Tutkimuksen tutkinnot (MPhil/PhD) antropologiassa ja sosiologiassa
SOAS University of London
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
London, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
GBP 4 670 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* kokopäivämaksut per lukuvuosi: UK/EU £4 670; Ulkomailla 20 800 puntaa. Osa-aikamaksut per lukuvuosi: UK/EU 2 335 puntaa; Ulkomailla 10 400 puntaa
Johdanto
Läsnäolotapa: Kokopäiväinen tai osa-aikainen
Suurin osa tohtorintutkinnon suorittaneistamme on aloittanut akateemisen uran, ryhtymällä luennoitsijoiksi yliopistoissa Isossa-Britanniassa ja ulkomailla tai jatkamaan etujaan post doc -stipendeillä ja muilla tutkimukseen perustuvilla viroilla.
Samaan aikaan SOAS antropologian tohtorin tutkinnon suorittaneet ovat siirtyneet erilaisiin ammatteihin sosiaali- ja markkinatutkimuksen aloilla, kehitysorganisaatioissa kotimaassa ja ulkomailla, kansainvälisessä ja kansallisessa hallituksessa ja politiikassa, kulttuuriperintö- ja museopalveluissa, journalismissa ja neuvonnassa. monenlaisia palveluita.
Työnantajat pitävät sosiaaliantropologiaa laajalti erinomaisena koulutuksena, joka antaa tutkinnon haltijalle erilaisia haluttuja taitoja. MPhil / PhD tarjoaa valmistuneille mahdollisuuden parantaa laadullisia tutkimustaitojaan ja edistää asiantuntemusta valitsemallaan opintoalalla. Näin varustetut ne ovat arvokkaita paitsi tiettyjen päätösten tekemiseen tarvittavan empiirisen tiedon tuottamisessa, myös tarvittavien kriittisten työkalujen tarjoamisessa, joiden avulla organisaatiot voivat innovoida ja vastata nopeasti muuttuvan maailman haasteisiin.
SOAS sekä +3- että 1+3-kurssiksi.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Tutkimus Pathways
Laitoksen tutkijoiden käytettävissä on useita mahdollisia tutkimuksia Pathways . Nämä ovat:
- +3 Pathway
- 1+3 Pathway
- 2+3 Pathway
- +4 Pathway
+3 Pathway on standardi MPhil/PhD Pathway , joka sopii hakijoille, joilla on antropologian maisterin tutkinto. Ehdokkaat rekisteröidään alun perin MPhil-opiskelijoiksi. Päätoimisille opiskelijoille ensimmäinen ilmoittautumisvuosi sisältää tutkimusmenetelmien koulutuksen ja projektikehityksen, joka huipentuu päivitykseen tohtorintutkintoon. Edellyttäen, että päivitys onnistuu, toinen vuosi kuluu yleensä kenttätöiden tekemiseen. Kolmas vuosi kuluu kirjoittamiseen.
1+3 Pathway sisältää yhden vuoden ESRC:n tunnustamassa MRes Social Anthropology -ohjelmassamme, jota seuraa kolme vuotta MPhil/PhD-ohjelmassa. Tämä Pathway sopii hakijoille, joilla on antropologian perustutkinto, mutta joilla ei ole alan maisterikoulutusta. MRes Social Anthropologyn väitöskirja muodostaa pohjan tutkimusraportille ja kenttätyöehdotukselle, jota tarvitaan MPhilistä PhD-statuksen nostamiseen. Näin ollen päivitysprosessi tapahtuu yleensä Pathway -luvun +3-osan ensimmäisen vuoden alussa ja opiskelija voi odottaa lähtevänsä kenttätyöhön noin yhden lukukauden kuluttua.
2+3 Pathway on tarkoitettu antropologian perustutkintoa suorittaville, mutta jotka tarvitsevat intensiivistä lisäkoulutusta tietyllä afrikkalaisella tai aasialaisella kielellä voidakseen suorittaa kenttätöitä. Se koostuu kaksivuotisesta MRes Social Anthropology and Intensive Language -opista, jota seuraa kolme vuotta MPhil/PhD-ohjelmassa. Kuten 1+3 Pathway , ehdokkaat voivat päivittää ja aloittaa kenttätöitä aikaisemmin MPhil/PhD-rekisteröinnin ensimmäisenä vuonna kuin opiskelijat, joilla on standardi +3 Pathway .
+4 Pathway on tarkoitettu antropologian maisterin tutkinnon suorittaneille opiskelijoille, jotka tarvitsevat intensiivistä kielikoulutusta voidakseen suorittaa kenttätöitä. Pathway sisältää kahden vuoden kenttätyökoulutusjakson, mukaan lukien intensiivisen kielikoulutuksen, ja tarvittaessa mahdollisuuden lyhyisiin kenttätyötä edeltäviin perehdytyskäynteihin odotettavissa oleviin kenttätyökohteisiin ja/tai in situ -kielikoulutukseen. Hakijoiden odotetaan päivittävän tohtorintutkinnon toisen rekisteröintivuoden alussa.
Yllä olevat kuvaukset perustuvat kokopäiväiseen ilmoittautumiseen. Jokainen näistä Pathways on saatavilla myös osa-aikaisesti (esim. +3 Pathway voidaan ottaa osa-aikaisesti kuuden vuoden aikana). Kunkin näistä Pathways opiskelijoista voi myös olla oikeus hakea lisävuodeksi kirjoittelua alennettuun maksuun "jatkaja"-statuksen osalta.
Kuten edellä on kuvattu, yllä olevaan tutkintoon Pathways olevilla hakijoilla odotetaan jo antropologian koulutusta perustutkinto- tai jatko-asioissa (riippuen Pathway ). Ymmärrämme kuitenkin, että joillakin ehdokkaista voi olla antropologinen koulutus ilman muodollista antropologian tutkintoa. Tulevien opiskelijoiden tulee ottaa yhteyttä jatko-opintojen johtajaan keskustellakseen erityisolosuhteistaan. Jos hakijoilla ei ole riittävää antropologista perustaa, heitä voidaan neuvoa ensin suorittamaan jokin opettamistamme MA-ohjelmista (eikä antropologisten tutkimusmenetelmien MA-tutkinnon), jotta he voivat saada +3 tai +4 MPhil/PhD Pathways .
Rakenne
Ensimmäisenä vuonna jokainen MPhil-opiskelija nimetään kolmihenkiseksi tutkimuskomiteaksi, johon kuuluu pääohjaaja, toinen ohjaaja ja tutkimustutori. MPhil-opiskelijat osallistuvat viikoittaiseen Research Training -seminaariin ja Research Methods -kurssiin ja he suorittavat asiaankuuluvaa kielikoulutusta. MPhil-opiskelijat voivat myös joutua suorittamaan lisää alueellisia, temaattisia tai teoriakursseja, jotka liittyvät valitsemaansa erikoistumiseen. Kun 20 000 sanan mittainen tutkimusraportti ja kenttätyöehdotus on suoritettu onnistuneesti, MPhil-opiskelijat nostetaan tohtoriksi ja he aloittavat kenttätyöt. Kenttätyökokemus muodostaa perustan 100 000 sanan väitöskirjalle, jonka tulee osoittaa omaperäistä ajattelua ja antaa merkittävä panos tieteenalaan. Kenttätyön jälkeisenä aikana tohtoriopiskelijat osallistuvat viikoittaiseen kenttätöiden jälkeiseen seminaariin ja heillä on mahdollisuus esitellä keskeneräistä työtään. MPhil- ja tohtoriopiskelijoita rohkaistaan osallistumaan erilaisiin seminaareihin ja työpajoihin, joita järjestetään kaikkialla koulussa.
Pakolliset kurssit
Tohtorintutkintoa suorittavilla opiskelijoilla on muutamia vaatimuksia ensimmäisenä vuonna. Heidän on suoritettava Tutkimusmenetelmät antropologiassa (15Cr) 15PANH091 -kurssi ja osallistuttava Research Training -seminaariin viikoittain. Heidän odotetaan osallistuvan osaston seminaarisarjan tapahtumiin (ilmoitetaan viikoittain). Heidän tulee kirjoittaa tutkimusraportti ja kenttätyöehdotus. Heidän on lähetettävä eettinen lomake. He tapaavat esimiehensä säännöllisin väliajoin. Yleensä kokopäiväisille opiskelijoille tämä järjestetään joka toinen viikko, mutta voi olla tarkoituksenmukaista tavata useammin tai harvemmin eri vaiheissa. Jotkut ohjaajat voivat pyytää jatko-opiskelijoita ottamaan lisämoduuleja tohtorintutkintonsa ensimmäisenä vuonna.
- Antropologian tutkimusmenetelmät (15 op)
Kaikkien ensimmäisen vuoden MPhil/PhD-opiskelijoiden on suoritettava ja läpäistävä kurssi, eli läpäistävä tämän kurssin kurssin arviointi ja kvantitatiivisia menetelmiä käsittelevä kurssi.
Tilastolliset tutkimusmenetelmät – Yhteiskuntatieteet
MPhil-opiskelijoita kannustetaan voimakkaasti suorittamaan Epigeumin ylläpitämä ei-luottoverkkomoduuli, Statistical Methods for Research - Social Sciences.
Tutkimuskoulutusseminaari
Tämän seminaarin tavoitteena on auttaa opiskelijoita valmistautumaan koulutukseen pohtimalla, mitä antropologisen tutkimusprojektin tulisi sisältää. Seminaarin yleisenä tavoitteena on myös tukea opiskelijoita päivitysdokumenttien, kenttätyösuunnitelman ja eettisen katsauksen valmistelussa. Se koostuu opiskelijoiden esitelmistä, työpajatyylisistä harjoituksista ja henkilökunnan jäsenten sekä palaavien tohtoriopiskelijoiden kutsupuheista. Lukukaudella 1 opiskelijat esittelevät tutkimusaiheensa ja hahmottelevat tohtoritutkimuksensa tavoitteita yhteistyössä kollegoidensa kanssa. Näissä esityksissä opiskelijoiden odotetaan osallistuvan lukemaansa tai katselemaansa materiaaliin tarkoituksenaan keskustella kirjoitus- ja esitystekniikoista. Pohdittavia kysymyksiä ovat: mikä tekee hyvästä etnografiasta? Mikä on tehokas tapa organisoida ja välittää väittelyä? Mitkä ovat etnografian rajat ja miten ne ovat muuttuneet ja muuttuvat edelleen? Lukukauden 2 opiskelijaesitykset keskittyvät eettisiin kysymyksiin sekä kenttätyöskentelyyn liittyviin käytännön asioihin ja valintoihin.
Tutkimuskoulutusseminaarit tukevat opiskelijoiden kirjallista työtä ja pohtimia ideoita yksittäisissä ohjaajien kanssa omissa istunnoissaan, ja niillä pyritään myös esittelemään ja hiomaan siirrettäviä taitoja. Näitä ovat kyky laatia ja kommunikoida sekä lyhyitä että kestävämpiä seminaariesityksiä, taito arvioida etnografista kirjoittamista ja toistensa työtä tuottavalla tavalla; ja kyky osallistua keskusteluihin ja tiedon tekemiseen ryhmän jäsenenä. Seminaari tarjoaa opiskelijoille elintärkeän foorumin tunnistaa, keskustella ja arvioida kilpailevia teoreettisia kantoja ja lähestymistapoja sekä pohtia erilaisia etnografisen (uudelleen)esityksen ja viestinnän muotoja, tekniikoita ja tyylejä. Kaikkien tällaisten näkökohtien tarkoituksena on edistää päivitysraportin henkistä ja organisatorista kehitystä.
Muut pakolliset kurssit
Jotkut ensimmäisen vuoden tutkimusopiskelijat voivat joutua rekisteröitymään tietyille kursseille ja heidän on suoritettava opettajan määrittämät työt. Tämä on ilmoitettu heidän tutkimusohjelman hyväksymiskirjeessään. Jos kuulut tähän kategoriaan, ohjaajasi muistuttaa sinua sitoutumisestasi ja seuraa kurssin etenemistä, samoin kuin tohtorikoulun johtaja ja tohtorikoulun johtaja.
Koulutustarpeiden analyysi
Kaikki opiskelijat suorittavat vuosittaisen koulutustarpeiden analyysin lokakuun loppuun mennessä PhD Managerin kautta. TNA on tohtoritutkijan ja hänen pääohjaajansa keskustelu jokaisen lukuvuoden alussa, jossa molemmat osapuolet tunnistavat kehittämistä vaativat osaamisalueet ja tekevät priorisoidut toimintasuunnitelmat kyseiseltä vuodelta.
PhD Manager
Tohtoriopiskelijat käyttävät PhD Manageria kirjaamaan ja pyytämään monenlaisia asioita, esimiesten pitäisi pystyä antamaan tukea, jos sinulla on ongelmia; Jos he eivät kuitenkaan pysty auttamaan, myös tohtorikoulun pitäisi pystyä auttamaan.
Tutkimusraportti ja kenttätyöehdotus
Ensimmäisenä vuonna, osana tutkintoasi, kirjoitat 20 000 sanan tutkimusraportin ja kenttätyöehdotuksen valitsemastasi ja ohjaajasi kanssa sovitusta aiheesta. Tämä erääntyy ensimmäisen vuoden kolmannen lukukauden alussa, ja ohjaajasi on tuettava mahdollisia myöhästyneitä ilmoituksia ja tutkimustutorin on hyväksyttävä ne. Kaikkien opiskelijoiden odotetaan toimittavan tämä raportti ja tulla tarkastetuksi in viva voce lukukauden 3 loppuun mennessä. Myöhäiset hakemukset voivat vaatia viivästyksiä kokeissa ja viivästystä MPhil-tutkinnolta tohtoriksi. Kenellekään opiskelijalle ei anneta lupaa lähteä kenttätyöhön ennen kuin hänet on tutkittu ja tehty päätös koulutuksesta.
Väitöskirja
Toisena vuonna sinun odotetaan tavallisesti tekevän kaksitoista kuukautta kenttätyötä kenttätyöehdotuksesi perusteella. Pidempiä kenttätöitä koskevat pyynnöt tulee hyväksyä tohtorikoulun johtajalta ja ohjaajasi tukea. Kun palaat kentältä, sinun odotetaan aloittavan 100 000 sanan väitöskirjaasi. Tämän väitöskirjan on noudatettava Lontoon yliopiston antropologian tutkintoja koskevia sääntöjä.
Osa-aikaiset opiskelijat
Jos olet osa-aikainen, sinun tulee kaikkien ensimmäisen vuoden tutkija-opiskelijoiden tapaan tavata ohjaajaasi lukuvuoden alussa, jotta voit sopia koulutustarpeesi ja määritellä sopiva tapa esimieskontaktille. Yleensä suositellaan, että suoritat Etnografiset tutkimusmenetelmät -kurssin ensimmäisenä vuonna, ja sinun odotetaan osallistuvan tutkimuskoulutusseminaareihin toisena vuonna. Jakson aikana ohjaus tapahtuu yhdistelmänä kasvokkain tapahtuvia tapaamisia ja sähköpostikontakteja; kasvokkain tapahtuva valvonta tapahtuu yleensä joulun, pääsiäisen tai kesäloman aikana.
Suurin osa laitosseminaareista ja monet aihekohtaiset seminaarit järjestetään koko viikon ja iltaisin. Pääsy kirjastoon ja tietokoneisiin on mahdollista normaaleina aukioloaikoina. Muodollinen opetus ja kasvava määrä aihekohtaista tutkimusaineistoa ovat saatavilla kirjaston Internet-yhteyden kautta saatavien sähköisten resurssien kautta (mukaan lukien kasvava määrä erikoishakukoneita aiheittain/alueittain).
Seminaarit
Seminaarien valikoima, joihin saatat haluta osallistua osoitteessa SOAS ja eri puolilla Lontoota, on valtava, ja sinun on oltava valikoiva. Antropologian laitosseminaari kokoontuu keskiviikkona iltapäivällä ja on keskeinen osa henkilökunnan ja jatko-opiskelijoiden yhteistä henkistä elämää. Kaikkien ensimmäisen vuoden opiskelijoiden odotetaan osallistuvan. Kutsutut puhujat esittelevät keskeneräisiä töitä, joista suuren osan pitäisi olla antropologisen tutkimuksen kärjessä. Siellä on myös säännöllinen PhD Post-Fieldwork -seminaari, jonka pitävät kenttätyöstä palaavat opiskelijat. Vaikka tämä seminaari on ensisijaisesti suunnattu kenttätyön jälkeen opiskelijoille (ja kaikkien asuvien kenttätyön jälkeisten opiskelijoiden odotetaan osallistuvan säännöllisesti), MPhil-opiskelijoita kannustetaan voimakkaasti osallistumaan keskusteluun.
SOAS isännöi erilaisia julkisia luentoja, konferensseja ja seminaareja, joita mainostetaan näkyvästi SOAS -tapahtumasivulla. SOAS henkilökunta kuuluu yleensä akateemiseen osastoon ja aluekeskukseen (jotkut kuuluvat myös erityiskeskuksiin). Jos sinulla on alueellinen kiinnostus, tee pisteen alkuvuodesta ja etsi asianmukainen aluekeskus, josta löydät infotaulun tulevista kokouksista. Jotkut aluekeskukset julkaisevat myös uutiskirjeen.
Alueen SOAS ulkopuolella saatat haluta tutustua Lontoon yliopiston tiloihin. LSE:ssä, University Collegessa ja Goldsmiths Collegessa on merkittäviä antropologian osastoja, ja ne järjestävät myös viikoittaisia seminaareja. Joillakin teistä saattaa olla erityisiä kiinnostuksen kohteita, joiden vuoksi kannattaa etsiä Lontoon yliopiston korkeakouluja, jotka ovat kiinnostuneita lääketieteen, oikeustieteen, koulutuksen jne. korkeammista opinnoista. Mahdollisuudet ovat liian laajat ja vaihtelevat tässä eriteltäväksi; Jos sinulla on erityisiä kiinnostuksen kohteita, kysy henkilökunnan jäseneltä, joka jakaa innostuksesi.
Voit myös harkita Royal Anthropological Instituten (RAI) Junior Fellowshipin hankkimista, joka sisältää Journal of the Royal Anthropological Institute and Anthropology Today -lehden tilauksen. Jäsenyyteen kuuluu myös pääsy British Museumissa sijaitsevaan RAI-kirjastoon, jossa järjestetään myös seminaareja ja elokuvanäytöksiä.
Toinen ja kolmas vuosi (ja sen jälkeen)
Tohtorintutkinnon toinen vuosi sisältää kenttätyötä ja kolmas vuosi kirjoittamista (100 000 sanaa). Kolmantena vuonna sinun odotetaan tapaavan esimiehesi noin kerran kuukaudessa. Kenttätyön jälkeisenä opiskelijana sinun odotetaan myös pitävän kaksi seminaariesitystä kenttätyön jälkeisessä seminaarissa opintojakson kolmantena vuonna. Tämä on tilaisuus saada palautetta työstäsi muilta laitoksen jäseniltä sekä tohtorikoulutettavilta. Kolmannen vuoden tavoitteena on auttaa työn suorittamisessa tai tuottaa suuri osa väitöskirjan ensimmäisestä luonnoksesta. Monet opiskelijat hakevat sitten neljättä opintovuotta tai jatkoa. Kaikki asemamuutokset tulee tukea ohjaajasi ja tohtorikoulun johtajan ja tohtorikoulun hyväksyntää. Kirjoitusjakson aikana esimiehesi saattaa kannustaa sinua osallistumaan konferensseihin ja esittelemään esitelmiä verkkotunnuksen SOAS ulkopuolella. Väitöskirjan viimeisenä vuonna kannattaa myös alkaa harkita väitöskirjatyötä sekä hakea apurahaa ja työpaikkailmoituksia. Yleensä esimiehesi opastaa sinua hakemusten valmistelussa, mutta sinun vastuullasi on tunnistaa mahdollisuudet ja noudattaa hakuaikaa.
Tärkeä ilmoitus
Ohjelmasivulla olevat tiedot vastaavat suunniteltua ohjelmarakennetta suhteessa annettuun akateemiseen istuntoon.
Uramahdollisuudet
tutkimus Pathways
On olemassa useita mahdollisia tutkimuksen Pathways saataville tutkijoiden laitoksella. Nämä ovat:
- 3 Pathway
- 1 3- Pathway
- 2 3- Pathway
- 4 Pathway
+3 Pathway on standardi MPhil/PhD Pathway sopii hakijoille, joilla on jo antropologian maisterin tutkinto. Ehdokkaat rekisteröidään alun perin MPhil-opiskelijoiksi. Päätoimisille opiskelijoille ensimmäinen ilmoittautumisvuosi sisältää tutkimusmenetelmien koulutuksen ja projektikehityksen, joka huipentuu päivitykseen tohtorintutkintoon. Edellyttäen, että päivitys onnistuu, toinen vuosi kuluu yleensä kenttätöiden tekemiseen. Kolmas vuosi kuluu kirjoittamiseen.
1+3 Pathway sisältää yhden vuoden ESRC:n tunnustamassa MA Anthropological Research Methods -ohjelmassamme, jota seuraa kolme vuotta MPhil/PhD-ohjelmassa. Tämä Pathway sopii hakijoille, joilla on antropologian perustutkinto, mutta joilla ei ole alan maisterikoulutusta. MA Antropologiset tutkimusmenetelmät -väitöskirja muodostaa pohjan tutkimusraportille ja kenttätyöehdotukselle, joka vaaditaan MPhilistä tohtoriksi nousemiseksi. Näin ollen päivitys tapahtuu yleensä aikaisin ensimmäisenä vuonna +3 osan Pathway ja opiskelija voi odottaa lähteä kenttätyön noin yhden aikavälin.
2+3 Pathway on tarkoitettu antropologian perustutkintoa suorittaville, mutta jotka tarvitsevat intensiivistä lisäkoulutusta tietyllä afrikkalaisella tai aasialaisella kielellä voidakseen suorittaa kenttätöitä. Se sisältää kaksivuotisen MA Antropologiset tutkimusmenetelmät ja Intensiivisen kielen, jota seuraa kolme vuotta MPhil/PhD-ohjelmassa. Kuten 1+3 Pathway , ehdokkaat voivat päivittää ja aloittaa kenttätyön aikaisemmin MPhil/PhD-rekisteröinnin ensimmäisenä vuonna kuin tavallisen +3- Pathway opiskelijat.
+4 Pathway on tarkoitettu antropologian maisteritason opiskelijoille, jotka tarvitsevat ylimääräistä intensiivistä kielikoulutusta voidakseen suorittaa kenttätöitä. Pathway koostuu kahden vuoden kenttätyöskentelyjaksosta, johon sisältyy intensiivinen kielikoulutus, ja tarvittaessa mahdollisuus lyhyisiin kenttätyötä edeltäviin perehdytyskäynteihin odotettavissa oleville kenttätyökohteille ja/tai in situ -kielikoulutukselle. Hakijoiden odotetaan päivittävän tohtorintutkinnon toisen rekisteröintivuoden alussa.
Yllä olevat kuvaukset perustuvat kokopäiväiseen ilmoittautumiseen. Jokainen näistä Pathways on saatavilla myös osa-aikaisesti (esim. +3 Pathway voidaan suorittaa osa-aikaisesti kuuden vuoden ajan). Opiskelijat kussakin näistä Pathways voivat myös olla oikeutettuja hakemaan ylimääräistä vuotta alennettuun palkkioon "jatkamis"-statuksen osalta.
Kuten edellä on kuvattu, odotus on, että ehdokkaita yllä tutkimuksen tutkinto Pathways on jo koulutusta antropologian-opiskelijaa tasolla (riippuen Pathway ). Tunnustamme kuitenkin, että joillakin hakijoilla voi olla antropologinen koulutus ilman muodollista antropologian tutkintoa. Mahdollisten opiskelijoiden tulee ottaa yhteyttä tutkijaohjaajaan keskustelemaan heidän erityisolosuhteistaan. Jos hakijoilla ei ole riittävää antropologista perustaa, heille voidaan neuvoa ensin ottamaan yksi opetettavista maisteriohjelmistamme (eikä antropologisten tutkimusmenetelmien maisteriohjelma) voidakseen saada 3 tai 4 MPhil / PhD Pathways .
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.