjoituksesta. Vaadittavan omaelämäkerrallisen lausunnon tulee kuvata merkittäviä tapahtumia hakijan elämässä, jotka ovat johtaneet päätökseen jatkaa pääsyä tähän osastoon. Tavoitelausunto, joka sisältää akateemisen mielenkiinnon kohteet, tulisi sisällyttää.

Pääsy Ph.D. Ohjelma ilman antropologian maisteria CIIS

Ph.D. ilman CIIS : n antropologian ja sosiaalisen muutoksen CIIS vaaditaan suorittamaan 12-15 yksikköä MA-tason kursseja antropologian ja sosiaalisen muutoksen ohjelmassa. Opiskelijat voivat tarvita ylimääräisen vuoden näiden kurssien suorittamiseksi.

Kun opiskelijat otetaan vastaan, neuvonantajat helpottavat räätälöidyn opetussuunnitelman laatimista, joka sisältää nämä lisäkurssit ja ehdottaa aikataulua. Nämä lisäkurssit sisältävät kolme seuraavista viidestä kurssista:

  • Toimintaideoita: Sosiaalinen teoria radikaalisista muutoksista
  • Globaalit sosiaaliset liikkeet
  • Ajattelematon sosiaalitiede
  • Radikaali teoria
  • Radikaali poliittinen talous

Sovellusvaatimukset

  • Online-hakuhakemus
    Aloita hakuprosessi lähettämällä online-jatko-hakemus ja lähettämällä palautettavissa oleva 65 dollarin hakemusmaksu.
  • Tutkintovaatimus
    Kandidaatin ja maisterin tutkinto (tai vastaava alueellisesti akkreditoidusta laitoksesta).
  • Pienin GPA
    Edellisessä työselostuksessa vaaditaan vähintään 3,0 GPA. Alle 3,0: n GPA ei kuitenkaan automaattisesti hylkää hakijaa, ja CIIS harkitsee mahdollista opiskelijaa, jonka GPA on välillä CIIS . Näiden henkilöiden on toimitettava GPA-lausunto, ja heitä kehotetaan ottamaan yhteyttä valintatoimistoon keskustellakseen vaihtoehdoistaan.
  • Litteraatit
    Viralliset opintosuoritukset kaikista akkreditoiduista oppilaitoksista, joihin osallistui vähintään 7 opintopistettä. Jos CIIS lähetetään CIIS , heidän on CIIS virallisiin, sinetöityihin kirjekuoriin. Yhdysvaltojen tai Kanadan ulkopuolisten laitosten opintosuoritukset edellyttävät ulkomaista luottotietojen arviointia World Education Services (WES): n tai CIIS ja myös CIIS hyväksyy ulkomaiset CIIS jotka ovat kattavassa kurssikohtaisessa muodossa National Association of Credential Evaluation -ohjelman nykyisiltä jäseniltä. Palvelut (NACES).
  • Omaelämäkerrallinen lausunto
    Neljästä kuuteen sivuun (kirjoitettu, kaksoisvälin) omaelämäkerrallinen omaelämäkerrallinen lausunto, jossa keskustellaan arvoistasi, emotionaalisista ja hengellisistä oivalluksistasi, toiveistasi ja elämäkokemuksistasi, jotka ovat johtaneet päätöksesi hakemiseen.
  • Tavoitteen selvitys
    Yhden sivun (kirjoitettu, kaksoisvälin) lausunto koulutus- ja ammatillisista tavoitteistasi.
  • Kaksi suosituskirjainta
    Suosittelijoiden tulee käyttää vakiomuotoista yritystoimintaa ja sisällyttää täydelliset yhteystiedot - nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja postiosoite.
  • Akateeminen kirjoittamisen näyte
    Kirjoitusnäyte kahdeksasta kymmeneen sivua (kirjoitettu, kaksoisvälin), joka osoittaa kykynne ajatella kriittisesti ja reflektiivisesti ja osoittaa tutkinnon suorittaneiden kirjoituskyvyt. Ulkopuolisia lähteitä käyttävän näytteen on sisällettävä asianmukaiset viittaukset. Voit lähettää kopioita aikaisemmasta työstä, kuten äskettäisestä akateemisesta artikkelista, artikkelista tai raportista, joka heijastaa tieteellisiä kykyjä.

Kansainväliset opiskelijat

Huomaa: Kansainvälisillä opiskelijoilla ja henkilöillä, jotka ovat opiskelleet Yhdysvaltojen ja Kanadan ulkopuolella, on lisävaatimuksia.

Viimeksi päivitetty Marras 2020

Oppilaitoksesta

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California.

California Institute of Integral Studies (CIIS) is an innovative, forward-thinking university based in San Francisco, California. Näytä vähemmän