Filosofian tohtori (yliopisto)

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Kuusi espanjalaista yliopistoa (Alicanten yliopisto, Almerian yliopisto, Castilla-La Manchan Universidad de La Laguna yliopisto, Zaragozan yliopisto, Murcian yliopisto) toteuttavat strategisen liittoutuman, jonka tarkoituksena on suunnitella tohtorikoulutuksen palvelemaan professoreiden ja tutkijoiden lisäämistä tutkimusryhmien ja projektien ympärille, joilla on suurempi vaikutus ja huippuosaaminen.

Filosofisen alan PhD-tutkimuksilla on pitkät perinteet Universidad de La Laguna . Itse asiassa nykyinen ohjelma: "Filosofia, kulttuuri ja yhteiskunta" integroitu viralliseen jatko-ohjelmaan, jolla on sama nimi ja joka on saanut Espanjan opetusministeriön ansiotyön huippuyksikön (päätöslauselma 6. lokakuuta 2011 , Viite MEE2011-0739, BOE 20. lokakuuta 2011) 2011/12 kursseille; 2012/2013 ja 2013/2014, on välittömästi tohtoriohjelma Epistemologia ja käytännön filosofia, joka on voimassa vuosina 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 ja 2002-2005 sekä tohtoriohjelmassa " filosofiaa. Teoria ja Praxis nykymaailmassa "opetti vuodesta 2004.

Perustelu otsikko

Yliopisto, tutkijan opettajana ja kansallisen, alueellisen ja paikallisen kehityksen välineenä, on keskeisessä asemassa osaamisyhteiskunnassa. Tietoyhteiskunta on kuitenkin mahdollista, jos se pystyy täyttämään kolme perusvaatimusta: tuottaa tietoa pääasiassa tieteellisen tutkimuksen avulla, levittää ja sosiaalistaa tätä tietoa opetuksen, tieteellisten kokousten, julkaisujen jne. Avulla; ja kolmanneksi sen siirto ja hyödyntäminen teknisten innovaatioiden avulla.

Yliopiston ensimmäisessä tehtävissä on perustavanlaatuinen tohtorikoulutusohjelma. Euroopan korkeakoulualueen rakenteen mukaan tohtorikoulutusohjelmat edustavat yliopiston akateemisen tutkijakoulutuksen kolmatta ja viimeistä sykliä sekä tutkijan uran ensimmäistä askelta.

Vuoden 2005 Bergenissä järjestetyssä neljännessä Bolognan prosessikokouksessa korostettiin tarvetta vahvistaa yhteyksiä korkea-asteen koulutuksen ja tutkimuksen välillä, Euroopan korkeakouluyhdistyksen (EUA) suoritti tutkimuksen, jossa esitellään tohtoriohjelmien kehittämisen perusperiaatteet. Raportti: Euroopan yliopistojen tohtoriohjelmat: saavutukset ja haasteet (2007) kokoavat tärkeimmät johtopäätökset muutoksista, joita Euroopan on kohdattava, jos se haluaa säilyttää tai houkutella lahjakkaimpia nuoria tutkijoita. Tavoitteena on, että yliopisto ja kolmas sykli ovat yksi uuden osaamistason Euroopan pilareista ja sen lisäksi, että Euroopan unioni pystyy kilpailemaan Yhdysvaltojen kanssa uudessa osaamisyhteiskunnassa.

Tässä kansainvälisessä yhteydessä Espanjan ministerineuvostossa 30. tammikuuta 2009 hyväksytty yliopistotason strategia 2015 (EU2015), kun komissio on ilmoittanut asiasta kongressin tiedekunnalle ja innovaatiolle ja myöhemmin senaatille, aikoo sijoittaa Espanjan yliopisto Euroopan korkeakoulutus- ja tutkimusalueen puitteissa parantaen globaalia paikannustaan.

EU2015 ehdottaa laajaa rakenneuudistusta, jossa kiinnitetään erityistä huomiota master-tutkintojen ja tohtoriohjelmien rationalisointiin yhdistämällä toimet ja toimielinten strategiset tavoitteet "lisäämään tutkimuskapasiteettia ja vaikutuksia siitä Espanjan edistymisestä, hyvinvoinnista ja kilpailukyvystä ".

Tutkimuskapasiteetin ja kansainvälisen kilpailukyvyn vahvistamiseksi Espanjan hallitus on määritellyt strategiset tavoitteet korkeatasoisten tohtoriohjelmien tarjoamisesta. Espanjassa, kuten Euroopan, on lisättävä tutkijoiden määrää ja tohtoriohjelmat ovat kulmakivi tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Tämä tarkoittaa tohtoriohjelmien organisointia jäsennellyn tavoin, integroimalla ne tohtoriohjelmiin erityisiksi itsenäisiksi yksiköiksi, joilla on suuri osa ohjelmien laadusta.

Murcian yliopisto, joulukuun 23. päivänä 2011 pidetyssä valtioneuvostossa, virallisen tohtorin opetusta säätelevän kuninkaan asetuksen nro 99/2011 mukaisesti, loi 28. joulukuuta 2011 Kansainvälisen tohtorikoulun (EIDUM) jossa on selkeä strategia sisäisen hallintoasetuksensa mukaisesti: takaa johtoasema osaamisalueillaan ja riittävän kriittisen massan professorit ja jatko-opiskelijat. Tätä varten hän on esittänyt joitain vaatimuksia, jotka on täytettävä siihen liittyvissä tohtoriohjelmissa (RRI, 13 artikla):

  1. Että kaikki professorit, jotka osallistuvat, ovat osoittautuneet tutkimuskokemukseksi.
  2. Että osallistuvat professorit luottavat julkiseen tai yksityiseen rahoitukseen tutkimuksensa ja laadun tieteellisestä tuotannostaan. Jokaisen tohtoriohjelman professorien joukossa on vähintään viisi, jotka täyttävät tohtoriohjelman koordinaattorille asetetut vähimmäisvaatimukset, jotka on vahvistettu kuninkaan asetuksessa 99/2011, 28. tammikuuta
  3. Että kouluun osoitettuun tohtoriohjelmaan ei voi osallistua itse koulun tai Murcian yliopiston muihin tohtoriohjelmistoihin.
  4. Lisäksi arvioidaan:
    • Se, että ohjelman tutkimuslinjalla on mukana arvostettuja arvostettuja kansallisia ja kansainvälisiä luennoitsijoita, joita tukevat akkreditoidut tutkimukset.
    • Se on monikulttuurisuusohjelma, joka edustaa olennaista kriittistä massaa koko tietämyksellä.
    • Tee se kansainväliseksi ohjelmaksi arvostettujen yliopistojen kanssa.

Tarkemmin sanottuna RRI: n neljäs siirtymäsäännös sisältää seuraavat vaatimukset EIDUMin käyttöönottoon:

  1. Jotta voidaan osoittaa, että ohjelmalla on infrastruktuurit ja aineelliset keinot, joita sen tutkimuslinjojen oikea kehittäminen edellyttää.
  2. Ohjelmassa on vähintään 15 lääkäriä.
  3. Että 60 prosenttia kunkin ohjelman tiedekunnan jäsenistä täyttää vähintään yhden seuraavista vaatimuksista:
    a) Onko kaksi kuusi vuotta.
    b) Kuuden vuoden toimikausi, jonka myöntämisestä on kulunut enintään kuusi vuotta.
    c) Suoritteli kaksi väitöskirjaa viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana
  4. Vähintään viisi ohjelmaan kuuluvaa professoria täyttävät tohtoriohjelman koordinaattorille asetetut vähimmäisvaatimukset, jotka on vahvistettu kuninkaan asetukseksi nro 99/2011, 28. tammikuuta.
  5. Jokaisella tutkimusryhmällä on oltava ainakin kilpailuhanke (kansainvälinen, kansallinen tai alueellinen) ohjelmien tutkimuslinjoissa. Yhdessä ohjelmassa olevaa rahoitusta ei saa käyttää muiden ehdotuksessa. Jotta rahoitusta voitaisiin hyväksyä osana ohjelmaa, päällikön tai vastuullisen tutkijan on oltava kyseisen ohjelman tai sen yhteistyökumppanin professori.
  6. Tohtoriohjelmaan osallistuneiden tutkijoiden viiden viimeisen vuoden aikana on 25 tieteellistä lausuntoa, jotka ovat virallisten jatkotutkintotodistusten ANECA-arviointioppaassa vahvistettujen kriteerien mukaisia.
  7. Että ohjelman tutkijatohtoriin kuuluu vähintään 10 väitöskirjaa, jotka on viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana jaettu ohjelman kaikkien tutkimusryhmien kesken ja joissa viitataan täysin kustakin kymmenestä opinnäytetyöstä julkaistusta tieteellisestä julkaisusta ja jossa esitetään tiedot objektiivisista vaikutuksista tulokset

Ottaen huomioon tämän kansainvälisen, kansallisen ja institutionaalisen kontekstin, kuusi espanjalaista yliopistoa (Alicanten yliopisto, Almerian yliopisto, Castilla-La Manchan Universidad de La Laguna yliopisto, Zaragozan yliopisto, Murcian yliopisto) ovat pitäneet tarpeellisena liittoutuman strateginen, jotta voidaan suunnitella tohtorikoulutusohjelma, joka kykenee integroimaan EIDUM-ohjelmaan ja joka tapauksessa joka lisää professoreita ja tutkijoita tutkimusryhmiin ja projekteihin, joilla on suurempi vaikutus ja huippuosaaminen.

Erityisesti EIDUM RRI: n edellyttämä yliopiston tohtoriohjelma,

  1. Ottakaa huomioon kaikki tutkimuslinjat kansainvälisten lääkäreiden kanssa. Erityisesti 62 ulkomaista tutkijaa osallistuu.
  2. Se edustaa olennaista kriittistä massaa espanjalaisessa filosofisessa kentässä. Siinä on 58 lääkäriä (100% kansallisista osallistujista). Niistä 14 professoria, 36 haltijaa ja 8 sopimussuhteessa olevaa lääkäriä (pysyvää)
  3. Sillä on infrastruktuurit ja aineelliset keinot, joita sen tutkimuslinjojen oikea kehittäminen edellyttää.
  4. 62,06% ohjelman toimihenkilöistä (36 tutkijaa) hyväksyy 2 tai useampia kuusi vuotta. Tällä hetkellä 108 sukupuolta on akkreditoitu. Ohjelmaan osallistuvien tutkijoiden kuuden vuoden keskiarvo on 1,86.
  5. 20 professoria (34,48%) on ohjannut 2 tai useampia opinnäytteitä ja akkreditoinut 2 tai useampia kuusi vuotta; toisin sanoen ne täyttävät tohtoriohjelman koordinaattorille asetetut vähimmäisvaatimukset, jotka on vahvistettu kuninkaan asetuksessa 99/2011, 28. tammikuuta.
  6. Kaikilla tutkimusryhmillä on vähintään kaksi kilpailuun perustuvaa tutkimushanketta (kansainvälinen, kansallinen tai alueellinen) ohjelman tutkimuslinjojen aihepiireissä ja niiden pääasialliset tutkijat ovat ohjelman professoreita.
  7. Se hyväksyy väitöskirjahankkeeseen osallistuvan tutkijan viiden viimeisen vuoden aikana 25 tieteellistä lausuntoa virallisen jatkotutkintotodistuksen tarkistamista koskevassa ANECA: n arviointiraportissa vahvistettujen perusteiden mukaisesti.
  8. Se hyväksyy vähintään 10 väitöskirjaa, jotka on suunnattu viimeisten viiden vuoden aikana, ja niissä on ainakin tieteellinen julkaisu, jolla on selkeät laatuominaisuudet.

Toisaalta, akateemisena perusteluna, meidän on huomautettava, että filosofian tohtorikoulutuksen ohjelma, jota esittelemme, liittyy laajoihin tutkimusperinteisiin. Erityisesti se on edeltäjiensä joukossa nykyiset tohtoriohjelmat, jotka opettivat La Lagunan, Zaragozan ja Murcian yliopistoissa.

Itse asiassa filosofisessa filosofisessa tohtorikoulutuksessa on pitkät perinteet Universidad de La Laguna . Itse asiassa nykyinen ohjelma: "Filosofia, kulttuuri ja yhteiskunta" integroitu viralliseen jatko-ohjelmaan, jolla on sama nimi ja joka on saanut Espanjan opetusministeriön ansiotyön huippuyksikön (päätöslauselma 6. lokakuuta 2011 , Viite MEE2011-0739, BOE 20. lokakuuta 2011) 2011/12 kursseille; 2012/2013 ja 2013/2014, on välittömästi tohtoriohjelma Epistemologia ja käytännön filosofia, joka on voimassa vuosina 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 ja 2002-2005 sekä tohtoriohjelmassa " filosofiaa. Teoria ja Praxis nykymaailmassa "opetti vuodesta 2004.

Tämä koskee myös Zaragozan yliopistoa, jossa nykyinen "filosofisten opintojen tohtoriohjelma" (RD 1393/2007 ja tarkistuspäivämäärä 07/15/2009) on seurausta siitä, että tiedekunnan aiemmin opettanut ohjelma muutettiin filosofia ja kirjaimet, filosofia, historia, ajatus, lukuvuodesta 1994-1995; joten filosofian tohtorintutkintoja on jatkettu keskeytyksettä Zaragozon yliopiston filosofian ja kirjallisuuden tiedekunnassa vähintään 18 vuoden ajan.

Murcian yliopiston nykyinen filosofian tohtoriohjelma, joka on voimassa lukuvuoden 2010/2011 jälkeen, on filosofian tohtoriohjelman muutos, joka sisällytettiin lukuvuoden 2007/2008 viralliseen jatko-ohjelmaan (Master's Doctorate) ja joka puolestaan ​​on muuttanut kahta aikaisempaa filosofian osastolla opittua tohtoriohjelmaa: "Espanja ja Eurooppa, vuoropuhelun henkinen historia", joka sai laatupalkinnon vuosien 2004-2004 bienneissa. 2006 ja 2005-2007 (MCD2004-00446 / MCD-2005 00203); ja "modernin aiheen kokoonpano". Joka tapauksessa meidän tiedekuntatutkimuksemme on opetettu keskeytyksettä, koska sen perustuslaki on filosofian tiedekunta lukuvuonna 1992/1993.

toimivaltaa

Tohtorin osuuden hankkimisen on tarjottava korkeatasoinen koulutus eri aloilla, erityisesti ne, jotka edellyttävät luovuutta ja innovointia. Koulutuksen on tapahduttava kolmessa järjestyksessä: henkilöstö, tietämyksen tuottaminen ja tiedon levittäminen sen sosiokulttuurisessa yhteydessä.

Henkilökohtaisesta näkökulmasta lääkärit ovat hankkineet ainakin henkilökohtaiset kyvyt ja taidot:

  1. Kehittää akateemisia ja akateemisia yhteyksiä, joissa on vähän tietoa tietyistä asioista tai filosofisista ongelmista.
  2. Etsi keskeisiä kysymyksiä, joihin on vastattava ratkaista monimutkainen ongelma.
  3. Suunnittele, luo, kehitä ja toteuttaa luovaa ja innovatiivista hanketta filosofisen tiedon ja yleensä kulttuurin alalla.
  4. Toimivat sekä tiiminä että itsenäisinä kansainvälisinä tai moniammatillisissa yhteyksissä, luodaan tai yhdistävät tutkimusverkot.
  5. Tietojen yhdistämiseen, käsitellä monimutkaisia, ja muotoilla tuomioiden rajoitetusti tietoa.
  6. Oletetaan, että ratkaisujen kritiikkiä ja argumentaarista puolustusta pidetään merkittävänä osana tieteellistä tutkimustyötä.

Toisaalta tohtorintutkinnot takaavat ainakin, että tohtorintutkinnon suorittanut saa perusedellytykset, jotka mahdollistavat sen

  1. Ymmärtää systemaattisesti filosofian oikea ala-ala sekä hallita alan osaamista ja tutkimusta.
  2. Kyky suunnitella, suunnitella tai luoda, toteuttaa ja ottaa käyttöön merkittävä tutkimus- tai luomisprosessi eri tutkimusaloilla: sosiaalinen antropologia, estetiikka, teoreettinen ja käytännöllinen filosofia ja logiikka.
  3. Kyky edistää tietämyksen rajojen laajentumista alkuperäisen filosofisen tutkimuksen kautta eri alojen perustutkimuksen aloilla.
  4. Kyky suorittaa kriittistä analyysiä ja arviointia sekä synteesi uusia ja monimutkaisia ​​filosofisia, tieteellisiä tai humanistisia ideoita.
  5. Kyky kommunikoida filosofisen, humanistisen ja tieteellisen akateemisen yhteisön kanssa sekä yhteiskunnan kanssa yleisesti heidän tietämyksissään kansainvälisessä tiedeyhteisössä yleisesti käytetyissä tiloissa ja kielillä.
  6. Kyky edistää akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä pohdintaa ja tieteellistä, teknologista, sosiaalista, taiteellista tai kulttuurista kehitystä osaamisyhteiskunnassa.

muita taitoja

Tohtorintutkintojen pitäisi tarjota, kuten sanottu, korkea koulutus eri aloilla; muun muassa mainitsimme tutkimuksen levittämisen ja edistämisen. Tässä mielessä jatko-opiskelijan on kyettävä

  1. Laajenna filosofisen tietämyksen tai tutkimuksen kentän rajat, joiden tulokset ansaitsevat ainakin kansallisella ja / tai kansainvälisellä tasolla tarkoitetun julkaisun.
  2. Suunnittele ja kehitä tutkimustesi projekteja eri hallinnollisissa yhteyksissä, joiden avulla voit rahoittaa osan työstäsi.
  3. Kannustaa, ohjata ja kehittää eri akateemisten ja ammatillisten yhteyksien tutkimusta ja kulttuurista kehitystä maailmanlaajuisessa tietoyhteiskunnassa.
  4. Suorat alkuperäiset tutkimuspaperit.

koulutustoiminta

  • Väitöstutkimuksen yleiset puitteet
  • Opiskelijoiden pysyvä seminaari
  • Sähköiset resurssit Bibliografiset johtajat
  • Monikulttuurisuuskongressi tohtoriopiskelijoista
  • Tieteellinen viestintä: Tieteellisten artikkelien kirjoittaminen ja julkaiseminen. Tieteellisten tulosten julkinen esittely
  • Pysy ulkomaisessa tutkimuskeskuksessa
  • Idiomaattinen parannus

tutkimusalueet

  • Rivi 1: Estetiikka ja taiteen teoria
  • Rivi 2: filosofia
  • Rivi 3: Moral Philosophy and Politics
  • Rivi 4: logiikka ja filosofia

valintaperusteista

Ohjelman valinta- ja hyväksymisperusteet

Rajoittamatta kuninkaan asetuksen 99/2011 28 §: n säännösten soveltamista, tohtoriohjelmaan valinnassa ja ottamisessa on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  1. Tohtoriohjelman valinta suoritetaan PhD-ohjelman akateemisessa komiteassa.
  2. Valintaa varten akateemisen komitean tulee käyttää seuraavia perusteita:
    a. Arvio akateemisesta opetussuunnitelmasta (40%).
    b. Tohtoriohjelman kannalta erityisen merkittävien tai merkittävien ansioiden arviointi (60%).
  3. Joka tapauksessa pääsy jatko-ohjelmiin sisältää edellä mainitut käyttöoikeussitoumukset. Nämä täydennyskoulutuskäytännöt eivät sisälly tohtoriksi asetetun rajan ylittämiseen kuninkaan asetuksen 99/2011 28 §: n 3 momentissa. Yleisillä hinnoilla ja apurahojen ja opintoavustusten myöntämistä varten näitä koulutuksen täydennyksiä pidetään tohtorintutkinnon suorittaneina.

Jokaisen yliopiston rehtori määrää joka tapauksessa vastaavan tohtoriohjelman akateemisen komitean ehdotuksesta ja rajoittamatta toimivallan siirtoa tai allekirjoitusta, joka voidaan tehdä keskitetyn dekaanin tai tohtorikoulun johtajien puolesta.

Tohtoriohjelman hyväksyttyjen opiskelijoiden luettelot julkaistaan ​​sähköisissä ilmoitustaulukoissa ja tiedekunnissa, joissa opetetaan, mutta rehtorin ratkaisun avulla voidaan luoda muita mainonnan tapoja.

Ohjelman eri yliopistojen vuosittain hyväksymät määräykset ja pääsy- ja ilmoittautumisohjeet koskevat myös pääsyä.

Vammaisuuteen perustuvista erityisopetusta tarvitsevista opiskelijoista valinta- ja maahanpääsyjärjestelmät ja -menettelyt sisältävät riittävät tuki- ja neuvontapalvelut.

rekisteröinti

Tohtorikoulutukseen hyväksytyt tohtorikoulutettavat opiskelijat ilmoittautuvat vuosittain sopimuksen mukaisesti.

Ilmoittautuminen tehdään tähän tarkoitukseen varatuille johtamisyksiköille täydentävien sääntöjen vaatimusten sekä asianomaisten yliopistojen hyväksymien ja ilmoittautumista koskevien ohjeiden mukaisesti jokaiselle lukuvuodelle.

PhD-opiskelijoiden oikeudet ja velvollisuudet

Sitä pidetään tohtorintutkinnon suorittaneena, joka hyväksyttyään kuninkaan asetuksessa 99/2011 asetetut vaatimukset 28. tammikuuta, on hyväksytty tohtoriohjelmaan ja on kirjoittanut siihen.

PhD-opiskelijoilla on seuraavat oikeudet:

  1. Yliopisto-opiskelijoiden yhteiset oikeudet ja tohtorikoulutettavien erityisoikeudet, jotka on perustettu yliopistolliseen ohjesääntöön ja jotka on hyväksytty kuninkaallisella asetuksella nro 1791/2010 30. joulukuuta.
  2. Oikeudet, jotka opiskelijoiksi tunnustetaan ja jotka johtuvat ohjelmaan osallistuvien yliopistojen perussäännöstä

PhD-opiskelijoilla on seuraavat tehtävät:

  1. Yleisluonteiset henkilöt, jotka perustuvat yliopiston opiskelijan perussäännön 13 artiklaan ja ohjelmaan osallistuvien yliopistojen perussääntöön
  2. Ne, jotka johtuvat nimenomaan sopimukseen perustuvasta oikeudellisesta järjestelmästä, johon niitä voidaan tarvittaessa soveltaa.
  3. Täyttää tässä raportissa esitetyt muodolliset sitoumukset.
  4. Suorita harjoittelutoimintaa ja perustettuja tutkimusneemaneereja.
  5. Esittäkää ohjaajalle aiemmin sovitussa muodossa ja aikataulussa tehdyt työt ja lähetä opinnäytetyön käsikirjoitus johtajalle kohtuullisella ilmoituksella talletusta varten sovitusta päivämäärästä sen lopullisen tarkistamisen osalta.
  6. Ota yhteyttä ohjaajaan ennen kuin teet mitään muuta ylimääräistä toimintaa yliopistossa, arvioitaksesi yhdessä mahdollisen vaikutuksen väitöskirjaasi.
  7. Noudata työturvallisuusvaatimuksia tai muita tietoja, jotka sijaitsevat paikkakunnalla, jossa teet tutkimustasi.
  8. Noudata yliopiston asettamia eettisiä standardeja.
Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Lue lisää

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Näytä vähemmän
Teneriffan Santa Cruz