Logiikan ja filosofian tohtori (yliopisto)

Yleistä

Ohjelman kuvaus

PD: n integrointi korkeakoulujen tutkimus- ja jatkokoulutustrategiaan: Kaikki yliopistot pitävät perussäännöissään ja strategisissa suunnitelmissa halu edistää tutkimusta, sekä perus- että soveltavaa, erityisten tutkimusohjelmien kautta. Siksi tutkijoiden koulutus ja tiedon siirtäminen ovat opetuksen perusta ja keinot yhteiskunnan tieteelliselle, tekniselle ja kulttuuriselle kehitykselle. Ne kaikki kannustavat yhteistyötä muiden yliopistojen ja tiede- ja kulttuurilaitosten kanssa sekä osallistumista julkisiin tutkimussuunnitelmiin.

Niinpä asiakirjassa "Strategia tutkimuksessa ja jatkokoulutuksessa", joka hyväksyttiin EKP: n neuvoston kokouksessa 29. helmikuuta 2012 Tieteellisen tutkimuksen, teknologisen kehittämisen ja innovoinnin alueellisen strategian (ERIDI) 2007 # 2013- hän muistuttaa, että Salamancan yliopiston perustoiminta on tutkimuksen edistäminen ja koordinointi. Siksi tutkijoiden koulutus ja tiedon siirtäminen ovat opetuksen perusta ja keinot yhteiskunnan tieteelliselle, tekniselle ja kulttuuriselle kehitykselle.

EKP: n neuvoston 30. heinäkuuta 2012 hyväksymässä strategiasuunnitelmassaan Universitat de València pyrkii hankkimaan ja kehittämään lahjakkuutta sekä lisäämään tutkimuksen tuottavuutta ja tutkimusresursseja. Santiago de Compostelan yliopisto strategiasuunnitelmassaan on sitoutunut "vastaamaan erikoistuneeseen ja kilpailukykyiseen jatkotutkintaratkaisuun yliopistollisesta ympäristöstä, kansallisesta ja kansainvälisestä, lisäämällä jatko-opintojen sosiaalista arvostusta".

Logiikan ja filosofian tohtori on Salamancan yliopiston ja A Coruñan, La Lagunan, Granadan, Santiago de Compostelan, Valladolidin ja korkeamman tieteellisen tutkimuksen filosofian instituutin (CSIC) korkeakoulujen välinen monimuotoisuusohjelma. .

Yksi sen suurista hyveistä on yli 50 korkean tason tutkijan joukkue, joka integroi sen, erittäin näkyvä ja hyvin omistautunut tähän jännittävään yliopistojen väliseen hankkeeseen.

Sen päätavoitteena on kouluttaa korkeasti koulutettuja tutkijoita logiikkaan ja argumentointiin, tieteenfilosofiaan, kielen filosofiaan ja tieteen ja teknologian yhteiskuntatieteisiin, jotka pystyvät vastaamaan alan kasvavaan sosiaaliseen vaatimukseen. Toisin sanoen kouluttaa lääkäreitä tieteen ja teknologian tieteen ja yhteiskuntatieteiden logiikan ja tieteenfilosofian eri aloilla, jotka pystyvät vastaamaan tieteen ja tekniikan järjestelmien tietotaidon kasvavaan yhteiskunnalliseen kysyntään, niiden hallinnointia ja sen vaikutus eri yhteiskunnallisiin, taloudellisiin ja poliittisiin aloihin. Ohjelma kattaa myös kielen ja maailman välisten suhteiden analysoinnin, kognitiivisten mallien ja niiden soveltamisen tekoälytykseen liittyvät ongelmat sekä viestinnän, puheen ja pragmatiikan ongelmat, merkityksen, tarkoituksellisuuden ja henkisen edustuksen teorian, tietotekniikan, tekoälyn, semanttisen verkon, laskennan jne.

PD: n integrointi verkkoon tai tohtorikouluun:

Eri osallistuvissa yliopistoissa on jo luodut tohtorikoulut tai perustamisen vaihe, jossa tohtoriohjelma integroidaan. Esimerkiksi USALin logiikan ja filosofian tohtoriohjelma olisi integroitu Salamancan yliopiston hallintoneuvoston 30.11.2011 luomaan "Studii Salamantini" -tutkikouluun. Tässä asiakirjassa dokumentointikoulu "Studii Salamantini" määritellään Salamancan yliopiston luoma yksikkö, jonka tehtävänä on järjestää ja koordinoida kaikkien tohtoriohjelmien toimintaa, jotka johtavat hankkimaan tarvittavat taidot ja kyvyt Salamancan yliopiston tohtori.

Aikaisemmat kokemukset sellaisista PD-yliopistoista, joilla on samankaltaiset piirteet, sekä siitä, onko ehdotus laadittu PhD-valmistelusta laadullisella palkinnolla vai onko sillä maininta erinomaisuudesta:

PD: n odotuksia tukeva syy koskee logiikan ja filosofian tietämyksen tilannetta, josta tohtoriksi ehdotetaan: tunnustetun huippuosaamisen perinne Espanjan yliopistollisessa ympäristössä selkeillä kansainvälisillä pohdinnoilla.

a) Yliopistot, jotka ehdottavat DP: tä, keräävät kokonaisuudessaan logiikan ja filosofian alaan kuuluvien aihealueiden eheyden sekä niiden olennaiset ja erityiset näkökulmat.

b) Tämän ryhmän akseleiden aihepiirikohtainen ja systemaattisesti systemaattinen käsittely on peruskoulutuksen kannalta välttämätöntä. Tämän tehtävän on tunnustettava ehdotusyliopistoissa pakollinen viittaus erikoistuneeseen teoreettiseen ja käytännölliseen muodostumiseen. Tästä näkökulmasta ehdotettujen potentiaalisten tohtoriopiskelijoiden perusta ylittää selvästi yhden yliopiston vaatimukset (tohtorikoulutetut taiteet ja humanistiset tieteet ja muut korkeakoulututkinnot muilta yliopistoilta, jatko-opiskelijoilta, jotka ovat suoritetaan joko yksi päälliköistä, joka sallii suoran pääsyn siihen, tai toinen päällikkö, joka tarjoaa riittävän koulutuksen).

Ehdotettu PD sisältää luonnollisen muutoksen aikaisemmin toteutetuista tutkimuksista, nimittäin Logiikan ja filosofian tohtoriohjelman, virallisen ohjelman, joka hyväksyttiin sekä opetus- ja tiedeministeriössä että eri autonomisissa yhteisöissä Salamancan, Valladolidin, Santiago de Compostelan, A Coruñan, La Lagunan ja Autónoma de Madridin yliopistojen sekä CSIC: n filosofian instituutti. Kyseistä ohjelmaa hallinnoi 29. lokakuuta annetulla kuninkaan asetuksella RD1393 / 2007 ja todettiin opetusministeriön yliopiston koordinoinnin neuvoston pääsihteeristön 8.10.2009 antaman päätöslauselman mukaisesti. Samoin tohtoriohjelma on erotettu laatupalkinnosta (2008-09 - 2011-12).

Tämän ohjelman lisäksi on sisällytetty myös USALin yliopistolliseen tiede- ja teknologiatutkimuslaitokseen liittyvä tiede- ja teknologiainstituuttiin liittyvä tieteellinen ja teknologinen yhteiskuntaohjelma.

Mukavuutta sen toteuttamisesta:

a) Tutkinnon suorittaneiden ja päälliköiden ammatillinen harjoittelu tarvitsee yhä enemmän asiantuntijoita, tutkijoita ja ammattilaisia, jotka ovat viettäneet aikaa ja työtä organisoidusti organisoidakseen ja syventääkseen filosofisen osallistumisen näkökohtia ja ongelmia alalle . Viime kädessä tämäntyyppinen metodinen työ ja heijastus tarjoavat työkaluja ymmärtämään tilannetta, joka kehittää ja muotoilee eri ammattialat monimutkaisessa, monimuotoisessa ja labyrinttisessä yhteiskunnassa.

b) Ohjelma mahdollistaa lääkäreiden koulutuksen logiikan ja tieteenfilosofian eri aloilla. Näihin kysymyksiin koulutettujen lääkäreiden kätevyys on, että tämä koulutus edesauttaa sellaisen hyvin koulutetun yhteiskunnan kehittämistä, jolla on erittäin päteviä ammattilaisia ​​muotoilemaan, analysoimaan, ratkaisemaan ja ratkaisemaan monimutkaisia ​​ongelmia hienostuneesti.

Lisäksi nämä ammattilaiset ovat erittäin päteviä:

  • Ristiriitojen ratkaiseminen järkevällä keskustelulla, välityksellä ja kulttuurikriitikolla.
  • Vastaa kasvavaan sosiaaliseen kysyntään tiedettä ja teknologiaa koskevien järjestelmien toiminnasta ja rakenteesta, niiden hallinnasta ja niiden vaikutuksesta erilaisiin yhteiskunnallisiin, taloudellisiin ja poliittisiin aloihin.
  • Kielen ja maailman välisten suhteiden analysointi, kognitiiviset mallit ja niiden sovellukset tekoälyyn sekä viestinnän, puhetoimintojen ja pragmatiikan ongelmat, merkitys, tarkoituksellisuus ja henkisen edustuksen teoriat .
  • Eri tietotekniikan hallinta ja niiden muodolliset kehitysongelmat: keinotekoinen älykkyys, semanttinen verkko, laskennallisuus jne. Samoin kuin klassisen ja ei-klassisen logiikan, sen historian ja filosofian kehityksestä.

c) Tohtoriohjelma vastaa myös erilaisten yliopistojen tarpeeseen täydentää tarjontaansa tarjoamalla tohtorintutkinnon suorittaneille tohtorikoulututkinnon suorittaneita opiskelijoita. Lisäksi ohjelman monimuotoisuuden luonne varmistaa, että tarjous on tehty riittävän kriittisen massan ja kokonaisuuden sisältävän ohjelman puitteissa.

Kokopäiväinen ja osa-aikainen omistautuminen:

Tämä PhD-ohjelman opiskelijoille tarjotaan yksinomaan omistautumista. Ottaen kuitenkin huomioon opiskelijoiden tyypin, jotka voivat ilmoittautua, on mahdollista, että opiskelijat, jotka haluavat käyttää osa-aikatyötä, jäävät avoimeksi. Siksi aiempien tohtoriohjelmien (keskiasteen opettajien tai muiden työpaikkojen opiskelijat) kokemuksen perusteella ennakoidaan 6 paikan varaamista osa-aikaisille opiskelijoille.

toimivaltaa

perustiedot

  • CB11 - järjestelmällinen ymmärrystä alan tutkimuksen ja hallintaa taitoja ja tutkimusmenetelmät alaan liittyvät.
  • CB12 - Kyky ajatella, suunnitella tai luoda, toteuttaa ja hyväksyä huomattavan prosessi tutkiminen ja suunnittelu.
  • CB13 - Kyky edistää laajeneva tiedon rajoja kautta tutkimustyöhön.
  • CB14 - Kyky tehdä kriittinen analyysi ja arviointi ja synteesi uusia ja monimutkaisia ​​ideoita.
  • CB15 - Kyky kommunikoida akateemisen ja tiedeyhteisön ja koko yhteiskunnan heidän osaamisalueille tapoja ja kieliä käytetään yleisesti kansainvälisessä tiedeyhteisössä.
  • CB16 - kyky edistää puitteissa akateeminen ja ammatillisissa yhteyksissä sekä tieteen ja teknologian, sosiaalisten, taiteellista tai kulttuurista edistymistä osaamiseen perustuvassa yhteiskunnassa.

Taidot ja henkilökohtaiset taidot

  • CA01 - Liikkuminen meidän yhteyksissä, joissa on vain vähän tietoja.
  • CA02 - Etsi keskeisiä kysymyksiä, joihin on vastattava ratkaista monimutkainen ongelma.
  • CA03 - Suunnitellaan, luoda, kehittää ja käynnistää uusia ja innovatiivisia hankkeita alansa asiantuntemusta.
  • CA04 - Työ laitteet ja itsenäisesti kansainvälisen tai monitieteistä kontekstissa.
  • CA05 - tietojen yhdistämiseen, käsitellä monimutkaisia, ja muotoilla tuomioiden rajoitetusti tietoa.
  • CA06 - Kritiikki ja että henkisen ratkaisuja.

muita taitoja

  • CM1 - Kyky hankkia kehittynyttä osaamista argumentaation ja logiikan aloilla, kielen filosofia, tieteen ja teknologian filosofia.
  • CM2 - Kyky suunnitella tutkimushanke, jonka avulla voidaan analysoida ja arvioida kriittisesti aiempia osuuksia ja jossa he voivat soveltaa tietämystään ja työmenetelmistään.
  • CM3 - kykyä syntetisoida uusia ja monimutkaisia ​​ideoita, jotka tuottavat syvällisempää tietoa tutkimustilanteesta, jossa he työskentelevät.
  • CM4- kyky valmistaa aineistoa omasta tutkimuksestaan ​​ja levittää tuloksia.

koulutustoiminta

  • Tutkimusseminaarit
  • Tutkimustulosten näyttelykokoukset
  • Menetelmälliset, erikoistuneet tai käytännön harjoittelut
  • Tukea kansallisten tai kansainvälisten konferenssien
  • Tieteelliset julkaisut
  • Pysyy muissa tutkimuskeskuksissa

tutkimusalueet

  • Rivi 1: Argumentaatio ja logiikka
  • Rivi 2: Kielen ja mielenfilosofia
  • Rivi 3: Tieteenfilosofia
  • Rivi 4: Tieteen ja tekniikan yhteiskuntatieteet

valintaperusteista

Valinta ja pääsy. Arviointiperusteet ja vastuuelin:

PD: n akateeminen komitea päättää valtuutetun alikomitean välityksellä kunkin hakemuksen hyväksymisestä ja voi, mikäli se pitää sitä tarkoituksenmukaisena, kutsua ehdokkaalle haastattelun, jonka kokonaisarviointi on enintään 30% kokonaisarvioinnista. Päätöslauselmasta ilmoitetaan asianomaisille osapuolille, että siitä hetkestä lähtien ja kunkin yliopiston asettamissa määräajoissa voidaan virallistaa PD: n ilmoittautuminen.

Hakemusten arviointikriteerit ovat seuraavat:

a) Tutkintotodistuksen riittävyys tutkintotodistuksessa (tai tutkinto) ja maisterin tutkinto-opiskelussa. On ymmärrettävää, että opiskelijat, jotka tulevat joko logistiikan ja filosofian maisteriksi tai tieteen ja tekniikan yhteiskuntatieteiden maisteriksi tai jotka ovat muista vastaavan tason opinnoista, ovat ottaneet kursseja, jotka helpottavat PD: n tarjoama tietämys ja taidot: jopa 40 pistettä

b) Ammattikokemus (kehitetty yliopistossa tai sen ulkopuolella, koulutukseen, tutkimukseen tai hallintoon liittyvissä julkisissa tai yksityisissä keskuksissa): enintään 20 pistettä

c) Kurssitarjonta, osallistuminen konferensseihin, pysyminen muissa yliopistoissa jne.: enintään 20 pistettä

d) Englanninkieliset tai muut vieraat kielet: enintään 20 pistettä

Erityisopetusta tarvitsevien opiskelijoiden tukipalvelut:

Yleensä tähän väitöskirjaan integroituneet yliopistot tukevat opiskelijoiden tukipalveluja. Heillä on myös ohjelmia vammaisten integroimiseksi ja erilaisiin palveluihin, joissa neuvotaan ja hoidetaan erityyppisiä vammaisia.

ohjelmat

  • viinirypäle
  • USAL
  • USC
  • UDC
  • Valencian yliopisto
  • ULL

Tarvittaessa yksittäisille opiskelijoille tehdään yksilölliset opetussuunnitelmat.

Osa-aikainen omistautuminen:

Opiskelijoiden omistautumisjärjestelmä tällä PD: llä on mieluiten kokopäiväistä. Jotkut tarjotut paikat voivat kuitenkin olla opiskelijoina, jotka tunnustetaan osa-aikatyönä.

Opiskelijat, jotka haluavat opiskella tätä PD osa-aikatyötä, on haettava ohjelman akateemiselle komitealle, kun he jättävät hakemuksen sen hyväksymiselle tai kun heidät on hyväksytty, kun jokin heidän olosuhteistaan ​​on läsnä. alla ja mahdollistaa tunnustamisen osa-aikatyöntekijöinä.

Muun muassa seuraavat ovat kriteerejä osa-aikatyön opiskelijoille:

  1. Työskentele ja dokumentoi työsuhde.
  2. Hänellä on fyysisen, aistillisen tai psyykkisen vamman vaara, joka määrää osa-aikaisen jatko-opiskelun tarpeen. Tällöin opiskelijan on dokumentoitava tunnustettu vammaisuuden aste.
  3. Toisen erikoistumiskoulutuksen suorittaminen samassa tai toisessa yliopistossa, osa-aikainen omistautuminen ja todistus siitä, että opiskelija on hyväksytty tai osallistunut tällaisiin opintoihin osa-aikatyöntekijänä.
  4. Sitä pidetään huollettavien tärkeimpänä huoltajana ja osoitettava se toimittamalla toimivaltaisen elimen antama tositteet ja todistukset riippuvuustilanteen tunnustamiseksi.
  5. Pyri alle 3-vuotiaiden lasten hoidossa.
  6. Ole korkean tason kilpailuurheilija.
  7. Opiskelija edustaa tehtäviä.
  8. Muut asianmukaisesti perustellut (esimerkiksi sukupuoleen perustuvan väkivallan uhrit, terrorismi jne.).

Tämän edellytyksen tunnustaminen on ratifioitava vuosittain ja sillä on vaikutuksia väitöskirjan esittämiseen ja puolustamiseen vasta tohtoriopintojen päättymiseen saakka. Edellä olevasta huolimatta PD: n kehittämisen aikana muutoksia voidaan vaatia näiden tutkimusten omistautumista koskevassa menettelyssä edellyttäen, että seuraavat olosuhteet esiintyvät:

  • PhD-opiskelijat, joilla on osa-aikainen omistautuminen, jotka PD: n aikana menettävät olosuhteet, joille heidät on hyväksytty ja tunnustettu, muuttuvat automaattisesti täysipäiväiseksi omistautuneiksi opiskelijoiksi. Tästä hetkestä lähtien heillä on kolme vuotta väitöskirjapyyntöhakemuksen esittämiseen edellyttäen, että he eivät ole läpäisseet yli kaksi vuotta osa-aikaisen opiskelijan edellyttämällä tavalla.
  • PhD-opiskelijoilla, jotka ovat alkaneet tohtorintutkinnon kokopäiväisesti, on velvollisuus hakea osa-aikatyötä ja täyttää jokin edellä mainituista vaatimuksista, ne ovat käytettävissä mainitun edellytyksen myöntämisestä, kunnes väitöskirjapyyntö on maksimissaan aikaa, joka kokonaisuutena, ajan kuluttua, ei ylitä 5 vuotta.
Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Lue lisää

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Näytä vähemmän
Teneriffan Santa Cruz